VKG699!!! (4x156+75) - főkép
>> Tuning és extraAlfa 75 1.6 Carburatori // 2020-07-21

Ez olyan poszt, amit később módosítani fogok. Csak találjak kárpitost.

Történt ugyanis, hogy a nagyonnagy szerviz alkalmával Alex észlelte, hogy az üléseim teljesen rottyon vannak, eltört a bal első váza is, meg amúgyis ki voltak ülve.
Úgyhogy felajánlotta a saját Recaroját, amiket meg kell csináltatni kárpitossal, de megéri.

Először vonakodtam, de aztán beleültem és rájöttem, hogy zseniális. Tart, kényelmes... kell.

Elméletileg az 1.8 turbókba helyett az első generációs Milanokba tették ezt a fajta ülést, szóval ez az ultraritka kategória. És még a gyári kárpithoz is illik színben.

Szóval kárpitos kerestetik :)

A második képen látható az elérni kívánt állapot :)))

>> SzervizAlfa 75 1.6 Carburatori // 2020-07-18

Nos, már eleve úgy hoztam el az autót Alextől, hogy a hajtást rendbe kell rakni. Tavaly azzal, hogy a 156-ost összetörtem az erre félretett pénz is elment...

Idén viszont végre összeszedtem az árát, így betoltam az Alfariumba, hogy történjen meg aminek meg kell történnie.

Azzal indult, hogy Trombi inkább leeresztette a jobb első kerekét, nem akart doktorbácsihoz menni... :)))

Kapott vadonatúj kuplungot, lendkerékkel, szerkezettel, tárcsával, kinyomócsapággyal.

Aztán kapott egy balos váltótartó bakot. Váltóba kapcsolótengely-szimmeringet, mert fosta az olajat.

Hátsó és középső hardyt, a kardánfelfüggesztő csapágy még jó volt.

Némi fékbetétet, mert eléggé vason volt... (leszakadt a ferodoréteg)

Az Alfariumban még betették a februárban vásárolt BE lámpámat, megcsinálták a tompítottat, ami jobb elöl elmúlt.

És Alexék beraktak 4 új gyertyát is!

Hát így ennyi, és még egy elég nagy extra is beugrott, de majd idejében írok arról is posztot.

Szóval ez most egy szükséges kurvanagy szerviz volt, amit tényleg muszáj volt megcsinálni, de remélem, egy darabig nem kell ilyet csinálni rajta újra :)))

Grazie Alfarium!

Eredmény: brutál puha kényelmes kuplung, remegés elmúlt, vonaglás elmúlt. Szép feszes a hajtás :) Nagyon tetszik. :)

>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V Multijet // 2020-07-16

Kezdem az elején.
Amikor megjelent 2002-ben a köztes FL, már teljesen bele voltam kattanva az Alfákba, így az Alfissimot is megvettem.
Ott a 156 bemutatásakor szerettem bele az Alfatex belsőbe, és habár az ottani cikkben egy bézs belsejű autó szerepelt zöld fényezéssel, eldöntöttem, hogy nekem olyanom lesz.

Mindösszesen 18 évet kellett rá várni, és a szín nem stimmel :))

Facebookon akadtam rá a hirdetésre, Sajószögedre kellett érte menni, de nekem megérte. Van egy hibátlan fl SW belsőm gombokért, ha valakit érdekel.

Kicserélni nem nagy mutatvány, az ülésfűtésnek gyárilag ott a stekker, csak rá kell dugni. Állítható gerinctámaszos. Tök kényelmes.

>> SzervizAlfa 75 1.6 Carburatori // 2020-02-06

Az úgy volt, hogy februárban beindítottam volna. De nem igazán jött össze... Azaz elkapni elkapta, de kb 1.5 km megtétele után böff böff böff, megállt.
Onnan hazatoltam. Jó volt.
Vettem bele gyertyát, rotort, elosztófedelet, semelyik sem segített.

Elvittem, azaz Gyuri barátom elhúzott az Alfariumba, ahol cseréltek gyújtáskábelt, meg beállították a gyújtást. Amit persze már kb a tizedik szétszedés után persze, hogy rosszul raktam össze :)

Ja és vettem egy BE lámpát, mert eltört... :)

Nem annyira voltam boldog :)))

Működőképesség helyreállítva :)

Mondta Alfácska Karácsony előtt pénteken.

Nem voltam megőrülve tőle, áhh.
Mivel a 75 már a téli álmát töltötte, a Punto meg a szüleimnek kellett, mert az ő 156-osuk motorja elbúcsúzott az élőktől (kátyú+széttört karter = csúnyán kukás csapágy, ezt mindenki jegyezze meg. Még jó, hogy van hozzá donor...).

Úgyhogy maradt a tömegközlekedés, aztán visszahoztam Bp-re a 75-öst. Amiben már nagyon érett az önindítócsere ugye. (Annak a blogjában írtam róla)

Viszont ötletem sem volt, mi baja van szegény 156-osnak, ezért az Alfariumot kértem meg, hogy segítsenek... akik csak január 6-án nyitottak, szóval maradt a 75-ösözés. Ami nagyon szuper, de télen nem illik.

Eljött a január 6, tréler - go to Alfarium.

Délutánra kiderült, hogy sajnos a baj csőstől jön, mivel beindulni ugyan beindult, de 3 hengerrel, az egyik porlasztócsúcs megkotlott az elmúlt hónapok állásàtól (gondolom...).

Úgyhogy kapott egy db bontottat, meg egy motormosást pluszban.

Még egy rossz hír: a 20 ezret sem futott bal hátsó kerékcsapágy meghalt... :(

A be nem indulást (VDC+ABS+CODE hibák a műszerfalon) pedig a kábelkötegben észlelhető szakadások eredményezték. Az egyik meg is lett őrizve, annyira "szép".



Még jó, hogy a ház előtt unta meg végleg és nem 1000 km-re...


Köszönöm az Alfariumnak a munkájukat! Gyorsak voltak és borzasztóan segítőkészek. Emellett a képeken látható illusztris társaságban lehetett a kombim :)

 

Ez az év elég felemásan sikerült.

Kezdetnek új munkahellyel, ami költözéssel (vissza Bp-re) járt, bár ez még visszanyúlik 2018-ra. Ez azt is jelentette, hogy a szükségesnél sokkal kevesebb idő, energia és anyagi forrás jutott az autóimra, ennek ellenére gyarapodott a számuk.

Az idei évet egy szlovákiai túrával indítottam, a 156-os derekasan helyt állt, mínusz 20 fokban is könnyedén indult.

Ezután áprilisig nem sok autós esemény történt, a Punto a garázsban pihent édesanyáméknál, a 156-os pedig sajnos többet állt, mint ment.

Áprilisban egy Milánói túrát tettem be a zsákba, ahol nem csak egy Inter-Juve meccset, hanem a Museo Storico Alfa Romeot is megnézhettem. Mindkettő hatalmas élmény volt, életreszóló... a múzeumban a Martini dekoros V6TI-t megkönnyeztem...

Ekkor még nem is sejtettem, hogy egy bő hónappal később újabb Alfám lesz, de május legvégén beruháztam életem hatalmas szerelmébe, Trombiba. Sajnos a fent említett okok miatt kevesebbet tudtam foglalkozni vele, mint azt szerettem volna, ez remélhetőleg jövőre megváltozik... mindenesetre rengeteg élményt kaptam tőle, önmagában egy átlag reggeli beindítás is óriási, de jártam vele Alfacityn, és kishazánkban egy csomó helyen.

A 2019-es év legnagyobb élménye azonban mégsem Trombival, hanem a Punto Cabrioval ért, ugyanis az ezévi horvát utat vele tettem meg. Az Alpokon keresztül, Kranjban megszállva egy éjszakára, majd Pulára elzümmögve.

Ahol egy Foo Fighters koncertre szóló jegyet váltottam be 3 órányi élményre :)))
Dave Grohlék zseniálisak voltak, mint mindig.

De nem erről akartam írni: amit a kis sárga kabrió élményben adott, azt nem nagyon tudom szavakba önteni. Gyönyörű időben, enyhe szellővel... Aki fikázza ezeket az autókat, az még életében nem próbálta ezt az élményt.
Remélem, Trombinak senki nem tolmácsolja ezt, de én tényleg az idei év és az elmúlt 12 év egyik legjobb emlékét köszönhetem a Puntocskának.

Mivel az ősz meleg volt és hosszú, akkor is tudtam használni és egész sokat kirándulni vele.

Az idei évem egyértelműen a 75-ösről szólt, az minden kanyart, elindulást, gyorsítást megízesít, de az év élménye az a Puntohoz és a horvát nyaraláshoz volt köthető.

Pláne, hogy az év végére egy nagyobb baleset is becsúszott a 156-ossal, amiben ráadásul én voltam a hibás is...

A lakatolás "kész" lett közel egy hónap alatt, de nekem nem igazán tetszik, és sajnos december végén előjött egy olyan hiba is, ami az autó beindíthatatlanságát eredményezi. Ennek a megoldása már a jövő év feladata lesz...

Mindenképpen keserédes, de az is bebizonyosodott, hogy minden járművem borzasztóan hálás és szeretetreméltó, ezért a gondok ellenére is mellettük maradok.


Lakatolás + olajcsere + bal első felső lengőkar (körbeértem, már csak ez volt benne régebbi)+ olajhűtő csöve + apróságok: 200.000.

 
>> SzervizAlfa 75 1.6 Carburatori // 2020-01-02

Már nagyon a végét járta, ezért a szabim utolsó előtti napját egy jó kis hidegben szereléssel töltöttem.

A 3 csavarból amúgy is csak 2 tartotta, de én annak a kettőnek a kitekerésével is eltöltöttem 2 és fél órát.

1. Kép: régi nyeknyeknyek
2. Kép: a légszűrőt azért leszedtem, mert a konzol útban volt. Így alkalmam nyílt egy ilyen kiváló fotó elkészítésére is...

Aztán nagy nehezen kiforgattam. Szerencsére ment a légszűrőház-karbisor bontása nélkül is...

Elvittem a Kertész utcai Pro-Villbe a régit, kaptam helyette egy teljesen felújítottat... hazavittem, alig ugyanennyi idő alatt pedig vissza is szereltem. A korábban laza alsó csavar ellenoldalára önzáró anyát tettem.

Próba - teker, indít. Szupi. Reméljük sokáig így marad. 6 hó gari van rá, de én ki nem szedem többször ha elromlik :))))

Azóta próbáltam bemelegedve is (a régi ekkor már nem mutatott életjelet), úgy is jó. Szuper kircsi... :)

Csak maradjon is jó... :)

>> EseményAlfa 75 1.6 Carburatori // 2019-07-14

Részt vettünk Alfacityn, beállhattunk az OT-k közé (szerintem egyetlen Serie 1 75-ként), csomóan kérdezősködtek róla, jó pár régi ismerőssel beszélgettem, nagyon szuper volt.

Beszereztem egy rajtszámot, olasz zászlót, egyéb levonókat, amiket már fel is applikáltam.

A motorháztetőre muszáj volt tenni valamit, mert van rajta egy régi sebesülés, ami nagyon nem néz ki jól, fényezni meg csak akkor fényeztetem majd amikor mást is...

Kapott még 2 doboz literes HPX-et, én beszereztem egy Minichamps 6C Freccia D'Orot, amit ugyan pirosdobozosban, de évek óta keresem, most meg bohóc áron volt Ofiéknál.

Az oda és a hazaút is nagyon nagy élmény volt, mire Bp-re értem épp elég este lett a forgalom meggyérüléséhez és még épp eleget esett is...

Imádom ezt az autót, még mindig.

>> EgyébAlfa 75 1.6 Carburatori // 2019-07-08

Most már 1 hónapja használom, egy darabig még naponta is járogattam vele.

Egyszerűen döbbenetes, hogy ez ilyen.

Hogy 1985-ben bementél egy alap hátsókerekes családi Alfaért a szalonba, és ezt kaptad.

Nem valami lebutított, orrtolós ikea szekrénysort, hanem egy gyönyörű, tényleg kompromisszummentesen őszinte, döbbenetes hangú, tágas, jól felszerelt szeretetgombócot, amit vezetni kell, amit olyanoknak építettek, akik szeretnek vezetni...

A mai, lebutított ember képtelen felfogni milyen jó dolog egy ilyen autóval járogatni.
De tényleg, ezt senki sem érti. Szaralfa, öreg, minekez...

Én megértem őket, ezt látják mindenhonnan. Tényleg, járj autóval munkába 3 km-re a belvárosban, keress parkolóhelyet ott, aztán otthon, örülj az 5.4-es átlagfogyasztásnak meg a húsz légzsáknak, a távolságtartós tempomatnak és annak, hogy gyakorlatilag semmi közöd a vezetéshez.

Ehhez képest egy ilyen autó hangos, büdös, nem is biztos, hogy gyors, de mivel hátul hajt ezért ésszel kell vele menni...

Nem a mai koordinátarendszerbe való autó ez. Nem is a pesti forgalomba, de nem is az m7esre péntek délután 180nal letolni a bmwket.
Hogy akkor mi a francra?

Egy hosszú nap után beülni, betenni a kedvenc zenédet -de csak ha nem elég a Bialbero hangja-, és amikor már senki nincs az úton, elmenni vele kanyarogni. Amikor nem érdekel a minimum 11 liter fogyasztás, amikor nem jelent semmit, hogy van-e nálad gyorsabb a világon...
Vagy csináld meg szombat hajnalban. Kelj fel csak emiatt 5-kor, igyál meg egy kávét, nyisd fel indulás előtt a motorháztetőt, csekkold vallásosan az olajszintet, simogasd meg a műszerfalat, gurulj ki a Szentendrei úton, fordulj el Pomáz felé, menj fel Dobogókőre, aztán reggelizz meg Esztergomban, még mielőtt a nyári nap felforrósítaná az aszfaltot.
Erre van. Ezt kell élvezni benne. Ilyenkor érzed azt, hogy megéri élni.

Ez akármit megér. Ez a boldogság. Forza Alfa Romeo.

(Átírattam. Továbbra sem értem mi kerül ennyibe ezen.)

>> EgyébAlfa 75 1.6 Carburatori // 2019-06-26

Na szóval randival kezdődött...
Utána kellett minimum két hét gondolkodási idő, mert hát mégiscsak életem párjáról van szó :)

Kattogtam, nézegettem a youtubeon az ilyenekről a videókat, aztán egyre jobban belelovalltam magam. Rájöttem, hogy kell, mert a hahuról is eltűntek a legalább normális állapotú 75-ösök. Ez volt az utolsó lehetőség értelmes áron beruházni.

760-ért volt hirdetve, alku után az az ár 4 sárga tuning Konival lett volna elérhető.
Én még az út elején járok, ezért maradtak a gyári gátlók. 650 lett a vége.

Megérte-e? Igen.
Ez biztos. A 75-ös csodálatos autó. A maga olaszos bénaságaival, kényelmetlenségeivel... tényleg semmi sem érdekel amikor beülök és megszólal a Nord.


Rengeteg tervem van vele, a motorcserétől a sperren át a 4 sárga koniig es a féktuningig terjed az, ami valóban érdekel.
Valószínűleg ez csak évek alatt jön majd össze, 3 autó fenntartása azért sok erőforrást igényel, ez alatt feltehetőleg lakatoshoz is kell majd vinni őt, de azt hiszem megéri. Tényleg.

Remek autó, csodás élményeink lesznek még együtt. Nagyon szeretem. :)