Blog
Már jelzett a kopás jelző hogy fogyóban a fékbetét úgyhogy kicsereltem őket. Pollenszurot meg amúgy is minden tavasszal cserélem, hat erre is rafert, meg a gyári volt benne és a betét is gyári volt meg....
91216 km






Az élet mindig felülírja terveinket. Épp örvendeztem, hogy marad a kisautó, mikor hirtelen változások okán úgy alakult megis mennie kell egy autónak, a sok km miatt pedig egyértelmű hogy a dízel marad. Egyik szemem sír, a másik nevet, mert bár nyomott áron, de baráthoz, mi több Alfa fanatikushoz került, így biztos jó helye lesz. Remélem sok szép helyre eljut még az új gazdájával.

Már több hónapja a polcon várja a sorsát, de a mai napon beépítésre került.
AliExpress-ről vásárolt:
CCD Cam - NightVision - 170' - Waterproof

Végre elkészültek az első ülések. Romjaikból lettek feltámasztva ugyan, de ez már nem látszik rajtuk... Röpke 11 nap és csekély pénz(148.000) ellenében újra gyönyörűek. Így a belső szépítkezést egy időre lezárjuk. Selénia Rally után megyünk küszöb cserére és teli fényre... Szóval a nyárnak már elvileg rozsdamentesen, és kívül-belül megszépülve fogjuk kezdeni




Kb 80-al haladtam és amikor kicsit gyorsítani akartam, mindenféle előjel nélkül az autó nem akart gyorsulni. Nem vészüzembe kapcsolt, csak erőtlen volt és a hangja olyan mint akinek szorulása van. Semmi hibát nem mutatott, lámpát nem gyújtott. Félreálltam, benéztem a motortérbe hátha látok valami rendelleneset. Kicsit darabosabbnak tűnő alapjáraton kívül semmi. Akkor reboot aztán elszámolok háromig azt jó lesz. Hát nem lett jó. Alig indult be és azt is csak gázadásra. Dobott hibát is. Természetesen nem volt nálam semmi amivel megnézhettem volna. Munkahelyig elevickéltem, javulás nuku. Letámasztottam, ott hagytam.
UPDATE1
Másnap visszatértem nagy erőkkel - MES, szerszámok és hatalmas önbizalom. Hibakód: P0016. Ok hiba töröl, autó indít. Abban a pillanatban vissza is jött, és az autó nem indul. Röffen egyet majd le is áll. Addig jutottam, hogy jó esetben csak a vezérműtengely érzékelő hibás. Amikor lehúztam a csatit akkor sikerült gázadással beröffenteni. ...megrendelem az érzékelőt.
UPDATE2
A szenzort még vasárnap megrendeltem, viszont volt egy kis galiba (nem volt az a típus már raktáron és másik típust kellett választani - itt napok teltek el mire sikerült a végére járni) de végül postáztak egyet. Na az máig nem ért ide (2018.04.27). Gondoltam bontóból veszek addig egyet, jó lesz az is addig amíg nem érkezik meg az új. Az alfadepo-s srácoknál volt is. Elugrottam érte, majd beépít és teszt. Sokat nem ért a mutatvány. Annyit, hogy összedugott csatival is sikerült beindítani hidegen, de a P0016-ot beírta. Felhívtam D.Z.-t egy kis hozzáértő szaktanácsért meg időpont kérésért. Megnyugtatott, hogy nagyobb baj is lehet, mint amire én gondoltam. Titokban abban reménykedem, hogy a bontott érzékelő is romlott volt.
UPDATE3
Megérkezett az új szenzor (2018.05.03), be is építettem, de semmi változás. A jövő héten megy szervzbe.
UPDATE4
2018.05.08. D.Z.-hez leadva az autó.
UPDATE5
2018.05.24. Elhoztam az autót! HURRÁ! :-)
Nos az eredeti hiba diagnosztizálása és javítása gyorsan megtörtént. A hibát a vezérlés okozta. Az lett a döntés, hogy akkor kapjon új komplett gyári vezérlést. Nem tudtam volna nyugodt maradni ha nem komplett csere történik.
Ekkor jött a csúcsötlet. Ha már úgyis csáposon van az autó, akkor nézzék már meg a turbót hátha csökket a tengely kottyanása. Hát nem csökkent. Turbó le, felújítás. Ez megnövelte kicsit a szervízben töltött időt, és alig észrevehetően a költségeket is :-D . Utólag kiderült, hogy majdnem sikerült kinyírni a turbót, a lapát már belemart a házba. Mázlista vagyok! És akkor már olaj, olajszűrő levegőszűrő csere.
Km: 310950
Első gátlókat cseréltem Kayabákra, visszakapta a régi rugókat, amivel nem SUV-s a kiállása. Kayaba RC1140 a kayaba katalógusban tévesen van megadva a 2,4jtd 10v manuálra, ugyanezt hozza a 3,0v6aut-ra is...hát magas is volt, egy év alatt sem érte el a normális szintet így mentek vissza régiek rozsdamentesítés meg festés(2k). Ha már így alakult rendbe tettem a gátlók villáit is. Bekerültek a gyári (OE) felső lengőkarok is. Jobb első kopogott, gondoltam a bal sem lehet már túl jó, de meglepően jó állapotban maradt. Mindegy ha már készleten volt új ment be az is.



Eljött a várva várt pillanat,megtörtént a fényezés kijavítása. Mikor megvettem a kocsit ez is része volt néhány nagyobb projektnek, végül ez valósult meg majdnem utoljára, de nem bántam meg, hogy eddig vártam vele. A felnik fényezése után egyértelmű volt, hogy Bányai Sanyihoz viszem az autót fényezés korrekcióra, hibátlan lett, mint szalon korában :) Végül négy elemet kellett fújni, és egy telipolirt alkalmazni így most az egész autó mondhatni karcmentes, eltűntek az elején lévő kőfelverődések, valamint felkerült a lökösre csak a rendszám, doboz meg keret nélkül. Pluszba még egy kicsit a lámpaburába is bele kellett menni, mert nem volt hibátlanul polirozva még tavaly egy szélvédősnél. Kaptam Sanyitól matricát, természetesen az is felkerült ;) Gyönyörű a kocsi orra, csillog villog a metál fényezés, vonza a tekintetet :) Hazafele jövet beugrottam egy haverommal még almádiba, ahol láttam egy "kiváló" parkolóhelyet néztem is, hogy de hülyék az emberek, hogy nem oda állnak full árnyék van alatta. Két órát töltöttem ott majd mikor megláttam mit művelt a fa az autóval, kb fél milliméter vastagon állt rajta a virágpor meg kis apró sárga ragacsos virágok, lehet azok az emberek akik inkább a napon álltak nem is voltak olyan hülyék.. Úgy hogy a fotózás elmaradt, igazán jó képem nincs a kocsiról,(pótolom) majd hétvégén lemosom, addigra megjön a wax is azzal is lekezelem aztán csilloghat.
Megérkezett a wax, végül egy Angel wax nevű terméket választottam, nagyon könnyű vele dolgozni, felvinni is és a felesleget is könnyedén le lehet törölni mikroszálassal. Kíváncsi vagyok hosszabb távon milyen lesz. Az még tökre tetszett a waxba, hogy az egész autónak rendesen illata lett, persze ez nem szempont, de nagyon bírom hogy elmegyek mellette és érzem a wax illatát:D



Egy sima időszakos karbantartásnak indult aztán lett belőle egy nagyon nagy szerviz hiába az idő nem múlik el nyomtalanul egy 7 éves autón...
A fék kopottságával tisztában voltam de az autó alatt megjelent pár rózsaszínes csepp nem sok jót sejtetett. A vízhűtőm megadta magát a jobb alsó sarkánál szivárgásnak indult az édeskés „nedü” .
Kicsit tartottam a cserétől de beszereztem egy service manualt és annak segítségével már könnyen ment minden még a lökhárító leszerelés is....
A BMC légszűrőm is tisztításra szorult illetve kiderült, hogy a Multiair modulnak van egy külön finomszitás olajszűrője melynek a cseréjével meghosszabbítható az élettartama.
A teljes fékrendzer friss olajat kapott egy vákuumos leszívónak köszönhetően.
Szerencsére amióta megvan az új garázsom azóta itthon végzem a javításokat, karbantartásokat és az évek alatt beszerzett szerszámoknak is hasznát veszem.
Beszereltem még egy rugalmas hálós tartót a „kardánbox” oldalára pont elfér benne egy telefon.
Most már saját pecsét kerül a szervizkönyvbe is illetve felkerültek a nyári kerekek no meg bogároldós cucc váltotta a téli fagyállót.
Amik most cserélve lettek az autón felsorolás jelleggel:
-Olaj: Selénia Star P.E. 5W-40
-Olajszűrő: Sofima S5043 PE
-Gyertya: NGK IKR9J8
-Multiair szűrő: Gyári 55238665
-Pollenszűrő: Orione Carbon
-Féktárcsa: Brembo Xtra Series 09.9365.2X és 08.9364.2X
-Fékbetét: Brembo P 23 134 és P 23 152
- Fék szerlő klt.: Quick Brake 109-1694
- Fékolaj: Tutela Top Dot 4
- Fagyálló : Tutela Paraflu Up
- Vízhűtő: Gyári 50514472
Km óra állás: 81600












Mióta megvettem nem volt jó. Sajnos Piritu leamortizálta :-) Le volt törve a pöcök az elején meg a csillapító fogaskerék is. Újonnan horror az ára. Így nem vettem. Főleg hogy nem is használtam mert szemüveg nem fér el benne. Így úgy volt ahogy vettem. Papírral kiékelve. Bontottan néha van de ebben a színben lehetetlen találni. Most viszont találtam egy világosat szinte ingyen. Így megvettem lesz ami lesz. Szétvágtam és a kettőből csináltam egyet. Most végre minden jó.







Általános gyújtáskimaradás a kettes hengersoron (2-4-6os hengerekben), de nem mindig és nem mindenhol. Gyertyák jók, trafók is ki lettek mérve. Egy kilazult testkábelt találtam, megpucoltam, meghúztam. A hiba továbbra is fennáll. Hibakódok:
P1670
P0018
P0300
P0302
P0304
P0306