Blog
Hát meguntuk a nagy olajfogyasztását (1000 km-re < 1 liter) a motornak és megbontattuk egy szervizben. Ott kiderült az ok, ami a dugattyú megvállasodása volt többek között. A motor szinte komplett felújításon esett át a szelepek és a hengerfej kivételével. A motorblokkot felfúrták a következő méretre, és króm dugattyúgyűrűk kerültek bele. Jelenleg bejáratáson van a motor és új olajmárkát próbálunk ki a liqui molly személyében. A vízpumpa is cserélve lett, mivel kb. 3 hónapja elszállt a hűtőcső és a csere után kizárólag fagyállóval töltötték fel a rendszert , amely így szétmarta a vízpumpa tömszelencéjét. A fagyállónak a mért hőfoka -65 fok volt... Volt közben egy kis kipufogó javítás is (tartófül), de majd hátsó dobot is venni kell a legközelebb rá.
Eddig minden most minden szép és jó.
A hátsó dob így rozsdás kinézettel marad egyenlőre, mivel csak a külső takaró lemezréteg oxidálodik.
Kicseréltem a kartergáz szelepet (71713715), a szívósor tömítését és bilincseit.
Egyúttal elvégeztem a vezérlésmódosítót működtető tömítését.
103000 km
Az elmúlt héten kicseréltem az első felső lengőkarokat, ezt követően , ma a futómű beállítása is megtörtént a Gyömrői szerelőnél.Egy próba menet után úgy tűnik minden klappol. Majd figyelnem kell, hogy a gumi milyen ütemben kopik. Az minden esetre bizakodásra ad okot, hogy ahol eddig "nyikorgó" kerekekkel fordultam el, most egyszerűen csak "feszesen" elfordulok és semmi hang. A lengőkarok Fastoriginal márkájúak, majd meglátom mit tapasztalok a számomra ismeretlen márkával.Költségem:..22600+4000 Ft
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wishbone_replacement.shtml
A magashegyi kirándulások után a Como-i tó felé vettük az utunkat.
Nauders előtt megálltunk a már ismerős hídnál pár fotó erejéig. (2011-ben jártunk már itt, majd 2012-ben lent a völgyben mentünk.)
A következő látnivaló a Naudersbe vezető utat védő erőd. Itt nem nagyon juthatott át anno senki.
Innen egy darabig az út már 2011-ből ismerős volt. A határt Rechenpass-nál léptük át. Egy kávé erejéig szünetet tartottunk. Majd Campanile nel Lago di Resia jött a tóban lévő templomtoronnyal, a gáttal, betonerőddel.Aztán elkanyarodtunk Svájc felé, hogy megmászhassuk a 2.145 méteres Ofenpass-t. Némi svájci kocsikázás után elértük az olaszba visszavezető Munt la Schera alagutat. 2011-ben a másik irányból jöttünk át, most visszamegyünk. A túlsó oldalán van a Livigno-i duzzasztó. A gát (Punt dal Gall) emlékeim szerint a legmagasabb völgyzáró gát Európában. A közepén van az alagút fizető kapuja, a túlsó végén a határállomás. Kicsit tovább, a városban található egy vámszabad terület. Itt sikerült 1,16-ért tankolni E95-öt. Régen tankoltam már ilyen kevésért.
A 2.315 méter magas hágónál, Livignopass-nál visszamentünk Svájcba.
Sok szép hegyi szakasz után elértük a Brusio Kreisviadukt-ot.
Átlépve az olaszokhoz egy könnyű ebédet vettünk magunkhoz.
Újabb hegyi szakaszok után a Como-i tó keleti partján mentünk végig a szállásig.
Kár hogy csak 12 képet lehet feltölteni, a mai nap 500 felett készítettünk a látnivalókról...












Régen írtam ide.... Mostanra elkészült egy full felújított, és jelentősen átépített motor. kijelenthetem, hogy egy eleme sem maradt érintetlen. Elég meggyőző, de egyelőre csak óvatosan, mert közel sem optimális a gyári beállítás ehhez a motorhoz. Ha belekerülnek a megfelelő méretű injektorok, és hozzá lesz programozva az elektronika is, akkor bitang lesz!
Új kipuf rendszert is kapott.
A kardán is teljen fel lett újítva, plusz a hátsó kerékcsapágyak, hátsó féknyergek, hátsó betét, és a váltóolaj is ki lett cserélve.
Itt tartok most. Sajnos jelentős időhiányban szenvedek továbbra is, de már kezdem látni a végét.
A télen összeszedtem a magashegyi pontokat Európában, már majd 500 pontot tartalmaz a lista. Ebből az első negyedszáz:
0.hely: 3.394 m - Pico de Veleta, Spanyolország - Nincs megnyitva a közforgalom részére, ezért lecsúszott az első helyről.
1.hely: 2.829 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Südportal
2.hely: 2.805 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Tiefenbachferner
3.hely: 2.803 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
4.hely: 2.802 m - Col de la Bonette (Nincs kép, még nem jártam itt.)
5.hely: 2.764 m - Col de l’Iseran (Nincs kép, még nem jártam itt.)
6.hely: 2.758 m - Passo di Stelvio
7.hely: 2.750 m - Kaunertaler Gletscherstraße
8.hely: 2.746 m - Col Agnel - Colle dell'Agnello (Nincs kép, még nem jártam itt.)
9.hely: 2.715 m - Col de la Bonette hágó (Nincs kép, még nem jártam itt.)
10.hely:2.685 m - Langkofelscharte, Forc. Sassolungo (Nincs kép, még nem jártam itt.)
11.hely: 2.678 m - Restefond-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
12.hely: 2.675 m - Ötztaler Gletscherstraße, Schwarze Schneidbahn
13.hely: 2.672 m - Ötztaler Gletscherstraße, Tiefenbachtunnel, Nordportal (7.kép)
14.hely: 2.670 m - Ötztaler Gletscherstraße, Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
15.hely: 2.645 m - Col du Galibier (Nincs kép, még nem jártam itt.)
16.hely: 2.630 m - Tschager Joch (Nincs kép, még nem jártam itt.)
17.hely: 2.618 m - Passo di Gavia (Nincs kép, még nem jártam itt.)
18.hely: 2.571 m - Edelweissspitze
19.hely: 2.513 m - Granger-Pass (Nincs kép, még nem jártam itt.)
20.hely: 2.504 m - Grossglockner Hochtor
21.hely: 2.469 m - Colle del Gran San Bernardo - Col du Grand Saint-Bernard (Nincs kép, még nem jártam itt.)
22.hely: 2.454 m - Col de la Moutière (Nincs kép, még nem jártam itt.)
23.hely: 2.454 m - Paternsattel (Nincs kép, még nem jártam itt.)
24.hely: 2.438 m - Tierser Alpljöchl (Nincs kép, még nem jártam itt.)
25.hely: 2.436 m - Furkapass
26.hely: 2.428 m - Grossglockner Hochalpenstrasse, Fuschertörl












Elrepület 15e km igy hát ismét olajcsere.
Selenia WR5w40es+olajszürő.
Köszönöm VMatenak.
Óraállás:208000km
Óra állása: 199607 Km
Ezúttal is a már jól bevált, Agip-ENI iSint Professional 10W40 olaj került bele.


A lukas turbócső javítva. Ez egy ideiglenes megoldás, 50es csövet beraktam köztes darabnak.
A végső megoldás egy peremes coolercső lesz, hasonló módon! :)

Lefényeztem a tükröket, a pajzs melletti léceket, és a ködlámpatakarókat.
Először piros volt a tükör,és a ködlámparács, de úgy gondoltam mégis kell egy kis fekete. A fekete ködlámparács miatt szélesebbnek hat a beömlő, sportosabb.
Egyenlőre ennyi, most műszakira kéne felkészülni...
-Felső lengőkarok, abs jeladó, féltengely gumiharangok, váltókulisszát is kicseréltetem, meg utána nézetek,mert megint van egy kis olajfolyásom, ami bosszantó, tekintve,hogy nemrégiben egy kisebb vagyont költettem főtengelyszimeringre, és mindenféle más kisebb szimering cserére!
