Blog

>> Tuning és extraViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-02-15

Sony MEX-BT2700 fejegység
Pioneer TS-A131Ci első hangszórók
Alpine SPG-17C2 hátsó hangszórók
Pioneer TS-WX110A mélynyomó

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-10-31

Október hónapban is történt pár apróság. Pl. megérkezett (1004) a vaterán vásárolt keréktartó állvány, amit másnap össze is szereltem. Rég óta szerettem volna ilyet, de eddig nem tudtam volna hová tenni. Mivel a nyári gumikat múlt hónapban eladtam, így egyelőre csak a 17” alufelnik kerültek rá.
Kuplung csere óta úgy vettem észre valami folyik a motortérből, azaz csak cseppen a kartervédő lemezről, de egy kisebb folt már összegyűlt az autó alatt. Én olajra gyanakodtam.. (de később kiderült, hogy ”csak” hűtővíz volt..)
Elérkezettnek láttam az időt, hogy a fent lévő ablaktörlő lapátokat lecseréljem (1006). Télire nem vásároltam meg a legdrágábbat, úgyis odafagy meg a jég megeszi a gumit. A Metroban találtam pár száz forintért univerzálisat, azok kerültek fel. Km óra állás: 196.855. Egyúttal ellenőriztem -a tél beállta előtt- a folyadékszinteket is, a hűtővízre rá kellett töltenem egy minimálisat a csöpögés miatt. A közeledő műszaki vizsga miatt a hátsó in.pro lámpasort visszacseréltem ideiglenesen a gyárira. Múlt alkalommal is nagyon -közelről- körbefotózták – gondolom a benne lévő E jelzés miatt, hogy bevédjék a seggüket egy ellenőrzés alkalmával, mert ők sem gondolták volna, hogy E-s. :) Ezúttal a jobb féklámpa izzó szívatott meg, lámpacsere előtt jó volt, az új búra felhelyezése után nem ég.. vissza leszed, izzó ki, mindkét szál tökéletes, próba, semmi.. még jó, hogy volt egy tartalék ebből a típusból, csere, próba, ok, búra vissza, ok.. Hihetetlen..
Épp ráfért már az autóra egy alaposabb takarítás is (1008), elvittem egy kézi mosóba, majd fújtam a gumikba is, mert csak 1,8 bar-on voltak. 2,0-ra emeltem a nyomást a téli gumikban, viszont ezután elkezdett pattogni az autó, műszaki előtt meg nem túl jó, pl. lengéscsillapító mérésnél valószínűleg rosszabb értéket mutatna, így másnap (1009) kipakoltam a csomagtartóból a ládát, visszamentem a kútra és leeresztettem kicsit a nyomásból, majd a pótkereket is kiszereltem és felfújtam. Még úgyse volt sosem, mióta nálam van az autó. Meglepően jó állapotban találtam, azaz nem volt megrepedezve a gumi és még szőrös. De ne legyen rá sohasem szükségem :) Amin mégjobban meglepődtem, hogy az volt ráírva, hogy: 4,2 bar.. Ezután (reggel 7:20-kor) az autót leadtam Német Misinek műszaki vizsga előtti átvizsgálásra egy listával, hogy miket nézzenek meg még rajta. 12:45-kor már hívott is, hogy mehetek a gépért, készen áll a holnapi megmérettetésre. Szerinte rendben lesz minden. Bár egy orvosolatlan hibája azért maradt; nem vittem el a kipufogóshoz, hogy a leszakadt kipufogócső rögzítést visszahegessze.. ami végülis nem tragédia, de így a rezonátor cső több terhelést kap, ami hosszútávon nem tesz jót neki. Azt mondta, hogy még a fóliával lehet gond, ami az első szélvédőn van telibe’, hiába van róla műbizonylat.. :/ Rámért a fagyálló szintre, -22 fokot jelzett a műszer, ez talán elég lesz idén télre, ha nem kell sokat rátöltenem a csöpögés miatt. Ellenőrizte a kézzel meghúzott kerékcsavarokat, próbálta ő is kiszedni a búrába beesett helyzetjelző izzót.. :) sikertelenül. (Az izzók nem a barátaim..) A fékre azt mondta azért ad olyan hangot mintha vason’ lenne már, mert Meyle.. pedig még alig kopott és a betétek is jók még bőven.. az ’olaj’folyás okát ő sem találta, viszont inkább a hűtővízre gyanakodott, mert rozsdás a vízhűtő sarka. (Később kiderült valóban az volt az, tettem alá egy fehér kartont és látszott a színén.) A hátsó ablakemelőkre azt mondta csere – azt gondolom azért, mert az egyszerűbb művelet, mint megnézni mi baja lehet.. A csomagtér telónál meg kiderült, azért nem tudja megtartani és csapódik le (a szárny miatt), mert a 370N-os van bent, nem a 460-as. Elképzelhető. Utánakérdez az árnak. Az autót ezek ellenére nagyon dícsérte, állítása szerint nem sok ilyen állapotú 156-ossal találkozott. Tetszett neki a Cadamuro szárny is. :) Még egyszer elhangzott, hogy sima ügy lesz a műszaki és elkért az átnézésért egy rezsióradíjat. A dicséret mellett megjegyezte, hogy itt-ott bizony ráférne egy alvázvédelem is lassan.. Sajnos erről én is tudtam.
Másnap (1010) reggel 7:30, az autó átadva műszaki viszgáztatásra Német Misinek, elvileg 13h körül készen lesz. Km óra állás: 196.932. Pesten a Reitter Ferenc utcában vizsgázott, 2 óra felé hívott, hogy elkészült, de nem voltam a közelben, így csak késő du. tudtam értemenni. A vizsgáztató szerint is kiváló állapotban van az autó, nem találtak rajta semmi kifogásolni valót (ez azért túlzás, mert én azért fel tudnék sorolni egy párat..: olajcsere, gyertyacsere, alvázvédelem, fényezés itt-ott, kipufogócső tartó, stb.) Kerek 30ezer forintomba’ fájt, hogy nem én intéztem idén.
A műszaki vizsga alkalmával kiderült, hogy a valósághoz képest rosszabb környezetvédelmi osztályba van sorolva az autó, mint amibe kellene, ami valahol jó hír, de megint egy újabb ügyintézés, ami nem miattam történt így, mégis én szívok vele.. Foglaltam időpontot a Dunakeszi Okmányirodába (1024), reggel 8:40-re kaptam is, kiderült, hogy nem csak nekem, hanem jópár autós társamnak elírták, amikor bevezették az új környezetvédelmi osztályokat. A műszakin nem kaptam meg a matricát, csak egy adatlapot, hogy sikeresen részt vettünk. Így egy leszerelt hátsó rendszámmal kellett megjelennem az Okmányirodában. Kemény 585Ft-ért meg is kaptam rá az ügyintézés után a matricát és az új forgalmit, már csak vissza kellett pattintanom a keretbe a rendszámot és kész. A szépséghibája a dolognak összesen annyi, hogy ennek a díja a műszaki vizsga árában elvileg benne van, mégis kifizettetik mindenkivel.. Még jó, hogy nem több ezer Ft-ról volt szó.
A hó végére (1031) egy egész szép mennyiségű (kb. tenyérnyi) hűtővíz folt gyűlt össze a garázs padlón, hétvégén muszáj lesz beszereznem megint egy hűtő tömítő folyadékot, ami két éve bevált, remélem idén is be fog. Se kedv, se idő nincs most egy vízhűtő cserére..

[Költségeim: keréktartó állvány, postával 2500+1000, műszaki előtti átvizsgálás 7000, műszaki vizsgáztatás 30000, műszaki matrica 585]

>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-02-08

Ma megejtettem a szervó és a váltóolaj cserét. Mióta nálam van az autó nem volt kicserélve, és nem is tudom hogy volt e már valaha, mivel erről nem kaptam szervíz számlát, így gondoltam ártani nem árt. A váltóba könnyebb mint gondoltam HA van hozzá megfelelő imbuszkulcs, ugyanis a sima imbusz nem fér el a lengőkartól. NOS akkor:

- vegyél egy sima 12-es imbuszkulcsot
- vasfűrésszel, vagy amivel akarod vágjál le belőle annyit hogy odaférjen a lengőkartól
- csavar kienged
- olaj leereszt
- feltöltő csavar kienged ( jól hozzáférhető )
- Friss olaj betöltése egy szilikon csövön keresztül felülről .
- csavar vissza és kész !

Na a szervó olaj már nem ilyen egyszerű mivel alig lehet hozzáférni a kormányműhöz. Nagy nehezen sikerült , de két ember kellett hozzá egy fent egy lent :) nagy nehezen leeresztettem az olajat ( elég dzsuvás volt már). visszatekertük a csavart mert hogy ehhez is két ember kell, és beletöltöttük a friss Tutela olajat. A kormányt ide ide mozgatva kinyomja a maradék levegőt is . Hát mit mondjak... nagyon durván érződik hogy friss bennük az olaj a szervó annyira könnyű lett mint ha nem is állna a kocsi teljesen a földön... a váltó meg olyan könnyedén siklik a helyére mint egy új autónál. :) Nagyon jó lett. Öröm és Boldogság :)
Ismét köszi a segítségért Dzsozy !!

Váltó olaj : Tutela W90M-DA 2L ---188 800km - nél kell
Szervó olaj : Tutela GI/A 1 L --- 168 800km - nél kell

Km : 128 800.

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2014-02-02

45K Wald-Michelbach, lakóhelyem belterületén, egyedül, mint mindig. Létezik egyszemélyes Alfa Romeo? Az nekem lenne kitalálva...

 
>> SzervizA.R.Peti // Alfa 33 Sport Wagon // 2014-02-08

- Hengerfej tömítés csere
- Hengerfej síkolás, nyomáspróba
- Vezérlés csere, komplett
- Olaj + szűrő
- Hűtőközeg csere
- Váltó olaj + pár tömítés
- Balszerencsémre kuplung hidraulika cső

243088 Km

 

Ma reggel megkapta a TS-re vásárolt 16-os téli felniket a gép... Nem mondom, hogy a tojástartó felni csúnya, de valahogy nem az én világom. Előző tulaj eleg fura méretekkel használta az az autót, pl a téli gumi 205/60 R15. Mivel a fékektől nem fér el a 15-ös felni, elöl felraktam ideiglenesen a kocsival vásárolt 17"-os TI felniket...

 
>> Szervizbetmen // Alfa 145 1.6 Boxer // 2014-02-02

Mivel bal oldalra nem sikerült gyári fényszórót találnom, ezért elhatároztam, hogy rendbeteszem a bent lévőt. De eléggé porladt már az üvege és az állítócsavar végén lévő műanyag kúpkerék is elforgott, ezért vettem egy ugyanolyan lötyögő foncsorú, viszont szebb búrájú Hellát a tatai bontóban. Pár percig melegítettem az üveget hőlégfúvóval, majd szépen le is jött a búra. Kiszedtem az elporladt távtartókat, majd az egyiknek összeragasztottam a darabjait, hogy le lehessen venni róla a méretet. Ez alapján el is készült a két távtartó fémből, amiket be is építettem. Eléggé koszos volt a vetítőlencse is, ezért azt is kiszedtem és alkohollal letisztítottam. Csak annyi költségembe került ez a mutatvány, amit a bontóba fizettem.
Most, hogy már mindkét fényszóró jó, lehet látni rendesen sötétben is.

>> Szervizbetmen // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-12-28

Mindkét fényszóróban el voltak törve a műanyag távtartók, ezért másikat kellett vennem. Bontóban sem volt jó állapotú, ezért ebay-en kezdtem el keresgélni. 60 euró volt postával együtt a gyári új Hella jobb oldali fényszóró, ami tökéletesnek bizonyult. Bal oldalit is rendeltem, csak az már sajnos nem volt az eladónak, azért csak egyet küldött.

>> Szervizbetmen // Alfa 145 1.6 Boxer // 2013-10-19

A kocsi megvétele előtti átnézés során felfigyeltem rá, hogy eléggé kormol már alapjáraton is. Mivel nem a gyári chip volt benne és nem kék volt a füst, hanem fekete, én arra gyanakodtam, hogy túl sok benzint kap a chip miatt és azért kormol. Aztán a vásárlás utáni hazaúton felvillant a check engine lámpa, valamint 13 literre jött ki a fogyasztása. Ha megállás után újból elindultam, akkor kialudt, és csak országúti tempónál kezdett el világítani a hibajelző. (Az előző tulaj állítása szerint 8,5-öt evett városban, amit mindenáron el akart velem hitetni, de mindenhol azt olvastam, hogy városban nagyon sokat esznek ezek a motorok, és ezzel a tudattal mentem kocsit venni.)
A motorvezérlőben lévő "tuning" chip miatt nem lehetett kiolvasni, hogy miért világít a hibajelző, ezért visszaraktam bele a gyárit, mert szerencsére az is járt a kocsihoz. Majd kiderült, hogy a lambdaszonda volt a hiba okozója, került is bele gyári, ami megoldotta a kormolási és a fogyasztási gondokat is.
Azóta vegyes, városi és országúti használat során 8-8,3 liter között fogyaszt a gyári chippel, a másikat nem raktam bele vissza.

>> Szerviztizes // Alfa 159 1.9 JTDm 16V 150LE // 2014-02-08

Elkezdett kopogni a futomüvem.Már idegesitett és elmentem meg nézetni hogy mi kopog.Aszittem hogy a kutyacsont log de sajna nem.Kiderült hogy eltört a rugóm hátul.
Szuperek ezek az utak.!!Pedig csak aszfalos úton járok.Egyik barátomtol kaptam rugot és gátlot és ki cseréltem.Terészetesen nem volt olyan szin jelölésü rudó.Igy mind a két oldalt cseréletm.Hát nem olyan egyszerü de készlett.:)