Blog

>> Szervizsparco // Alfa Giulietta 2.0 JTDM // 2021-09-11

Km: 198.000

 
>> Eseménysparco // Alfa Giulietta 2.0 JTDM // 2021-08-19

Km: 198.935

 
>> EgyébKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2021-11-21

Egy szett gyári kerékőr akcióban.

 
>> EseményJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2021-11-21

Ma volt idő, hogy az ezüstkére is feltegyem a téli kerekeket. Mivel a fekete 147 hamarosan elkerül a háztól, így a 16"os GTV felniket most erre tettem. A fekete pedig megkapta a gyári 15"ös szettet.

Km állás: 224.319km

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-21

Ma megnéztem közelebbről az elvágott és megpatkolt kábeleket. Gondoltam megforrasztom őket. Viszont az egyiken 14 ohm, a másikon 0,5 ohm ellenllást mértem. Azt hiszem egyik sem jó érték. Valahol van valami zárlat, amit nem fogok kinyomozni. Veszek másik, új vagy bontott korbácsot. Attól hátha megjavul. Mert még mindíg leállogat. De remélem ez megoldja a problémát.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-20

Bár a motor probléma komolyabb, azért jó lenne ha a futómű se rázna. Ezért egy kellemes szombati napon betettem az Eibach rugókat és a TRW gátlókat. Érdekességként szeretném megjegyezni, hogy nem tudom mi vezérelte azt az embert, aki berakta az FK coilovereket az autó alá, de ezzel párhuzamosan viszont kiszedte a kanyarstabilizátort az autóból. Valószínűleg azért mert a JTS kanyarstabilizátora már nem a lengőkarra, hanem a gólyalábra csatlakozik, viszont az FK gólyalábon nincs bekötési pontja. Csak "gratulálni" tudok ehhez a lépéshez. Az is érdekes, hogy ez egyik korábbi szervíznek sem tűnt fel. Most kereshetek kanyarstabot is előre. De a lényeg. A futómű csere nagyon gyors és egyszerű volt. Az eredmény pedig magárt beszél. A hasmagassg mindössze egy centit, viszont a rugózási komfort fényéveket gyarapodott.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-19

Megjöttek az új gyertyák és a trafók. Be is raktam őket, meg egy új pollenszűrőt. Az autó megy, mint az álom. Erős, szép a hangja, minden henger szépen gyújt. Nem is áll le.....úgy 130 km-ig, aztán de.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-07

Lehet, hogy megvan a ludas? A motorvezérlő kábelkorbácsába be van patkolva egy UTP kábel, ami direkt a pillangószelephez vezet. Ha ráadom a gyújtást, a pilangószelep hangot ad ki, de ha nem ad ki hangot nem is indul az autó. Ezt a kábelt valaki, valamiért valamikor betoldotta. Tesztelgettem az autót, és teljesen random hibákat ír ki. És ezek biztos, hogy nem valós hibák, mert semmi jelük nincsen. A computer és a kábelek körül kell keresgélnem. Mivel kiírta a gyújtás problémát is, és az előző tulajok eddig csak gyertyát cseréltek, ezért inkább berendeltem 4 gyertyát és trafót is a biztonság kedvéért.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS Medio // 2021-11-06

Hetek óta bújom a fórumokat, hogy mi lehet a motor leállás oka. A jelenség: a motor minden előzetes jel nélkül leáll. És van, hogy nem indul újra, csak 20 vagy 90 perc múlva. Főleg meleg motornál, de már hidegen is játssza. A válaszok a különböző fórumokon elég eltérőek, nincs egyértelmű válasz. van akinek a főtengely jeladó, van akinek a gyújtótrafó, van akinek biztosítékok vagy relék okoztak hasonló kellemetlenséget. Nekem a főtengely jeladó tűnt hihetőnek, ezért vettem egyet. Ahhoz képest, hogy milyen hülye helyen van egész könnyen kicseréltem. Még a kipuffogót se bontottam le hozzá. Csere után atuó indul, gyönyörú 120 km-es túra a környéken. Semmi leállás. Szuper. A probléma megoldódott. Egészen másnapig, ahol is az M31-es pályán kaptam egy kb egy órás stop&go-t. Már trükkös voltam, mert vittem magammal a laptopot. Ha az autó nem indul, nem is látja a Multiecuscan a computert! Hoppá. Máshol kell keresgélni.