Blog

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-04-28

Nagy érdeklődés mutatkozott a tali utáni bulira.Szinte már kötelező jelleggel szerveztük meg Tokodon a jól bevált helyszínen.Ezúttal sokkal többen voltunk,úgyhogy nem is fértek el a szálláson,így például nálunk is öten aludtak :)
Több,mint 50 fő gyülekezet hát este 8 körül.Eléggé éhes volt mindenki,úgyhogy kezdtük a vacsival,amit ezúttal rendeltük egy kifőzdéből.Háromféle kaja volt,nekem Brassói jutott,ami elég gyengére sikeredett de sebaj,jöhet a buli :)
Hamar táncra perdült az úri közönség és ez gyakorlatilag reggel fél hatig tartott, persze nem mindenkinek,csak a kemény magnak.Nagyon úgy tűnt,hogy ismét jól érezte magát a csapat,legalábbis csupa vidám arcot láttam körülöttem :)

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-04-28

Jobb rendszámmegvilágító izzó csere + bal javítása középerős odacsapással. Végre nem ijesztget a műszerfalon a visszajelző.

 
>> Tuning és extragekki // Alfa 156 2 + 2 ajtós :) // 2009-05-15

knoxx cartársnak :)

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-28

Nem gondoltam volna, hogy tovább fogom fejleszteni a muzsikát az autóban, de hát mégis így lett! Történt ugyanis, hogy GT kollega korábban meghírdette az eladó sorba került 140w-os 16,5 cm-es Magnat hangszóróit és hozzá 1 pár magassugárzót és hangváltót! Persze kábelekkel együtt (10.000,-)! Először nem akartam megvenni, de aztán elhatalmasodott rajtam a vágy, hogy kell ez nekem és alkudtam egy picit az árból, aztán már itt is volt nálam a csomag! Mivel gyárilag az ajtóban nincs kialakítás hangszórónak, ezért ki kellett vágnom a kárpitot, meg egy kis darabot az ablakemelő szerkezetet tartó lemezből! Egyik sem volt nagy meló! A csipogókat úgy döntöttem nem teszem be a műszerfalban található kétutas hangszórók helyére, hanem majd azokat cserélem le egy másik szettre! Annyi szépséghibája volt a dolognak, hogy GT nem tudott takarórácsot adni a hangszórókhoz, ezért vettem egy párat a TeszVesz-en potom 1000 ft.-ért! Természetesen ez is Magnat! Az első tapasztalataim nagyon jók! Rettentő furcsa, hogy most az ajtók felől is szól a muzsika, ráadásul nagyon szépen! Jól döntöttem, hogy beépítettem ezeket a hangszórókat! Aztán meg elkezdtem fejegységet kereseni a mostani ezer éves Clarion helyett! A kikötésem csak annyi volt, hogy mindenféleképpen zöldnek kell lennie a megvilágításának, mert a műszerfal többi kijelzője is mind zölden világít! Már régóta szeretnék egy Alpine-t, de nekem egyenlőre túl drága! Viszont kapva-kaptam az alkalmon, amikor knoxx kollega szólt, hogy megválna a Sony CDX-GT410U (22.000,-) típusú fejegységétől, ami természetesen tudja a zöld megvilágítást! Külön királyság, hogy USB-s a fejegység és távirányító is van hozzá! ;-) Úgyhogy megköttetett az üzlet! Bitang jól szól! De valahogy hírtelen az az érzésem támadt, hogy itt nem fejeződött be a hangtechnika fejlesztése! ;-)) Mégegyszer köszönöm GT és knoxx Cartárs! ;-)

>> Tuning és extraPyroS // Alfa 156 2.4 JTD // 2009-04-28

Ma végre megérkezett a megrendelt új hátsó lámpám.Sajnos nem pont olyan mint amilyet akartam de már maradnak ezek.

 
>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-04-28

Remélem utoljára kell a segédszíj egyik görgőjét kicserélni. Sajna az elválasztó műanyag hiányzott a motortér és a kerékjárati ív közül, így folyton oda nyomta a koszt a kerék. Marklarnak hála sikerült a hiányt pótolni, Csöri berakta az új görgőt és a műanyagot is, probléma tehát megoldva.

A nap végén az asztali munka után kifejezetten jólesett egy kis robogás a szomszéd kisvárosba építkezés+hivatal ügyben, viszont most először k..baszottul zavart a gányos sárvédőm, el is döntöttem, amint megjön a múlt heti pénzem, komolyabban nekilátok.
Este arra gondoltam, egy Pininfarina-felirat leszedés nagyon előrevinné az eseményeket, de sehogy sem fértem hozzá a sárvédőlemez mentén nyúlkálva :-(
A jobboldalt nézegetve észrevettem, hogy a pöckökkel pont szemben furatok vannak a torony tetején lévő idomon, csak egy műanyag elem (amin a rolló felfekszik ) eltakarja.
Le is szereltem (egy csavar+bolha, illetve a dönthető támla két oldalán lévő "támlacsíkok" kiszedése után) , de csak lifegett, mert át van rajta fűzve a B2 biztonsági öv.. :-O
Kis agyalás után beugrott, hogy az öv felcsévélős vége soha nem fog átférni a takaróelem keskeny lyukán, kár leszedni, ellenben az öv másik vége az ülés alatt egy szemben végződik, amit egy csavar tart: na ott kell keresgélni! ;-)
Sötét este lévén - ráadásul az elemlámpa is lemerült - nem fogtam hozzá., viszont az érdekelt, hogy a B3 ablak a raktérnél hogyan vehető ki, ha akár a lakatolás, akár a festés miatt szükséges.
Eredmény: a szélvédőhöz hasonlóan ragasztott és kívülről takaróelemekkel ellátott.
A festésről már megállapítottam, hogy nem lesz telibe fújva az elem, mivel gyakorlatilag az egész kocsit végig lehetne festeni a kétféle festés illeszkedését megúszandó, épp az ablak alatti törésnél lehetne a két színt elválasztani.A lakatos remélem nem cseszi össze az üveget, ha a külső keret leszedhető lenne kockázat nélkül, szerintem meg is lenne oldva a problémám...
Azért - mivel Sportwagonspecifikus alkatrész, azaz nem nagyon lesz bontva - az üvegesnél meg fogom kérdezni, mire számítsak ha véletlenül akár a festő, akár a lakatos, akár én tönkretennénk :-p
A belső szemléhez levettem az ablak belső keretét is, az ablakon túl a mérleg a következő:
- el van a keret törve és amúgy is rettenetesen karcos, sajnos több helyről is az jött, hogy nem kapható. Egyenlőre leszedtem, így viszont a rolló is felejtős egy darabig, mivel azon ül fel!
+ viszont könnyen lejött (2 csavar volt benne csak :-), a tetőkárpit pedig önhordó arrafelé, én azt hittem be fog esni a keret nélkül! :-)

>> SzervizSomaa // Alfa 156 Sw 1,8 Ts // 2009-04-27

Hát a tavasz megint hozott szerelni való dolgokat a gépen! Megtörténtek az első felső lengőkarok, a stabpálcák , termosztát, első lambda, olaj és szűrők, első betét és tárcsa cseréje! Ideje volt már mindennek de most kész van és nem nyüszög és nem szomjas annyira az autó! JA meg felkerült egy vonóhorog is. Az alkatrészeket Erhardtól vettem, de Bari hozta el. Itt is köszi nekik!
Költségeim:
alkatrész: 125340Ft
vonóhorog: 32500 Ft
szerelés: 19000Ft
Ezen kívül megy műszakira ennek ára 9900Ft na meg egy új forgalmi 6000 ft!
( Ez egyébként kész rablás! )
Km óra állása :89560

 
>> EgyébViktor-alfa // Alfa 33 1,7 16V Permanent 4 // 2009-04-13

Fényezésre előkészítés! Teljes szétszerelés (ami még eddig bent vagy fennt maradt). Zajcsillapító kátránylemezek beragasztása. Üregvédelem. Rozsdaátalakítóval a szükséges helyek kezelése (megelőzésképp). Felkészítés szállításra.

 
>> EgyébViktor-alfa // Alfa 33 1,7 16V Permanent 4 // 2009-04-06

Karosszéria munka kész. Cserélve lett mindkét első sárvédő bontott gyárira, első hátső bontott lökhárító átalakításhoz beszerezve. Külső küszöbök szintén csere, belső küszöbök javitva. Első doblemez javítva. Padlólemez javítva. Ülés rögzítési pontok javítva. Hátsó sárvédők javítóívezve, betöltőnyílás körüli lemez csere. Hátsó doblemezek javítva. Hátsó rugótornyok javítva. Horpadások javítva. Javítások alvázvédve.