Blog

>> Egyéb♣FATER-156♣ // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-04-23

Beszerelésre került egy távirányító a központi zárhoz ami a csomagtartót is nyitja! Nagyon jó kis szet mivel a csipet az eredeti kulcsból is el lehet benne helyezni. A csipet egy kis operálás után kiszedtük az eredeti kulcsból.

 
>> Tuning és extraRavlik // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-04-23

Hihetetlen, de mintegy fél évi rohangászás után, összeállt a kép fék ügyben, a végeredmény: 327-es tárcsa, 4 dugós Brembó (Porsche) féknyereg és egy Certál nevezetű marhakönnyű de nagyonkemény anygból készült nyeregtartó konzol a csonkálvány és a nyereg közé.

Nem adták olcsón, a nyergek 80 pénz (from e-bay via Ollah), a tárcsák egyedi méretre gyártva (ha kell cím szóljál) 60 pénz a konzolok (ide is van elérhetőségem) 40 pénz. ...akkkor ha jól számolom, eddig 180 pénz, húúú de hülye vagyok! Na mind1 ...már csak fékbetétek...fém fékcsövek... húúú de hülye vagyok....de legalább meg fog állni a szekér.

Egy barátom azt mondta: "csak a gyávák fékeznek!" ...meg a hülyék!:))))

Most legalább már elkezdődhet az újjáépítés!:)))))

 
>> SzervizAbarth // Alfa 156 1.9 16v Mjet Classic // 2009-04-23

Azért a biztonság kedvéért, egy hátsó fékbetét cserét beiktattam, átrángatták, átnézték, futóművet se kellett állítani, felkerültek a felnik és ismét csak a jó.

 
>> EseményAbarth // Alfa 156 1.9 16v Mjet Classic // 2009-04-23

2009.04.21-én vehettem birtokomba az újdonságot, de különleges helyzetben voltam, ezen semmit nem kellett utántölteni, semmi nem volt csálé, egyszerűen perfekt! :D

 
>> EseményJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2018-02-08

Egy új év és mindenki számára egy újabb Alfacity, ráadásul új helyszínen ami tegyük hozzá mindig új lehetőségeket és élményeket vet fel az emberben.Na mindegy.A győri konvojjal reggel 9 után pár perccel indultunk és a magunk alfás tempójában szépen 10 körül meg is érkeztünk a monostori erődhöz ahol már kígyózott a sor a bejáratnál.Szerintem ezt a talit máshol nem is lenne alkalmasabb megrendezni innentől kezdve.Sok autó és ember elfér egy helyen.A tíups szerinti parkoltatás meg vitt mindent.Mindenesetre szerintem nagyon jól sikerült a tali.
Jövőre ugyanitt, többen mert a hivatalos 764 emberke kicsit még "kevés":D

 
>> EgyébJosé // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2009-04-23

Most kaptam meg a teljesítményadó első fél évéről szóló számlát....Leírhatatlan mennyire örülök neki.....

 
>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2009-04-23

Jó volt Komárom. Nem voltunk ott sokat, későn értünk le, már mindenki mindenfelé és az a kevés ismerős arc, akit ismerünk azokat se láttam. Kis eü séta, kürtöskalácsos folytással, és irány haza.
Hazaúton a körforgóból kifelé gáz és "platós ifa hang".... pzsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Dühöngés, erőhiány, majd Csörgő művek.
Alsó intercooler cső (nem értek hozzá) csere. Még volt egy kis szöszmötörés lenn Csörinél mert a "kraft" valahol elmaradt. De meglelték a szakemberek.
Hazafelé néha megrángattam a bajszát. JÓÓÓ :)

 

A Húsvéti és az utána következő keddi autómentes nap után ma végre autózás - és ezzel karbibeállítás-tesztelés következett.
Eredmény röviden: JÓ bővebben: NEM JÓ! :-(
Végül is megy, de durrog, méghozzá a 3 féle durrogás közül
(1. robbanásszerű a gyújtástól - ilyen csak 1x volt, amikor kuplung-munkahenger csere után fordítva ment vissza az elosztó :-)
2. érces pattogás a tömítetlen kipufogótól - ez meg kb. 5 éve folyamatosan van, ismerem...)
a 3. számú volt, az elégetlen benzinre jellemző "bubogás" gázelvétel után. Sajnos nem volt időm megállni állítgatni, de nagyon bosszantott...

A zárral sem voltam elégedett: lekötve a rossz J1 központizár-motort még mindig akadósan nyílt, egyre inkább azon filóztam, hogy ez nem lehet csak a kulcszártól...
És a nap végén - pont a garázsba indulva - beugrott:
1. a kocsi eddig nehezen nyílt kulccsal,
2. volt egy durvább dolog: ha gombbal magamra zártam belülről,akkor nem volt pardon: nem hogy nehezen nyílt, de szét kellett szedni az ajtót, hogy ne a jobb oldalon kelljen kiszállni!!! Márpedig a gomb csak a zárat kezeli, semmi köze a központihoz vagy a kulcsoshoz!
Gyorstesztként gomb le és ahogy vártam: ajtó beragad, próbáltam kulccsal kinyúlni, de nem nyílt, sőt újabb szomorú tényre derült fény: a vadiúj műanyag lefogató is el van repedve, azaz ettől a feszegetéstől megy tönkre, nem "magától" :-(
Valahogy belülről molesztálva kipattant a zár, kiszereltem. Látszólag minden rendben, kicsit lötyög, ettől szorulna? Mellé tettem hasonlítgatás végett a bontós hátsót, ezek viszont csak távoli rokonok, minden apróság egy kicsit másként áll, gyorsan ki a J1 zárat, az legalább ugyanolyan, még ha tükörkép is...
És akkor, ott, fél perc nézegetés után majdnem felordítottam: a problémás B1 zárból a lelkét jelentő nagy huzalrugó HIÁNYZOTT!!!. Önmagában eddig azért nem tűnt fel, mert valami "szerelő" egy, nagyjából a szellőzőgépházat mozgatókhoz hasonló filigrán anyagú, hosszúkás henger alakú rugóval pótolta, persze "műszakilag" kifúrta-bevéste hozzá az alkatrészeket :-(((

Túlesve a sokkon, a bontósból áttettem a gyári rugót, a repedt műanyagot levettem, a zárat beszereltem és amit lehet leteszteltem: külső-belső kilincsre, gombra, illletve belülről, a gombbal üzemeltetett központi zárra tökéletesen működik!

Baromira sajnálom azt a műanyagot, megpróbálom megragasztani (ha mégse sikerül, akkor - kicsit macerás a kárpitbontás miatt - az én hátsómból is áttehetjük)
viszont megnyugodtam, hogy mégsem ment kárba az 1000 Ft: a rugó miatt mégis szükség volt arra a hátsó zárra! ;-)

folyt köv...

>> EseményHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-04-23

Láttam AlfaCity-t belülről. Csak nem úgy, mint Ti. Annyira belülről láttam, mint Neo a Mátrixot. Tudtam, hogy működik, hogy minden alaktrésze passzol egymáshoz :)

Viszont nem láttam, hogy milyen is igazán. Éreztem, hogy működik, hogy hatalmas, hogy ez valami jó, de a részleteket nem tudtam élvezni, mert én voltam az egyik, aki az alkatrészeket működtette épp.

A sok-sok negatív előítélet, a sok vádaskodás kihozta belőlünk a maximumot. Valami nagyot akartunk alkotni, amiről utána azt mondják: megérte, jó volt ott lenni, jövőre is el kell menni.

Jónéhányan előítéleteket fogalmaztak meg, azt terjesztették, hogy biztosan sár lesz vagy azt mondták, hogy ha nem sár lesz, akkor por lesz. Hiába mondtuk, hogy égszakadás esetén sem lesz sár, tornádó esetén sem lesz por. Nem hittek nekünk.

Végül napsütés lett, meleg lett, szélcsend lett. És 800+ Alfa lett :) A legbüszkébb pedig arra vagyok, hogy a résztvevők több mint 20 százaléka külföldről érkezett!

Rossz, hogy nem láttam, milyen tuti Alfák érkeztek, mert épp szétestem, folyamatosan csörgött a telefonom és ide-oda rohangáltam, próbáltam átlátni a káoszt. Utólag, a képeken fedeztem fel, hogy milyen autókat nem láthattam közelről...

Szokás szerint mindössze néhány emberrel tudtam normálisabban beszélgetni. De utólag jó látni, olvasni, hogy tetszett Nektek, hogy jól éreztétek magatokat.

Úgyhogy legszívesebben már most el is kezdeném szervezni a 2010-es AlfaCity-t. És, ha úgy vesszük, már el is kezdtük szervezni, hiszen már most arról beszélünk, mik azok a dolgok, amiket jövőre meg akarunk valósítani :) Szóval remélem, Ti is ugyannyira várjátok, mint én.

És mégvalami. Ez volt az utolsó alfás találkozó a GT-mmel. Azt hiszem szép búcsúajándék volt ez neki :)

>> EgyébTimi 145 // Alfa 145 1.6 16V // 2009-04-22

Megadta magát............. aksi csere!