Blog
És még mindig csak viszi a pénzt a ribanc. A korábbi teljesítmény növelésből adódóan nagyobb gyorsításoknál megcsúszott a kuplung. De nem hisztizek, én akartam. Elindulásnál és váltáskor nagyon rázott és remegett az autó, kiderült, hogy a kettőstömegű miatt. Érdekes, mert leállításkor nem volt hangja. Szóval kuplung csere. Eddig mindig ki kellett venni a motort is ehhez a művelethez, de most egy másik, professzionálisabb szerelőhöz mentem, és itt kiderült, hogy nem kell kivenni a motort. Jól sikerült a művelet, az ár is barátibb volt, úgyhogy megtartom ezt a szerelőt. :-D
Természetesen futóművet is állíttattam mindezek után. ;-)
Költségeim:
- LUK kettőstömegű (ami Valeo, mert csak a doboz volt LUK) - 179.255 HUF
- kuplungtárcsa kevlározása, megerősítése + szerkezet megerősítése - 55.000 HUF
- Sachs kinyomó csapágy - 25.850 HUF
- első stab.szilentek - 7383 HUF
- kipuff. középdob tömítés - 617 HUF
- munkadíj - 180.000 HUF
- futómű állítás - 20.000 HUF










Vezérműszíj görgőkkel
Vízpumpa
Hosszbordás görgőkkel
Bordásszíj hajtókerék
Üzemanyagszűrő
Olajcsere
309220km
Ma délelött eljött az altató ideje. Aksi kivéve , ablakmosó kiengedve helyette egy pici télivel felöntve és átmosva, kerekek 4 b felfújva és az ülések alaposan bekenve bőrápolóval. Záró kilométer 204214 a kezdő 202456 volt így a megett táv a szezonban 1758 km ami az eddigi leg kevesebbnek mondható. Bátyó ahogy öregszik úgy kímélem. Jó pihit!
Ma Jartronic (Budavári Csaba) beszerelte az új 6,5"-os Uconnect rádiót, illetve bekerült egy utólagos Valeo tolatóradar is.
A rádióhoz kapott Carplay átalakító nem igazán győzött meg minket, így végül nem került beépítésre, ezért a tervekkel ellentétben a Carplay funkció nem lesz elérhető.
Illetve idő hiányában a kamera most nem lett rákötve a fejegységre, de ki lett építve egészen a csatlakozóig, így emiatt még később vissza kell mennem.
Költségek:
rádió: 60.000
kód letöltése a rádióhoz: 5.000
szálcsiszolt műszerfalbetét: 20.000
Valeo szett: 22.000
tolatókamera: 22.000
munkadíj: 60.000
Göngyölített vételár: 3.788.00 ft


Amíg a Giulietta szépül, addig se legyen magányos a kis 145-ös. Ideiglenesen lehoztam mellé az Ignis-t. Ő is "egyedi", állandó négykerék meghajtású japán (nem Esztergomban készült) Ignis, 1.3-as 16 szelepes motorral.

Nyár elején megnyomták a hátsó lökhárítómat: bepókhálósodott rajta a fényezés és valószínűleg meg is repedt. Több kavicsfelverődés és ajtórányitásból eredő sérülés is van az autón. Ezeknek a javítása, fényezése történik. A féknyergek is kapnak színt.
Mindezek után egy téli konzerváló waxolást is kap az autó.
A profi wellness kezelések Bányai's Garage műhelyben készülnek.



A tető oldalán lévő műanyag elemek lakkhibásak lettek, elkezdett peregni róla a lakkozás. Még nem annyira veszélyesen, de engem nagyon zavart. Az elemeket leszereltem és elvittem fényezőhöz.
A betétek Bányai's Garage műhelyben kapják vissza eredeti állapotukat.

2023-ban újra ellátogattunk Monzába. Ekkor már jött velünk Frusciante tagunk egy 147 GTA-val és még egy magyar résztvevő egy Giulia 2,2D-vel. A program ismét ugyanaz, mint 1 évvel korábban. Épp ezért hosszú sorokat nem írnék újra, inkább meséljenek a képek. 2024-ben sajnos nem került megrendezésre ez a rendezvény.












Még 2021-ben a Stelvio-hágón kirándulva futottam bele véletlenszerűen egy Alfa Romeo találkozóba melyet az Alfa Romeo Club Dolomiti szervezett. Facebook csoportjukban láttam meg, hogy Olaszországban évente van egy rendezvény a monzai versenypályán a Scuderia del Portello szervezésében.
A Scuderia del Portello-ról annyit érdemes tudni, hogy 1982-ben alakult az Alfa Romeo Management Centre részeként. Neves rendezvényeken és versenyeken vesznek részt klasszikus, történelmi Alfa Romeo versenyautóikkal. Az egyetlen “mozgó Alfa Romeo múzeum” a világon.
Szóval amikor megtudtam, hogy 2022-ben is lesz ilyen rendezvény, azon kezdtem gondolkodni, hogy hogyan tudok oda eljutni. Szállásokat és útvonalakat nézegettem. Ha már ott vagyok, akkor kirándulással szerettem volna egybekötni az Alfázást, egy milánói városnézéssel, Alfa Romeo múzeum látogatás sál és egy Comói-tó környéki autózással.
Végül összejött a dolog és egyedüli magyarként 2022. április 3-án ott voltam én is. Először a pályán kívül egy kisebb parkolóban kellett leparkolni és intézni a regisztrációt. Már ebben a parkolóban voltak érdekességek, mint például régi Giulia-k, 75 Evoluzione, 147-156 GTA-k. Innen a box utca mögötti parkolóba vezetett utunk, ahol klubok szerint elkülönítve parkoltattak le bennünket. Én a Dolomiti Club tagjaként érkeztem a rendezvényre, így közöttük parkoltam le.
A Scuderia del Portello kiállította autóit, melyek közül az egyik legnagyobb dobás a 33 TT volt. A résztvevők autói között több Montreal-t, Scalino-t, Spider Duetto-t, 8C-t, régi Giulia-t és Giulietta lehetett látni. Újdonságként az Alfa Romeo hozott 2 db Tonale-t, amit Magyarországon csak pár hónappal később mutattak be. Kuriózumnak említeném még a Giulia GTA-t és GTAm-et, 1-1 db volt mindegyikből. A látogatók autói közül egy Bugatti EB110-et emelnék ki a 90-es évekből.
A rendezvény részeként fel lehetett menni a régi oválpálya egy részére. Itt csak egy fél kört tettünk meg, azt is csak 30-40 km/h sebességgel, de így is hatalmas élmény volt.
A versenypályán 25 percet lehetett eltölteni. Klubok szerint voltunk csoportosítva itt is. Bukósisak használata kötelező. Jó érzés volt élőben ott körözni, ahol gyerekkorom kedvence Ayrton Senna versenyzett, vagy ahol annyi PC játékot játszottam. A célegyenes végén 220 km/h-t sikerült elérnem, de ekkor már elég neccesre sikerült a féktáv. Az autó és az utas is jól viselte ezt a 25 percet.
Ezen kívül volt még egy alkalom, amikor felmehettem a pályára. Ekkor az összes autó fent volt, úgynevezett Parádé jelleggel, lassú tempóval.
Nap végén élményekkel teli tértünk vissza a szállásunkra, majd másnap haza Magyarországra. Viszlát jövőre.











