Blog
Az első 30 km-es teszt után már meg is történt az első technikai hiba. Az olajteknő oldala kitört. A garázsba visszavontatva és leszedve kiderült a hiba oka. Az olajpumpa meghajtó fogaskerekének a rögzítőcsavarját nem menetrögzítőztem és kicsavarodott, majd kitörte az olajteknőt.




A Q2 sperrdifferenciál a B14es futóművel nagyon megváltoztatja az autó karakterét pozitív irányba. Kanyar vagy körforgalomhoz közeledve motorféknél nem nagyon vettem észre a hatását, de mikor a kanyar csúcspontjánál gázt adok sokkal jobban fordítja az autó elejét és elkezdi kihúzni a kanyarból. Sportos felhasználáshoz szerintem ez egy nagyon jó fejlesztés az autón. Megérte az árát.
Bekerült hátra is a B14. Minden keréknél a maximális legális ültetésre állítottam. Elvileg ebben a tartományban optimális a lengéscsillapító hatásfoka.
Egy rövid tesztkör után azt mondanám róla hogy apró úthibákon nem vészes, mert ekkor az alsó vékonyabb rugó egyenlíti ki az úthibákat. Nagyobb úthibáknál viszont kemény mindennapos használatra. Viszont kanyarodni nagyon jól lehet vele. Olyan célra amire én szeretném használni első benyomás alapján nagyon jó lesz. Az eibach rugó és bilstein pro-daemper lengéscsillapító után sokkal sportosabbnak hat vele az autó. A régi kombináció szerintem jobb a hétköznapi használós autókba, ez pedig jobb az élvezetes vezetésre.



A belseje nem volt rossz allapotban, de az elozo tulaj kutyat hordhatott a hatso ulesen, mert ott elegge koszos volt minden, illetve a vezetoules valla ossze volt harapdalva. (?!? igen , harapva :) )
Victor's Customs-ban lett javitva.
- Teljes belso takaritas, bortisztitas, apolas
- Kiragott / lyukadt borresz csereje vezetoulesen
- Borfestes, 2 elem
- Kormany ujraborozes
- stb.
(Vannak kepek telefonon valahol :) )
Vasarlas elott az Alfa Szamosiban nezettem at az autot, illetve maradt is naluk, csinaljak meg, amit szerintuk kell.
Atnezes, olaj + szurok csereje : 111.650Ft (ez kicsit huzos volt)
Vezerles csere (100e km) : ~150.000Ft
Egy helyen konnyezik az olaj, tomitest kellene cserelni, de azt beszeltuk, ameddig nem fogy belole az olaj, egy kuplungcsereig egyutt lehet elni ezzel.
Köszi Kristóf, Beni.
Simple black
Készítettem két kis rövid filmet az augusztus 18-ai kora reggeli autózásomról. Szerintem elég jól átadja az autó kezelésének hangulatát, így akit érdekel láthatja, hallhatja milyen lehetett egy AR GTV 1968-ban lendületes vezetés közben. Egyelőre kitartok az elképzelésem mellett és semmi tuning, még a futómű, gumi is gyári méreten. Csak a hátsó dob került ki a hangélmény miatt.
A hosszabb film a keleti oldalon készült a csúszós fehér aszfalton, a rövidebb a nyugatin a harapósabb útburkolaton.
https://www.youtube.com/watch?v=I78TlOcg92o
https://www.youtube.com/watch?v=4XH_54JDcIg
Eljött az ideje az éves olajcserének. Amik cserélve lettek:
- Olaj (Selenia 5W40)
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Gázolajszűrő
Cserélni kellett egy izzítógyertyát is (3-as henger). Tünet nem volt, csak minden egyes indításnál sípolt érte.
Km állás: 222.071km
Kellemes kocsikázás és 540 km megtétele egy szép hétvégén.Minden hibátlanul münködött és szuper élmény volt egy ilyen túrán menni a bátyóval.Hazafelé mikor már kicsit nyűgösek voltunk tető fel és úgy hirdettük a Ts erejét a pályán.