Blog

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-03-18

A héten levágjuk egy másik bontásra ítélt 155ről az elekromos tető ablakot ami majd az Én pici autóm fogja díszíteni.
a mainap leszedtem a jh sarvedot bal hatso ablak be kabelezve

 
>> Egyébstofi // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2014-03-17

Sajnos tudjuk ugye hogy manapság nem figyelnek egymásra, és a másik ember dolgaira úgy mint rég.
Mivel a belvárosban dolgozom rendszerint parkoló valamerre, de általában a 8ker ingyenes részein amik nincsenek úgy elromolva.
Általában olyan 9 körül parkolok le és 17-18 között indulok haza. Egy alkalommal arra lettem figyelmes hogy szeretett autóm nem úgy néz ki mint amikor ott hagytam, a bal hatsó sárhányótól az egész sarkán egy óriási horzsolás. Se cetli, se telefonszám...sehol semmi ilyenkor még idegennek is fölösleges lennem nincs mire. Csak szomorú voltam hogy ennyit ér az valakinek amiért kitudja hogy én mennyit spóroltam, gyűjtöttem, nélkülöztem...
Nálam más autója olyan tabu mint más barátnője.
Remélem hogy ti is így gondoljátok ;-)

Az a helyzet, hogy elég régóta cégautókkal járok. Eddig 2 saját Alfám volt (amikor nem céges autóm volt), amit mindig gondosan óvtam. S most mikor olyan céghez kerültem, hogy megválaszthattam milyen autót akarok, jött a döntés, hogy Alfát. S akkor még nem tudtam, hogy amellett, hogy szeretem az autóm milyen nyűg lesz az egész.
Az első szervíznél kiderült, hogy a flottakezelő pont leszarja márkaszervízbe viszem-e vagy sem. Én ragaszkodtam hozzá, annak árán is, hogy mindig Veszprémbe kell Pestről vinni az autót (mert csak ezzel a szervízzel vannak kapcsoltban). Bevállaltam. Másfél éves az autó most van benne 90e. Eddig bajom nem volt, csak a kötelező szervíz, fékek, izzók. De hogy egy szervízben ennyire trehányak legyenek ez kiverte a biztosítékot.
Történt, hogy csütörtökön elvittem kötelező szervízre izzó cserére, mert kiégett az országuti. 11kor közölték a szervíz kész, de hátsó féktárcsa csere kell, 3-kor jön meg az alkatrész. Ok, legyen. Programok lemondtam, várok tovább. 4 után megkapom az autót, hogy kész. Kimegyek, s még jó, hogy a központi zár felkapcsolja a lámpákat, mert ezekt elfelejtették megjavítani. Nagy kapkodás aminek ma meg is lett az eredménye. Ma már sötétben akartam a szüleimtől hazajönni Kanizsáról, de alig láttam.
Megálltam egy kútnál, és lefotóztam. Hát nem jól lett berakva az izzó.
Kicsit ideges lettem. Mert ez nem arról szól, hogy holnap visszaviszem, mert akkor megint leutazom Veszprémbe, s különben is, ha pesten van akkor se.
S hogy miért nem leszt többet Alfa cégautóm? Mert ha az Alfának nem fontos, hogy ebben a világban jóban legyen flottakezelőkkel, kiépítse ehhez a szervíz hálózatot, akkor nekem nem fontos Alfát vennem. Mert így ez szívás.
Másfél év múlva kell új autót vennem. De nem Alfa lesz.

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2014-03-16

Új kardánfelfüggesztő csapágyat (FAG), csapágyházat (Impergom) és flasnit kapott stabilan álló gyári csavarokkal. Eredmény: semmilyen fordulaton, semmilyen terhelésen nem ráz. A hajtáslánc rendbetétele ezzel kipipálva.

 
>> Tuning és extraVKG231!!! (156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-03-16

Akkor gondoljuk csak végig: Került bele 4 rendes, szövetes Q4 fejtámla első körben, meg egy szervotartály kupak is, mert a réginek meg volt szakadva a menete.

Kicsere összesen volt 10 perc, de közben még a kutyával is labdáztam.
Viszont így most nagyon szépen mutat a Q4 ülés hátul.
A következő az lesz, hogy az első üléseket elhozom Marklarlandból és átkárpitozódik a Buksi-féle B1. Aztán kész a legmenőbb 155 szett :) Ajtókárpitokon még gondolkodom, de fekete padlókárpit is be kéne, hogy kerüljön. Ha már a műszerfal fekete...
Update: Elhoztam azokat is... Be is teszem amint lehet.

Szárny is folyamatban, illetve nyári felgenek rendbetétele, meg nyári gumik...

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-03-16

Baloldali ajtók átrakva jobb oldal be kábelezve

 
>> Tuning és extraFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2014-03-23

A vásárláskor az autón nem túlzottan szép ATS felnik voltak elég ronda felni kupakokkal. A tavalyi szezont (augusztus közepe- október vége) lehúztuk azzal, de eljött az ideje egy kis szépítkezésnek.
GT kartárstól rendeltem felni kupak matricákat és a mai napon nekiálltam a felni kupakokat rendbe tenni. Némi csiszolópapíros felszín egyengetés után, alkoholos törlés, majd jött a ragasztás. Előbb a matrica, utána a a védőfólia. Az eredményt a képek mutatják.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-03-16

Úgy kezdődött, hogy amikor felraktam a nyári kerekeket utána eléggé birkózni kellett a kormánnyal, így elvittem a gépet futóműbeallításra. Itt kiderült, hogy amit szeptemberben raktam be klokkerholm bal felső lengőkart annak széthullottak a szilentjei, nem bírt ki 10000km-t, főként ezért kellett birkózni vele. Még a két alsó lengőkart is cserélni kellett. Most a hétvégén kicseréltem őket, jövő héten újra nekileselkedünk a futómű beállításnak.

>> SzervizViktor85 // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark // 2014-03-14

A nyolcadik gyújtógyertya (Bosch) megrepedt, majd átégett, így megégett a szelepfedél, gyújtótrafó és kábelek.
Új NGK gyertyák (71736281 és 71736282, 50000 km)
Új szelepfedéltömítés
Bontott szelepfedél
Bontott gyújtótrafó sor
Bontott kábelköteg

94995 km

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2014-03-16

Legutóbb arról írtam itt,hogy felkerültek a téli kerekek.Az,hogy azóta nem született újabb bejegyzés,azt jelenti,hogy minden különösebb esemény,műszaki probléma nélkül elmúlni látszik a tél.Az Alfa a hideg téli hónapokban is szépen tette a dolgát.
Most,hogy már a reggelek fagymentesek a délutánok pedig már-már melegek,nem koptatom tovább a téli kerekeket.
Tegnap felkerültek a szépen csillogó MOMO-k.Guminyomások beállítva.
Viszont négy új kerékőrt be kell szereznem,mert a régiek már teljesen megadták magukat.