Blog >> birth

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2019-04-19

Már nagyon esedékes volt a cseréjük. Egy darabig megint le van a gond. Az alkatrészekért megint köszönet Coyote barátomnak. :-)

Költségeim:
- Lengőkar (Rouville): 14 000 HUF/db
- Toronyszilent (Birth): 6500 HUF/db



Km óra állása: 148482 Miles
Régi óra szerinti állás: 280391 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 129517 Km (80478 Miles)

>> SzervizVKG699!!! (4x156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-02-28

3 évente csak összejön rajta egy kis ez-az...

Komplett fékfelújítás, legalábbis ami az anyagi lehetőségekből telt, tehát: fékbetét, féktárcsa, fékcső, felújítókészlet, kézifékkötél, satöbbi hátul, elöl új betét és szétszedés-zsírozás, ilyesmik.

Elöl mindkét lengőkar Birth-re cserélve, stabilizátorrudakkal együtt, azok is Birth-ek, és akkor ami a legfontosabb volt, a jobbos féltengelycsukló... Éss akkor ennyi most.

Nagyon úgy érződik, hogy egyben van, tök jó érzés! A fékek is egész korrektek és merek jobbos kanyarban gázt adni. Bár más még elment volna ezzel a féltengellyel vagy húszezret... De tízet úgy, hogy nem veszi észre :D

Az, hogy egy nap alatt kész lett, kisebbfajta csoda... Legalább két nap kellett volna hozzá, ha nem vagyok ott és nem segítek bontani párhuzamosan. Szóval király :D Meg az is, hogy 46% kedvezmény van a bárdinál... :D Meg az, hogy az egész napos szerelésért sikerült 10 ezret kérnie a szerelőmnek...

Cserébe megtankoltam, és ha kicsit kivakarodik az idő, elviszem megsétáltatni valami hegyvidékre :)

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2013-06-26

Észrevettem, hogy a motor tetejénél lévő szilent közepe repedezett, közel van a teljes szakadáshoz.
A konzol leszedése túl körülményes lenne. Talán még a vezérműszíjat is le kell hozzá szedni. Így egy megoldás adódik: a helyén kell kicserélni.
ehhez a művelethez készítettem egy célszerszámot, amivel kihúztam a szilentet a konzolból.
Meglepetésemre a cseredarab (Birth) ugyan olyan mint a gyári. Ilyen ritka esetben valóban jó választás egy utángyártott.
(Megjegyzem az első kanyarstabilizátor szilent cseréjéhez szintén Birth-öt vettem, és abban még a gyári logó is benne van.)
A szilent szépen kijött a helyéről, az újat pedig némi szenvedés után sikerült irányba állítani, majd betolni a helyére.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2013-04-12

Ma szerelgettünk egy kicsit Érden Marklar-al! Illetve ő csak ott volt! :-DDD
Felújítottam az első futóművemet teljesen! Az előző felújítás óta eltelt 4 év! Eddig bírták az alkatrészek! Cserélve lett mindkét oldalon a lengőkar, kutyacsont, külső kormányösszekötő, toronycsapágy és a lengéscsillapító porvédő ill., ütköző! Nagyon gatya állapotban volt már minden, a lengőkar gömbfejét és a kormányösszekötőt már csak a lélek tartotta, a lengéscsillapító ütközői szinte elporladtak, ugyanígy a kutyacsont szilentjei! Toronycsapágyból nem vettem újat, hanem a régit újítottam fel! Toronycsapágyat csak egyszer kell csak venni! ;-))) Könnyen szétszedhető és ha nincsenek törve a csapágygolyók, akkor egy tisztítás és zsírozás után újra hadrendbe lehet állítani! Hála a spéci szerszámoknak (légkulcs, hidraulikus rugóösszenyomó) nem vot vészes a szét- ill., az összerakás sem! :-)
Végre nem nyüsszög, nem zörög, nem ropog, nem kattog, nem kopog a fútóművem, síri csend van! :-))) Jövőhéten mehet műszakira a Yoyo-hoz! :-)

Költségeim:
- Birth kutyacsont: 1335,-/db
- Birth külső kormányösszekötő: 2325,-/db
- Frap lengőkar: 9250,-/db
- Gomet leng.csill. porvédő és ütköző: 3360,-/szett

Ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának az alkatrészekért és Marklar-nak a szerelésben nyújtott segítségéért! ;-))))))




KM óra állása: 122276 Miles
Régi óra szerinti állás: 238218 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 87346 Km (54274 Miles)