Szerdán hazafelé régi ismerősöm, a csodalámpa ismét ragyogásra adta a fejét. Menet közben egyszer csak sípolás, villogás lepett meg. Félreállva alapjáraton a motor egyenetlen járásából gyanítottam, egy henger nem megy. Felnyitottam a géptetőt, és valóban, majd kiugrott a blokk a kaszniból. 🙁
Szép finoman hazazötyögtem vele.
Másnap délután a hátsó lengéscsillapítók és alkatrészeik érkeztek meg a Bárdiba, délután kollégám segítségével sikerült átvenni őket, az autót nem akartam emiatt mozgatni.
(2 Magneti Marelli kerül bele, MONROE toronygumikkal és ütközőkkel, Febi stabpálcákkal.)
Sikerült szereznem szakit kompressziómérésre, de titkon azért bíztam benne, hogy a gyújtáskimaradás hibaüzenet csak a gyertya, vagy a trafó miatt jött elő. Azonban amekkora szerencsém van az autókkal, természetesen távolról sem így lett.
Az 1-es henger szabadságra ment, 0, azaz nulla végnyomás van benne.
Még másnap sikerült szerelőt találni, aki vállalta, hogy leveszi a hengerfejet.
Ismét itt tartunk. Bízom benne, hogy csak a szeleptányér égett be, azonban rosszat sejtet, hogy az olajnak üzemanyag szaga van.
Meglátjuk.
Első képen a 2-es, másodikon az 1-es henger sűrítési végnyomásának értéke, a harmadik és negyedik képen a 4 henger nagy gyertyái vannak. Elég ramatyok.




Hétfőn eljött a nagy nap, műszakira mentünk. Előtte feltetettem előre két gumit, mert azok elfogytak. Szépen koptak el, ezekből ítélve rendben van minden a futóműben.
Az esemény gond nélkül zajlott, két dolgot jegyzett meg a tag:
-Jobb hátsó lengéscsillapító az utolsókat rúgja, azt cserélni kell.
-Bal oldalon a kézifék nagyon gyenge.
Vicces kedvében volt amúgy a kis szörnyeteg aznap reggel, munkába érve a portaépület üvegfelületeinek tükrében vettem észre, hogy kiégett a H7, úgyhogy volt egy plusz köröm a vizsga előtt.
Aztán tegnap reggel kiégett a másik is, na sebaj, ennyi törődést megérdemel.

Reggel 8-ra mentem futóműállításra. Egész ügyesen ment, elöl és hátul is belőtték. Ráhúzattam még a kerékanyákra, de rendben volt mind, illetve kicseréltem a kipufogó szakadt gumibakját. Sajnos nem azonos méretű, amit feltettem, nem fekszik fel rendesen, tartok tőle, hogy hamarosan el fogom hagyni. De majd megrendelem a teljes készletet, aztán mindet egyben ki kell cserélni.
Öröm, boldogság van, az utastérben pedig csend és nyugalom.
Többször lenémítottam a zenét is emiatt.
Alfás barátomat is megkértem, vezesse egy kört, mit mutat érzetre, ő is odavolt teljesen.
Hazafelé még elérte az autó a 222.222 megfutott kilométert, ezt azért félreálltam megörökíteni.
Remélem a csend tartós lesz, igyekszem kerülgetni a kátyúkat, úthibákat.




Ezen is túl vagyunk. Végre teljes csend honol a kabinban. Vagyis csak majdnem, elköszönt egy kipufogó gumibak, így néha koppan, de holnap a futóműállítás alkalmával azt is orvosolni fogom, van a kocsiban 2 darab is. :D
Most már tényleg úgy feszül minden, mint a pókháló a sarokban, élvezet menni az autóval. Az egyik oldalon már a gömbfej szigetelése is teljesen elszakadt, kilehelte a lelkét rendesen.
A toronyszilentek jó állapotban voltak, így a Febi nem került beépítésre, megpróbálok egyeztetni a Kovácsautóval, bízom benne, hogy vissza tudom küldeni, ezek vételára nagyjából fedezné a futóműállítást.


Végre! Cserére kerültek az első stabilizátor szilentek, kutyacsontokkal együtt. 😁
Szilentekből Meyle, stabpálcából QWP került alá. Elmúlt a hangos, folyamatos kopogás. Még nincs teljes csend, a két felső lengőkar is odavan, de hétvégén berendeltem azokat is, toronyszilentekkel együtt; ha már futóműállítás lesz, meg egyébként is tavasszal műszaki, legyen rendben minden.
Megérte ráfordítani ezt a pénzt, a komfort, menetdinamika is egészen más lett. ☺️





Ééés igen, felkerültek! 😍
Öröm, boldogság van. Annyi, hogy az egyik gumi szálszakadt, ezt ma viszem is vissza cserére, egyébként brutál nagyot mutat alatta a 17-es kerék, meg a 225-ös gumi. Kapaszkodik is szépen. 😁
Mégjobban megnézik, "de ez a cicababa kriminál". 😄


Mivel a vásárolt szett 2 kupakja kissé kopott, csúnyácska állapotú volt (1. kép), FB csoportban kerestem a témában és találtam valakit, aki olcsón tudott adni egy szett öntapadós emblémát.
Mivel az autó orrán és hátulján új típusúra cseréltem vásárlás után, ide is az új típusúból kértem (2. kép).
Az autó 15-ös kerekeit is ellenőriztem, abban is pont 2 van, ami sérült, így arra jutottam, hogy a 4 rossz állapotú kupakot fogom így felújítani, majd használni, a szépeket pedig a mostani, 15-ös kerekekkel eladom majd.
Hét elején érkeznek a gumik, alig várom, hogy minden a helyére kerüljön.
A 3. és 4. képen a lehámozott kupak üresen, mellette pedig a már elkészült, felújított.




Éééés igen, kaptam jó áron egy szett 17-es BL felnit. 😮
2 órát kocsikáztunk érte, de ennyiért szerintem jó vétel volt.
Köszi a segítséget hozzá, még kerítek 4 gumit rá, aztán meglátjuk.

Az autó megfutotta a szervíz óta a 2000 kilométert, így javaslatukra lecseréltem az olajat, az új alkatrészek esetleges kopásából adódó fémes szennyeződések lehetősége miatt.
Ugyanúgy 10W60-at töltöttem bele (még Olajdokival is egyeztettem :D ), illetve a család több tagjának ajánlására öntöttem még a motorba Restore adalékot. Meglátom, mi történik, reméljük a legjobbakat.


Az Alfa Compact hívott, miután leadtam a kocsit, valószínűsített jeladóhibával.
A szelepfedél bontásával realizálódott, hogy a vezérműtengelyek és a hidrotőkék előrehaladott kopása miatt indokolt cserélni ezeket is.
1,5-2 mm hiányzott már több bütyökből is.
Vezérműszíj, vízpumpa, fázisszenzor cserével, illetve 2 gyári vezérműtengely és 16 hidrotőke beszerelésével 500.000.- forint körüli árajánlatot kaptam.
Hétvégén felvettem a kapcsolatot egy ismerőssel, aki benzines autók bontásával foglalkozik, volt is neki 2 szép bontott tengelye, amiket 40.000 forintért adott (a gyárinak darabja 100 körül lett volna).
Egyeztettem a srácokkal, hogy bontott alkatrészt is beépítenek-e. Mivel így is vállalták a munkát, megvettem őket, majd reggel elvittük nekik, ellenőrzés után nyugtázták, hogy beépíthető állapotúak.
A szervízvezető javaslatára 10W-60-as Motult kapott az egység.
Érezhetően dinamikusabb lett, viszont egyelőre nem tetszik a hangja, hallok némi kattogást a motor felől, ha lesz időm, hozzáadom az első olajcseréből megmaradt Metabond adalékot, aztán hallgatózom tovább.
Remélem hamarosan javul a helyzet.
A szervíz, a srácok egyébként nagyon korrektek, folyamatosan kapcsolatban álltunk, egyeztettünk. A műhely rendezett volt, a motort szépen letakarták, miután bontották a szelepfedelet, az autó előtt pedig ládában, rendezve tárolták a kivett alkatrészeket.
Igyekszem csak ide járni ezek után, kb. 100 km-re vannak.
Az alkatrészek, illetve egyéb díjak tételesen, a munkalap alapján:
-Vezérműtengely (2 db) 40.000.-
-Vezérműtengely szimering (2 db): 3.330.-
-Hidrotőke (16 db): 90.560.-
-Szelepfedél tömítés: 9.990.-
-Vezérműszíj: 18.130.-
-Vezérműszíj feszítő: 30.240.-
-Vezérműszíj vezetőgörgő: 10.800.-
-Vezérműtengely jeladó: 63.560.-
-Vízpumpa: 22.770.-
-Fagyálló: 9.000.-
-Olajszűrő: 3.060.-
-Motorolaj 25.400.-
-Segédanyag: 5.000.-
Munkaidő (10 óra): 100.000.-
Kedvezmény az alkatrészekből: -51.840.-
Az első 3 kép a kopott veztengely néhány bütyke, a 4. a vásárolt bontott tengely egyik bütykének legnagyobb távolsága (mindkét tengely összes bütyke 43,4-43,5 mm között volt). Az 5. kép a kézzel kitöltött munkalap, az utolsó 2 pedig a motortérben elhelyezett matricák a következő cserékhez.






