Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-04-30

A múltkor kiderült, hogy a gyári helyére nem fér be.
Ha már a műszerfalba kerül, akkor ki lehet használni minden extrát:
- villogó irányjelző
- csomagtartó nyitás
Első lépésként visszaforrasztottam a múltkor kiszedett relét.
Miután nem fértem hozzá a központi zár vezérlőjéhez, az A oszlopban csatlakoztam rá a két nyitó szálra (fehér és kék). Vigyázni kell, mert több kék is van. A lámpában lévő csatlakozóhoz ki lehet mérni, ha az ember egy gombostűt szúr a vezetékbe. Aztán lehet vágni. Mellesleg kidobtam az eredeti vezérlőt.
Aztán - feleslegesen - szétkaptam a középkonzolt, mert a vészvillogóra akartam rácsatlakozni. Nos oda nem lehet, mert csak jelet ad a relének.
A kapcsolási rajzot tanulmányozva megkerestem a szükséges lábakat. A 12Voltot és a testet is innen vettem, a lámpákra meg direktbe kötöttem. A relé lábainak a tövére forrasztottam a vezetékeket, így kb 1,5 mm-t nem lehet e helyére tolni, de érintkezik így is.
Már csak egy relét kellett felrakni a vezérlőre, mert a csomagtartó kimenet nincs relézve. Nem akarok bajt.
Beraktam, működik :-)
Még a csomagtartó kapcsolóra kell átvinni a kábelt és összerakni a műszerfalat.
Már látni a fényt az alagút végén.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2018-04-30

A múlthét hétvégére tervezett csere egy hetet csúszott. Eljött az idő hogy kicseréljem a lengéseket elöl, hátul. Mostanában elég ingatag lett a paripa így gyors átvizsgálás után össze állt a lista. Az elsőket tudtam hogy lassan csere mert már a műszakin is határ eseten ment át. Ma át mentem Tomi barátom szervizébe és röpke 2 óra alatt meg is voltunk mindennel 🙂 A végén miközben felkerültek a nyári kerekek észre vettem, hogy az egyik kerékben egy szép nagy vasdarab ékelődött be a gumiba. Nosza, Tomi kikapta és hipp hopp meg is javította 👍
Haza fele hibátlan volt minden. Végre vissza kaptam a feszes futóművet és a kanyar sebességet 😁 Az új toronycsapágynak köszönhető fantasztikus lett a kormányzás, hihetetlen mód reagál minden mozdulatra 😁

Amik cserélve lettek:
- Első legéscsillapítók, Monroe
- Torony szilent, Birth
- Torony csapágy, Birth
- Hátsó lengéscsillapítók, Monroe
- Hátsó rugók, KYB
- Fel kerültek a nyári kerekek is
Km: 306258

Költségek: 38000 HUF

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-04-30

Nem sokkal a miskolci túra után elköszönt a jobb tompított is. Sebaj, múltkor vettem egy marékkal, volt cseredarab. S ha már úgyis bontottam (bezzeg a másik oldalon nem kell), kicseréltem a korábban kiégett helyzetjelzőt is. Vissszacsomagoltam a lámpát, ráadtam a gyújtást, elfordítottam a kapcsolót - és semmi. Az utolsó darab H6W a feneketlen kesztyűtartóban rossz volt. Szakadt izzószállal vettem. Azt nem is tudom mire vélni, hogy éppen a rossz izzó volt az utolsó a dobozban. Most el kéne mennem egy újabb dobozért, mert persze a Tesco/Auchan/Interspar szentháromság nem tartja a H6W-t, na de mikor? ...

Apa ökölbe szorult nyúltagya vagyok.

 
>> Eseményvzsiros // Alfa 159 1.9 JTD Sportwagon // 2018-04-30

2018 áprilisában megváltunk tőle. Remélem az új tulajdonosa is örömmel fogja használni még sokáig. Meg is rendeltünk egy 2016-os Giuliettát, ami 2-3 évre lesz a társunk, terveink szerint, mert aztán megvesszük majd a Giuliát.

 
>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V M-JET // 2018-04-18

Színazonos, gyári küszöbspoilert kapott :)

 

Vadiúj gyári alkatrészeket kapott.
Lógott az alsó motorvédő, kapott újat.
Csörög az olajpumpa lánca, nagyon idegesít, kapott új olajpumpát.
Rohadnak az olajhűtőre menő olajcsövek, sajnos már csak az egyiket lehet kapni, abból kapott újat.
Ami nem gyári, de cserélve lesz: generátor szabadonfutó, főtengely jeladó a későbbi lerobbanások megelőzése érdekében, olaj/szűrő, szíjak, kormány gömbfejek és axiál csuklók, vadiúj klímakompresszor.
Klíma is töltve lett természetesen. A munkák nagyrészét Csöri végezte :-)
Km óra állás: 275500

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2018-04-18

Füstöl... Először azt hittem, azért, mert tele volt az olaj benzinnel. Kapott új Total 10W50-et, ami a gyári előírása, úgy is. Úgyhogy vettem 4 új hengerhüvelyt, gyűrűszettet, összes tömítést. Dugattyút még nem, de valószínűleg azt is kell majd, egyelőre reménykedem.

 
>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-04-29

Régi vágyam vált valóra RB cartárs jóvoltából. Eladta a 156-osát, a Supersprint rendszert pedig külön árulta. Hengerfejtől a végéig. Minden passzolt a gyári helyekre, semmit nem kellett mókolni. Ki lett cserélve a sortömítés, Reinzet kértem.
A képeken a gyári rendszer mellett látható a Supersprint.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-04-29

Ismét Castrol Edge Professional 10W60 került bele Mann Filter szűrővel. Kapott új leeresztő csavart is új alátéttel. Spontán jött egy ózonos klíma tisztítás is.
Km: 182.225

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2018-04-29

Nincs négy napos ünnep szervizelés nélkül.Egy ideje már érett a fékek cseréje.Ezekkel vettem az autót,és azóta több mint 60 ezer ment bele.Mart tárcsák voltak fent ferodó sport betétekkel.Brutális fékhatást tudott,viszont az ára is az.Egy kompromisszumos megoldást kerestem ami megfizethető,de jobb a gyárinál.Szokás szerint Erhardnál kötöttem ki a problémával.A rottinger mart furt tárcsák épp akciósak voltak,így be is rendeltem a garnitúrát.A héten elkezdett sírni az eleje.Szóval el jött a csere ideje.A bal hátsóval kezdtem.Hát kiszakadt pár szép magyar körmondta belőlem mire rájöttem hogyan lehet visszanyomni a munkahengert.A lényeg,hogy folyamatosan forgatni kell a dugattyút és közben nyomni.Egy 12-es csavarbol és az egyik kopott betétböl gyártottam egy célszerszámot ehez.Utána ment minden mint a karikacsapás.Egy kerék egy óra kényelmes tempóban.A motor is kapott egy vérfrissítést egy kanna wr diesel formályában.
233000 km.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024901-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024881-10503-blog.jpg