Blog
Hát idén is nevetségesen kevés dolog történt: talán 300 km-t mentünk.
Voltunk az Alfa Cityben - és körülbelül ennyi.
Idén (2022) már nagyobb tervek vannak. Kap egy nagyobb szervizt, és ha elkészül az új garázs is, akkor már azért többször el tudunk menni sétálni...
Mai napon olajcsere, levegő és pollenszűrő csere.
KM: 90.169
Megjött a DRL...
...és befér a rács közé!
Ami újabb patthelyzetet eredményezett. A rács ugyanis íves. Ha vele párhuzamosan rakom, akkor nem előre hanem oldalra világítanának, ami ugye nem jó.
Ha előre akarok világítani vele akkor 4-5 képen láthatóan kellene berakni. Így valahogy nem az igazi...
PHuBi története az utolsó képen látható Spiderrel (is) kezdődőtt, ez volt amin először DRL-t láttam.







Sajnos elváltak útjaink. Nagyon sajnáltam mert hozzámnőtt. Nem gondoltam volna hogy ennyire gyorsan elmegy. Este meghírdettem reggel el is vitték.
Most nézelődők. Giulia vagy Stelvio amit szeretnék.


Rendeltem néhány tömítést amit a következő alkalommal cserélni szeretnék amikor szét lesz szedve az adott alkatrész.
Emellett a hűtőrendszert szeretném mégegyszer átmosni, majd megkapja az új kiegyenlítő tartályt is az autó, mert az eredeti olyan sárga hogy nem látni benne a szintet.
A felső lengőkar szilestet pedig azért vettem mert eléggé le volt árazva és arra hosszú távon úgyis szükség lesz.


Bár mindenki odáig van a "karikás Q" felnikért (árlista szerint: Lusso), nekem sosem dobbantotta meg annyira a szívem. Szép, azt elismerem, ráadásul kimondottan passzol a Giulia formájához, de nem fogott meg. Azonban be kellett látnom, hogy birtokolni kell egy ilyen felniszettet egy Giulia Q mellett...
Azért nagyon nem éreztem sietősnek a dolgot, de kíváncsiságból kértem egy árajánlatot Budaörsről. Volt egy elképzelésem, hogy körülbelül milyen árra számíhatok, ahhoz képest meglepődtem, mikor megkaptam. Jóval jobb árat kaptam, mint a legoptimistább becslésem, ami tartalmazta a kétszéles Q felniket (elöl 8,5", hátul 10") és a 4 TPMS szenzort hozzájuk.
Nem is volt tehát kérdéses, elfogadtam az ajánlatot. Most már van 2 felniszettem az autóhoz. Egy nyári és egy té... Micsoda? Télre minek felni, úgysem venném elő a kocsit, amikor olyan idő van, hogy tényleg téligumira lenne szükség. A Corsa gumik meg úgyis lekopnak egy bő szezon alatt, tehát, akár évente tudom váltogatni a felniket. Nyári szett 1 és nyári szett 2 ;)




A történet ott kezdődött, hogy valamikor nyáron egyik napról a másikra megszűnt létezni a távirányítható központi záram. Vagyis a központi zár működött, mert ha kulccsal nyitottam bármelyik ajtót, nyílt a másik is. Csak a távirányítóval nem csinált semmit. Elvittem egy specialistához, aki már a 147-es Alfánkon egyszer segített, amikor ugyanilyen problémánk volt. Itt sajnos nem tudott mit tenni. Azt mondta, hogy a kulcsban lévő NYÁK ment tönkre. Semmilyen jelet nem ad ki magából.
Azt javasolta, hogy szerezzek egy kulcsot amibe jó a NYÁK és ha tudom a kocsi 4 jegyű kódját akkor elvileg tanítható az új távirányító.
Mivel sok volt a ha és ilyen kulcsot is elég nehézkes szerezni, plusz a kód sincs meg a kocsihoz, jobbnak láttam egy utólagos központizár vezérlővel orvosolni a problémát.
Találtam olyan vezérlőt, amihez bicskakulcs van.
Meg is rendeltem. Amint megjött vittem a kulcsmásolóhoz, hogy lemásolja a kulcsszárat és az immo chippet. Szinte ingyen (6500Ft-ért) le tudták másolni a kulcsot. Most már volt egy új kulcsom, ami indítja a kocsit, csak be kellett kötnöm a kis vezérlő dobozt. Nagy segítségemre volt, hogy van szerelési kézikönyvem a kocsihoz mindenféle kapcsolási rajzzal.
Egy napom ráment, de minden működik hibátlanul.
A másik project a lábtérvilágítás volt.
A korai GTV-ken széria volt, de a későbbi modelleknél elhagyták ezt az extrát. (gondolom spóroltak vele 1EURO-t)
Viszont a helye megvolt, illetve a vezetékelés egy rész is ki van építve. Pont volt olyan lámpatestem, ami oda illik (ugyanolyan, amilyen az ajtók aljában is van)
Bekötöttem és már kész is voltam.
Szerintem szép és jó lett a végeredmény. :-)






179 590 km-nél kicseréltem a katalizátor előtti lambdaszondákat is. Küzdelem természetesen itt is volt, bal oldaliról bentmaradt a menet a katalizátorban. Sok szívás árán nagyjából ki tudtam pucolni a menetet, nem lett tökéletes de bent van az új. Most is a kovacsautóról rendeltem. A csere azért történt mert hatalmas füstöt csinált hidegindításkor és melegen is dobált pamacsokat. A füst sokkal kisebb lett, melegen nulla, és erezhetően jobban megy, simábban jár.


Eljutottunk odáig, hogy nekiálljuk megkeresni mi baja lehet a kocsinak. Szóval a hibajelenség, hogy folyamatosan légtömegmérő hibát dob a motor és ilyenkor a benzinszint jelző mutató is leesik nullára és egyenetlenül jár.
Az első legszembetűnőbb hiba a turbó után a szívó oldalon egy repedt cső. A cseredarab (50517447) természetesen csak gyáriba létezik 70.000Ft-ért. Még jó hogy lehet kapni :-) :-) :-)
Külföldi raktárból érkezik, így néhány napba beletelik a szállítás. Ha megérkezik beszereljük és meglátjuk, hogy szerencsém volt-e vagy lehet keresgélni tovább




0
443
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Forma-1
- Giulia
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Tonale
- Spider
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas



