VKG699!!! (4x156+75) - főkép
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-01-17

Mikor az ember épp készül a "szokásos" 1400 km-es körére (Gödöllő - Koper - Gödöllő, közben egy-egy Trieszt, Piran, Rovinj, ilyesmik), akkor igazán jó érzés az indulás előtti délután meglátni a féklámpahiba visszajelzőjét a műszerfalon. Főleg, hogy a szlovén rendőrök kevésbé tökölődnek...
Nézegettem az izzókat, de azok jók, hát akkor mi a fene lehet?! Nem is biztosíték volt, mivel egy bizonyos pontnál felvillant... Kontakthiba? Áá, az se.

Kiszedtem a féklámpakapcsolót, és úgy tűnt, hogy semmi fizikai baja nincs (tehát a rugó sem volt eltörve...), de valami mégsem volt vele rendben, kimérésnél csak egy ponton működött és ott be is szikrázgatott.

Jó, délután 5 óra, Unix nyitva van hétig. De ott nincs, csak holnapra lesz (reggel 5:30-kor indulás...). Bárdi: Van hát, 2500 ft, menjek érte, mert mindjárt zárnak.

Hát így... :)

>> EgyébAlfa 155 2.0 8V TS // 2013-08-31

De tényleg.

Megy, olajat nem fogyaszt, nem füstöl, nem csattog-zörög...

Viszont: Valami alkoholista (van erre pár...) a jobb hátuljához odab.xta a biciklijét, természetesen eltűnt. Jó ronda.

Komolyan, még a fékbetétek se kopnak el...

Ja: kéthavonta igényel egy deci szervóolajat.

Hát, azért többet várnék egy huszonéves olasz fostól.
Amióta megjavítottam a kábelköteget, ami átvezet a csomagtérajtón, parajelenségek sincsenek...

Miért nem vettem egy golfot? Azzal legalább mindig lenne mit szívni.
(Vagy tartottam meg a boxert.........)

Persze lenne rajta mit csinálni, de az, hogy a számlák szerint 6 év alatt elkezdtek nyikorogni az első szilentek, az azért nem esemény.

Lassacskán szétszedem a műszerfalat és kitisztogatom a szellőzőrendszert, mert a pollenszűrőt én cseréltem először rajta azt hiszem, és ez kevésbé volt jó hatással az áteresztőképességére...
De úgyis költözünk fél évre Szlovéniába, ott meg biztos mindig süt a nap... :D Szóval úgyis rögzítem a napfénytetőt nyitott állásába... :D

A nyáron voltunk a Tátrában, ezt rögzíti az első fénykép. 900 km 70 liter benzinből, 5 személlyel, dugig rakva csomagokkal. A hegyek között.

Voltunk AlfaCityben is. Itt épp SD mellé álltam. (2. kép)

Aztán Bagee mellé. (3. kép)

Még februárban vettünk egy kutyát is. Annyira nem történik semmi az 55-tel... (Ja, itt még a műanyag kormánnyal. Azóta azért más a helyzet. Szerencsére, utáltam ezt a kormányt.) (4. kép)

Mondom, hogy nem történik semmi vele. Még a kutya is unja. (5. kép)




Na jó, tulajdonképpen lehet erről blogolni, csak akarni kell. Ja, és nem nagyon lehet a szívásról. Fura ez egy boxer tulajdonlása után...

 
>> SzervizAlfa 155 2.0 8V TS // 2013-07-28

Hát, 2011 november 18-án vettem, a jól rémlik, 189.000 km-rel.
2013. júliusában 210.000 van benne.

Volt rajta a kezdet kezdetén egy olajcsere (+légszűrő, olajszűrő), üa.szűrő csere, gyertyacsere, nagynyomású olajgomba csere.
Megvettem rá a fekete Speedlineokat Youri-Dfg vonalon.
Utána NTC csere még az év decemberének végén.
(Nyár. Csönd. Illetve klímatöltés Dfg-nél. Ja, meg az alapjárati motorra menő vákuumcső kirepedt, 500 pénz volt Marklarnál, talán akkor hozhattam el az üléseimet is azt hiszem...)
2012 Ősz: Valami kretén, korlátolt agyú barom letörte a jobbos tükröt... Trencsiktől lett.
Ugyanakkor valószínűleg a felnijeimet is megpróbálták lelopni, de megzavarhatták őket, a bal elsőn lelazították a csavarokat. Örültem másnap az autópályán...
Tönkrement a LMM benne, Marklartól másikat szereztem be.
Újabb olajcsere szűrőkkel 200-nál. Mellé vadonatúj lambdaszonda, hátha segít. (Nem segített. A problémám alacsony fordulati nem menés, benzinszag, enyhe túlfogyasztás, néha berángatás voltak.)

Közben egy haverom befejelte az oldalát, bal hátul még nem győztem meg magam, hogy leszereljem azt a sárvédőt. Okkal...
Nyáron cseréltem még pollenszűrőt. Hát, valszleg 20 éve először én...
2012 őszén vettem bele egy másik ECU-t, hátha az okozza... Nem.
Aztán 2012 őszén egy húzósabb autópályás menet után összepisilte magát. Elengedett egy liter olajat. Sajnos csak szarral sikerült utána tölteni, benzinkútról, óvatos közlekedés ON.
Vezérlés oldali főtengely-szimmering csere, ha már lent voltak, hosszbordás és ékszíj is cserélve, PLUSZ a rángatás okát is kiderítette Kerepesi Jani. Köszönöm neki ezúton is! Egy munkanap alatt az összes gondomat megoldotta, le a kalappal.
+++ ---> Az olajfogyás a 0-ra mérséklődött a szimmering cserét követően.
Nyár elején Nardi kormány, hátsó szárny beszerzése, illetve olajcsere, szűrőkkel. A már említett 10W60-as L-M GT1 olajra. Egészen más a hangja azóta.

A fogyasztása idén nyárig stabil 10 volt, aztán megtaláltam a nagypapacipőmet, és Felvidéken produkált egy 7.5-öt, Balatonon pedig egy 8-at.

Ennyi. Eddig. De az augusztus húzós lesz: futómű, fék, elektromosság.