Blog
Rendeltem matricákat GT-től. Ma meg is érkeztek, egy alapos kocsimosás után fel is kerültek az autóra.




Új az autó, szinte gyári állapotú :O
NEM MARADHAT így.... tuning lököst rá, ültetni, bazi nagy papucsok .... még jó, hogy itt le tudtam magam állítani :D A következő gondolatok már az ésszerűség határain belül születtek: "milenne, ha csak simán feketére festeném a diffúzor helyét? "
Neki is láttam az anyag keresésnek ... pénztárca komoly határokat szabott így a fényezést egyszerűen kihagytam a pakliból... Mi van ha nem tetszik? Magam felszerelés hiányában meg sem tudtam volna csinálni és így az ára is jóval borsosabb lenne ... ez a lehetőség tehát kilőve...
Szóba jöhetett még a karbon fólia is de attól kicsit vásári hangulata lett volna a dolognak. Ott van még a sima , matt fekete fólia de valahogy az sem ízlett... Mi lehet még alternatíva? Van egyáltalán ? o.O
Majdnem egy heti keresgélésembe telt míg egy youtube videó leírásában először találkoztam a PlastiDIP kifejezéssel...
Számomra hihetetlennek tűnt de annyian dicsérték, hogy ki kellett próbálnom :D
Meg is rendeltem nagy sietségben egy flakon fekete PlastiDIP -et, 3 nap múlva már a kezemben tartottam ...
A FESTÉS:
Havert felhív... megjött, gyere át!
Amint nekiálltunk maszkolni elfogott egy kis kétkedés... Biztos jó ötlet ez? ..Jónak kell lennie, előre elterveztem mindent , menni fog :D
Maszkolás: 40 Kg papír és szalag ... még egy utolsó összenézés... MEHET!!!
A terv a következő volt:
mivel a Plastidip egy gumi felületet alkot a lefújt felületen ezért a maszkolószalag és a festeni kivánt felületet össze fogja ragasztani, ergo, ha még száradás előtt leszedem a szalagot, akkor az nem ragad össze a felvitt gumival... ez szép és jó de akkor hogy lesz ebből 3 réteg? o.O
Itt kezdődtek a bajok .... 1 réteg kevés ... a piros elég élénk ahhoz, hogy átüssön ... marad tehát a bohóckodás a harmadik réteg után ...
Így is lett... "okos" fejemmel elkezdtem leszedni a maszkolást, még jó hogy vitte a DIP et is ... MAJDNEM SÍRTAM :D direkt az alján kezdtem, ha valami gebasz van csak ott legyen. Szike elő, centiméterről centiméterre haladva vagdostam előre a gumit persze a fényezést épségben tartva...már amennyire lehetett.
A végeredmény kárpótolt természetesen mert elképesztően szélesíti a kocsi farát látványilag, hogy nem egy nagy piros bálna hátsó az egész, van benne egy kis játék :)
A mellékelt képeken (bocsi a minőségért) látszik a folyamat és az elrontott él is amit nagy sietségben sikerült leszakítanom ..később ezt szikével és egy kis ügyeskedéssel szépen kijavítottam :D
Vélemények? :D






Egy újabb típusbetegség utolért. Vagyis már üldöz vagy két éve, de kibekkeltem. Már két éve nyáron is és tavaly is figyeltem, hogy autópályán emelkedőn melegszik a vas, ha kint nagy a meleg. Na ez mostanra jutott el oda, hogy a minap Budapestről hazafelé választhattam a klíma és a belsősáv közt. Ha nyomtam neki és klímáztam, már kúszott is a 100-as pöcökre a vízhőfok.
Erhard szerzett nekem gyorsan olcsón hűtőt, remélem tartós is lesz, vagy legalább pár évet kibír.
Tegnap délelőtt ki is cseréltük, némileg segédkeztem a dologban, mert egyrészt ketten könnyebb, másrészt a lámpák már nem mindenhol gyári módon rögzülnek, hála a porrá rohadó lámpatartó tőcsavaroknak. Szóval a lámpákat én szereltem vissza, már tudom hova kell alátét, mi hova megy, hogy szépen álljon végül.
A hűtőcserét végül megúsztuk úgy, hogy nem vettük le a lököst. Nem hittem benne, de ketten összehozható, csak kicsit nőgyógyász meló.
Közben a közeli bontóból hatalmas mázli, de sikerült gyári rögzítőpatentokat szerezni, így a szétszedéskor elporladt darabokat rögtön cseréltük is. Kicsit fájlalom, hogy a kézifék gombot nem adta a csóka, azt mondja csak komplett kézifékkel együtt. Hát jó, majd lesz.
Mikor nézegettem a hűtőket, gondolkoztam azon, hogy vajon a réz hűtő nem jobb e. Drágán, de van ilyen. Végül olcsón lett alu hűtő, és egyelőre nem bánom. Ugyanis ami kijött, az pont az a drága Valeo rézhűtő volt. Valójában 5 év élettartammal, amit én 7-re kihúztam. Merthogy 7 éve új hűtőkkel vettem az autót.




SHELL VP N+ DIESEL
61,32 L
előző tankolástól futott km: 733 km
átlagfogyasztás: 8,36 l/100 km
költség: 27 956 Ft
pontjóváírás: 0 (1 090 pont)
kedvezményes költség: 27 956 Ft
Megjegyzés: gyanússá vált, hogy az Abonyi MOL kútnál hígítják a premium dízelt (vagy simát adnak el prémium árban), úgyhogy most váltok a Ceglédi Shell-hez...meglátjuk.
Minden esetre a fogyasztásom az elmúlt időszakban szemmel láthatóan több.
Ma sikeresen elhelyeztem végleges jelleggel az ELM327 BT-os adatkábelt úgy, hogy a kormány alatti ajtót be is lehet csukni.
Ehhez Tibcsi166 barátom átalakította az ELM327-emet. Került a végére egy másik csatlakozó, amit egy kb 10cm-es vezeték köt össze az ELM327-tel. Maga az ELM327 a csatlakozási ponton kívül, a pedálsor felett tépőzárral került rögzítésre a kárpithoz.
A kellemes kora estét csakis egy fedetlen kocsikázással lehet tölteni. (Napközben a meleg és az erős nap miatt inkább csukott tetővel, bekapcsolt klímával mászkáltunk.) A térképen izgalmas útnak tűnt a Bellagio-ba vezető parti út. Nos, nem csalódtunk. Volt itt minden a beláthatatlan kanyartól, a sziklába vájt úton keresztül az alagútig. A városban meg se álltunk, mert már hajóval jártunk itt, inkább visszafelé vettük az irányt.
Kellemes vacsora a teraszon, majd az esti kilátás Lecco városára.
Szép nap volt, a Pók továbbra is otthon érzi magát :-)












Tovább ismerkedtünk a tóval és a környékével. Como határában megfürdettem a Pókot, hogy az elmúlt km-ek pora ne látszódon rajta.
Először megnéztük George Clooney házát a "Villa Oleandra" Laglio-ban. (Koordináták: 45.87981;9.1382) A ház mellett álló vékony, magas tujáról már messziről jól látható. Nem kis ügyesség kellett ahhoz, hogy a szűk és kanyargós utcákon megtaláljuk a partra vezető utat. Az iGO többször is olyan utat ajánlott, ami nincs vagy egyszerűen csak lépcső van ott. Végül a megérzésre hallgatva megtaláltuk az utat. Miután minden oldalról megnéztük a villát, rövid látogatást tettünk a helyi templomban is.
Következő cél maga Como városa volt. A Pókot elhelyeztük egy parkolóházban, majd gyalogosan indultunk a belváros felfedezésére. Miután ettünk/ittunk és kimászkáltuk magunkat visszaindultunk a szállásra. A város szélén újra megtaláltuk a kocsimosót, így sikerült lefényképezni.












Az Alfa Amore és a Michelin közös nyereményjátékán ALF4Cityben, nyertem egy garnitúra nyári gumit: Michelin Energy Saver+ 185/60 R14.
A gumik ma érkeztek meg a Michelin egyik hivatalos partneréhez, ahol fel is kerültek a felnikre.
Az első tapasztalatok:
Nagy távolságot nem mentem még vele (kb. 25-30 km), de az előző nyári gumimhoz képest, könnyebben kormányozható lett az autó, kanyarokban a jobb tapadás miatt, lényegesen stabilabb lett az úttartás is.








Ki lett cserélve többek között, a jobb első lengőkar, a jobb első kerékagy, a két első stabilizátor pálca, az első fékcsövek és a fékolaj.




199607 Km-nél megtörtént a vezérlés cseréje. Dayco vezérműszíjakat és hosszbordásszíjat, Gates generátorszíjat és Breda feszítőket kapott. A vízpumpát nemrég cseréltük, ezért azt most nem bántottuk.
Videó ITT és ITT.
A munkát Német Misi mester végezte.



