Blog
Tolató kamera + radar bekötve
Vízhőfok érzékelőnek a csatlakozója megadta magát / cserére szorult.
Olaj hűtő pogácsa alatti 'O' gyűrű cserélve
Új olajszűrő. Már csak 3000 km van a mostani olajban. Majd olajcserekor szűrő már nem lesz cserélve így.
Dúsító átalakítás automata rendszerre. A kapcsoló megmaradt, tehát direktbe is lehet kapcsolni a dúsítót és az üzemanyag elő fűtést. Most az automata csak annyit takar hogy izzításkor felhúzza, és az indítás után addig marad fent ameddig még izzít. Ha abba marad az izzítás akkor vissza is engedi a dúsítást és vissza áll az alapjárat.
Az LDA tüskén állítottam. Szerencsémre nem kellett ki reszelni belőle, csak el fordítani. Most szépen húz, magasabb fordulaton is egyenletesen és nem látszik a tükörből hogy kormolna. Pont megfelelő :)
1 db izzitó cserélve
Első ajtókra vízterelők felrakva












Ma nagyszervíz volt alfin.Motorolaj szűrővel,gázolajszűrő,levegő szűrő,pollenszűrő.Az alsó motorvédőm is elég gyalázatos állapotban volt már.Így azt is kapott újat.Van némi szivárgás a kuplung főhengernél.Nem vészes.Kb fél év alatt ment le az olaj maxrol minimumra.De azért cserélem majd.
285000 km.
A kialakult vírushelyzet sajnos kicsit az egyébként megszokottnál is körülményesebbé tette a honosítás folyamatát, de mindent összevetve azt kell mondjam egész könnyen ment a dolog, főleg ahhoz képest, hogy először csináltam sajátkezűleg a teljes folyamatot. Lényeg a lényeg: Végre kapott forgalmit és rendszámot az autó :)

már nem emlékszem, honnan, talán egy német fórumból derült ki, hogy létezik utólagos Android Auto / Apple Carplay megoldás a 2018 előtti Giulia / Stelviohoz. (aki nem tudná: ezekhez nem lehetett rendelni, és utólagosan szoftveresen sem frissíthető a gyári egység, csak cserélni lehetne újabbra, ami egyrészt drága, másrészt macera, mert a kocsi VIN-jével is össze kéne hangolni, szóval mindenki elzárkózik tőle...)
kétféle Európában kapható megoldást ismertem meg, az egyik az Eng-Custom nevű olasz cégé, ezt már lehet rendelni tavaly óta, illetve a svájci HPF is reklámozgat valamit, de jelent pillanatban nem akarják még árulni :-)
a nagy otthon maradásban elszántam magamat, és megrendeltem az Eng-Custom cuccát, azzal a felkiáltással, hogy úgyis ki lehet nyom nélkül szerelni, ha egyszer visszaadom az autót (ami lízinges...). (egyébként tényleg, és teljesen plug&play minden).
az első meglepi a megrendelés után ért: másnap(!) csöngetett a futár. az első képen a csomi tartalma van.
kellett pár nap elteljen, mire lett elég idő a beszerelésre is, de most húsvétkor végre ráértem.
vigyázat, én most Stelviot szereltem, de a Giulia kb. teljesen ugyanígy megy.
első lépésként a pedálok fölötti vizszintes burkolatot kell kikapni, 3 torx csavar kell kitekerni, a lábszellőzés kürtőjének patentjét kioldani, és aztán néhány klipsz feszegetése után előre felé kirángatni. (2. kép) baloldalt az OBD csatlakozót kell még kipattintani a panelből, hogy teljesen le tudjuk venni. a lábtér szellőző csatornájához fel kell nyúlni rendesen, hogy tőből kiakaszthassuk, vigyázzunk, mert elég silány anyagból van.
ha ezen túlestünk, a gyári egységet kell kiszabadítani, alulról 2 torx csavart kell kitekerni (3. kép), és lefelé kiesik (a balabbik csavar egyúttal azt a mini konzolt is fogja, amibe a burkolat egyik csavarja megy)
innen lehet vezetékezni a mellékelt szerelési útmutató szerint: a gyári modul fenekéből ki kell húzni a lila videó kábelt (reteszes csatlakozó) és a kombi kábelkorbácsot (kihajtós reteszes csatlakozó) és helyettük feldugni az új egység kábeleit. (4. kép) érdemes tanulmányozni az új egységen a csatlakozót, hogy hol, milyen reteszt kell oldani a gyári egységen a kihúzáshoz, mert - nekem legalábbis - nem lehetett kihúzni a helyéről, hanem felnyúlva, kvázi vakon kellett szerelni.
ha a két új csatlakozót bekötöttük, akkor jönnek a sallangok: lesz egy új mikrofonunk, amit én bontás nélkül felvittem az A-oszlop tetejére, a kédergumi mögé rejtve a kábelt (5. kép), be kell dugnunk a BT modult a kábelkorbácsba, fel kell szerelni a WiFi antennát (Carplay-hez), és lesz egy új USB aljzatunk is.(6. kép)
itt van válaszút: valahová lógni hagyod a lengő aljzatot, vagy - ahogy én is - a gyári helyébe rakod, ami a középkonzolon a klíma tekerők alatt van. ki kell a kis panelt feszegetni, 2 klipsz fogja oldalt. adnak hozzá olyan speckó toldót is, amivel a gyári aljzatba lehet kötni (7. és 8. kép). a toldó kábelt kis ügyességgel le lehet tolni a konzolon keresztül úgy, hogy pont a lábtér szélére érkezzen.
be kell még állítani a gyári képernyő méretét az új egységen a kis DIP-kapcsolók segítségével (kicsi vagy nagy)
összeszerelés előtt ki is lehet próbálni az új kütyüt. elsőre minden a réginek tűnik, a gyári rendszer egy-az-egyben megmarad. a sebváltó alatti tekerentyű melletti MENÜ gombot hosszan (3 mp) nyomva azonban váltani tudunk az új rendszerre! fel lehet jelentkeztetni a BT-ra a telót, illetve ki lehet próbálni, működik-e az új USB kábel. (9. és 10. kép)
a BT-modulon egy kis kapcsolóval aktiváljuk a párosítást, és a gyári egységgel az új kütyüt pároztatjuk, mintha telefon lenne (aztán a kapcsolót visszaállítjuk)
szereljünk mindent vissza: a gyári egységet csavarozzuk vissza a helyére, rá pedig kétoldalas ragaccsal tegyük fel az új dobozt és arra a BT modult (3. és 11. kép). helyezzük a WiFi antennát (van rajta ragacs eleve), rendezgessük el izlésesen a kábeleket, (mikrofon, USB, korbács többi része), küzdjük vissza a szellőző csatornát, és erőltessük helyére a takaró panelt (bedugni mélyen a helyére, jobb oldalt a kárpit mögé kell ugrasztani, aztán berángatni pozícióba), rögzítsük a kötőelemeket.
hát ennyi ... maga az összekötés tényleg egyszerű, de mire mechanikailag eljutunk odáig ... addig fel lesznek némi aprószentek emlegetve.
kommentek: ez egy szükségmegoldás, de azok közül szerintem egy elég profi. képes még arra is, hogy ha az új egységé a képernyő, akkor a megtekert klíma gombokra felteszi a képernyőre a klíma állását. nyilván tolató kamera, egyéb rendszerüzenetek ugyanúgy működnek. ahogy már mondtam, megmarad teljesen a gyári egység minden eleme, funkciója is, és visszaválthatsz bármikor. akár hallgathatod a rádiót is, miközben a képernyőn a Waze van. az új egység hangjait úgy tudod elővarázsolni, hogy a gyári Media playerben az AUX funkciót választod (vagy ha a BT modult pároztattad, és éppen az kapcsolódik, nem a telód, akkor azt).
még a telefónia részt meg az Apple Carplay-t Wifin nem próbáltam, de arra is nemsokára sor kerül.











Az ex Gt-m új tulajától kaptam két jelet, kicseréltem őket, egy kis polírozást végeztem a króm végen rongy és Turtle fémpolír segítségével. Szili Peti mondta hogy van neki Érden szinazonos ajtója a sérült jobb oldaliak helyére, sajnos sw volt a donor, így csak első lett. Felraktam azt is, mivel nem akartam a rozsdamentes kasznit megbontani, így megjelöltem filccel a zsanérok helyét, majd ajtó fel-le pakolgatással és apró állítgatásokkal sikerült szép hézagokat csinálni.












Kiástam a garázs mélyéről és megforrósítottam az olajat. A szokásos Kmét-Kiskőrös útvonalon, pár extra fordulóval az Izsák-Páhi kanyargós szakaszon. Az esemény különlegessége, hogy alfista78rg barátom is egy 1.8 Bertone gt-vel jött. Igaz a két Alfa kupé között 40 év van.

Még 2019-ben szülinapomra asszonykám megelpett egy szett szűz GTA felnivel, de akkor felesleges lett volna feltenni. Március elején rendeltem Ultrac Satin-okat, össze is lett szerelve a helyi gumis által.
Jött a fejvakarás a Spider egyedi ET értéke miatt. A gyári 17-es Teledial 7.5x17 ET 30.5, a GTA felni pedig ugyanekkora de ET 35. (Köszönet a GTA topicban GT és JCsabi cartársaknak az infókért!) Arra jutottam egy 5mm spacer kell alá. Meg is jött dajcslandból pikkpakk 4db. Felnicsavart egyelőre nem rendeltem hosszabbat, mert a gyári elég hosszúnak tűnt. Utálag kiderült, jól tettem.
A felniket egymás mellett összehasonlítottam ET-re. Ennek a menete: "Fejjel lefelé" kell a felnit mérni valami puha rongyon, hogy ne karcolódjon. Egy 47cm hosszú egyenes gyalult lécből készítettem hozzá vonalzót, amit fel lehet ültetni a felni két oldalán a belső peremre. A léctől az agyig le kell mérni a távolságot. Ezt megtettem mindkét felninél, 1mm eltérés mutatkozott, de a módszer nyilván nem a legpontosabb. Ebből persze lehetne akár ET-t is számolni, de mivel mindkét felni 7.5" széles volt ezért elég volt az agy-perem távolság.
Így aztán nyugodtan felraktam volna az új kereket. Volna, ha az alacsony profilú emelőm befért volna az emelőpontig. De nem, csak a küszöbperemnél tudtam volna emelni, az meg fejlövés mellett tilos nálam. A legtöbb autó azért rohad sz@rrá, mert a lusta gumisok itt emelnek, jól elhajtják és már indul is a rozsda. Készítettem ezért 10x10es gerendából két rámpát, ami majd mindig kéznél lesz ha a Spidert kell emelgetni. (1. kép)
Megemelés után kivettem az első dobbetéteket, és ha már arra jártam megkapta a réges-rég a polcon pihenő fehér indexeket. Elvileg ki lehet erőszakolni kintről, de nem hagyta magát. Legalább körbenéztem egy kicsit arrafelé is.
Végül felkerültek az új gurulók és beléjük a középkupakok. (2. kép) A régiek meg a padlásra mentek, lévén mégiscsak az a gyári. Végeredmény: happyness. (2. 3. kép)



