Blog

>> Eseménydanikab62 // Alfa 145 3 ajtós // 2014-03-20

Sikeres műszaki vizsga, 2 évre letudva ez is.
Amikor vettem az autót rossz környezetvédelmi besorolásba tették, így lett új forgalmi és a piros helyett immáron kék plakett, hurrá! :)
Km állás:
223909

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-03-21

Történt egy napsütéses reggelen,hogy az én kis szépségem alatt oda nem illő foltot láttam meg pár pötty volt és először nem is gondoltam,hogy az én autóm hagy foltot, mert a parkolóban sok bontásból mentett jármű áll, ilyen-olyan foltokat hagyva maga után. Sajnos most az én kocsim a ludas, persze erre akkor derült fény amikor a frissen mosott kocsi oldalán olajpermet nyomot találtam. Bár volt otthon egy olajhűtőm 1.9 JTD 16Vhez, de azt már átalakítottam a 75-höz, szóval venni kellett egyet. Leírni egyszerűbb mint megtenni, még Mareknál sem volt, pedig az nagy szó. Szóval nagy nehezen sikerült 1 hét alatt szerezni, úgyhogy holnap csere következik. Az O-ring Kft-nél beszereztem a csatlakozásokhoz új gumigyűrűket. hogy azokkal se legyen gond a jövőben.

 
>> SzervizLacUS // Alfa 156 SW // 2014-03-21

Szóval amióta nálam az autó pár ezer km belement, az izzító hiba visszatérésén kívül nem nagyon volt ilyen jellegű hiba. Nos a egy nap viszont megkaptam a check engine-t és a go to dealer felszólítást. Hát a kiolvasó szerint vagy falsot szív, vagy EGR eldugulva vagy a LMM. LMM meg volt takarítva, falsot elvileg nem szívhat, mert a csöveket átnéztem. Maradt az EGR. Először kiütöttem, és nem is jött vissza a hibakód csak 3 hét múlva amikor pont Kisvárdán pihiztünk. Miután egy hét láblógatásba belefért gondoltam leszedem az EGR-t kipucolom,hogy ne világítson az a hülye lámpa. Maga a művelet nem volt nagy dolog, de a meglepetés akkor ért amikor leszedtem az egrt. Az első képen látszik mit találtam. Le volt dugózva elvileg a hibakódmentes módon,nekem mégis dobta egy idő után. Szóval miután kitisztítottam az amúgy retkes EGR-t elkezdett motoszkálni bennem a gondolat,hogy mégse ez volt a hiba kiváltója,hiszen miután elhoztam 2 hónapig nem jelent meg semmi hibakód. Viszont a kocsi nem erőtlen, nem füstöl ami cáfolja a lyukas rendszer elméletet, marad talán az LMM, amit majd még kipróbálok. Kíváncsi vagyok végül mi lesz az ludas.

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2014-03-21

Ma megérkezett az üzemanyag rendszer első adagja. Autobahn88 fittingek AN6 méretben és 10m 3/8" alumínium üzemanyagcső. Ez az első adag, a motortérbe szükséges adag hamarosan érkezik, szóval alakulni kezd ez is. Az AC még kérdéses,hogy megúszta-e a 2 év állást. Az egyik felem reméli,hogy megúszta és nem kell további kiadással nyújtani a feltámasztást, a másik reméli,hogy kuka, és jöhet egy nagyobb erősebb Walbro, amit Kovács Szabi barátom (Stefan Zorst Racing) ajánlott tényleg különlegesen akciós áron :)

A fékrendszer időközben le lett légtelenítve, és bár nem tűnik rossznak,de egy álló kocsin nehéz tesztelni.

>> Tuning és extraMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2014-03-21

Röviden: - Felni méretváltás
- Ültetés
- Új gumik
- "egyedi" szőnyeg garnitúra

Bővebben: Kezdődött a történet egy ültetéssel,mert a régi felnivel és gumival ami 215/40 r17 volt eléggé terepesnek nézett ki a gépsárkány, bár a felni és a gumi patent volt csak hát...nagyon peres! Sikerült beszereznem egy gyári Eibach 30/30 as ültetőszettet 5 év garival, ez Vittorio cartársnál beépítésre került, csak közbe a hátsó stabpálcákat nemtudták csak flexel leszedni úgyh az is cserés volt!Bekerültek Optimal márkájú stabok, ez volt február elején!Aztán következett a felni projekt, sikerült találnom egy Toora T950-es tipust(18")elég jó árban, haza hoztam...következett a rendbe tétel(görgőzés,homokszórás,fényezés,felniközép beszerzése,szerelés,centírozás + kapott szép fényes acél szelepeket). Előtte meg rendeltem rá a 0 km-es 215/40 r18 gumikat és mehetett a gumishoz összerakatni és fel a gépre!Közbe meg jött az "egyedi" gyártású piros szegélyű hímzett szőnyeg..Állítólag nem néz ki annyira rosszul az összkép... :)

Költségek részletesen: - felni+utiköltség 60 + 8e ft
- ültetőrugó+beépítés+hátsó stabpálcák 55 + 20 + 8e ft
- görgőzés 4e ft
- gumi + szállítás 54e ft :D
- homoszórás + fényezés 0ft (ismerős megcsinálta) + 20 e ft
- felniközép 9 e ft
- szerelés + acél szelep + centír 6 + 4 + 2e ft
- "egyedi" szőnyeg garnitúra 9 e ft

 
>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-03-21

Nos végre elérkezett ez is. A vásárlás óta terveztem, hogy eljutok Zé mesterhez,de a munkám miatt csak most sikerült összehozni.

Nos akkor irány Zé mester....
Szerdán délután oda vittem és másnap már el is hoztam. Bár az olaj cserét pont akkor kezdték el amikor oda értem, nem bántam, hogy várnom kell mert így részese lehettem a folyamatnak. Az olaj leeresztő csavarral meggyűlt a baj mert nem nagyon akart engedni, de pár hasznos szerszám (véső,kalapács, svéd fogó) megoldotta a problémát :-D

Végre elkészült, irány haza. A haza út is izgalmas volt, fél úton észre vettem hogy rettenetesen kormol a nagyvad és nem igazán van alapjárat. Haza érve felhívtam a mestert mi lehet a baj a kocsinak. Azt mondta valahol a levegő szűrőnél nézzek körbe, LMM csatlakozó vagy bármi más... Nos aznap már nem volt időm megnézni így másnap azaz ma néztem meg. A motorháztető felnyitása után egyből észre vettem a bibit, nem volt vissza rakva az intercooler csöve (ejnye-bejnye mester). Pár csavarás a bilincsen és már kész is. Minden működik újra.

Köszönet mindenkinek aki hozzá járult a szervizhez:
Zé Mester és csapata a remek és gyors munkáért
Erhard-nak az alkatrészekért
És végül, de nem utolsó sorban Mex86 cartársnak a vezérlés szettért.

Költségeim:
Szerviz és egy gázolajszűrő: 25000ft
Alkatrészek: 26000ft
A vezérlés szett meg ajándék volt: 0ft

km állás: 253650km

 
>> Szervizszasza911 // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2014-03-21

Ellátogattunk az Alfáriumba ismét. A program:
- olajcsere, szűrők (olaj, levegő, üzemanyag) csere
- üzemanyagcsövek cseréje a foszladozó helyeken
- jobbos ablakemelő motor és szerkezet csere/javítás
- olajnyomásjelző cseréje működőre
- gumi fékcsövek cseréje Goodridge fém kittre + fékolajcsere
- az egytárcsás kupplung helyett Ali kerített egy csodásan felújított Sachs kéttárcsást
- alsó kupplungmunkahenger felújítása
- hátsó difi kapott egy sperrt
- a géptető és a jobbos tükör újra lett fényezve durva kavicsfelverődés miatt

 
>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2014-03-21

A környéken csak szakbarbárok vannak,ez sajnos hatványozottan igaz!!!Vicc hogy Székesfehérvárig kellett vinnem hogy tutkó futóművem legyen!Grazie Mille Totti cartársnak!!!
Amit cserélt:
jobb hátsó kerékcsapágy
kézifékkötelek
bal hátsó féknyereg
csonkállványokban a GL szemeket
alsó lengőkarokban a szilenteket poliuretánból és a GL szemeket
segédlengőkarokban a szilenteket poliuretánból
hátsó hídban szilenteket poliuretánból + esztergált fém alkatrészek
hátsó felső lengőkarok kompletten
hátsó kerék összeadásért felelős kitámasztórúd szilentjei
első futóműben az alsó lengőkarok

Az első lökösnél a zender kit kijavítva,újrafújva.

Kis lépés antennaügyben: vettem egy csatlakozót a kábel utastéri végére, miután megnyugtattak, hogy még ma is ez használatos. Szimpatikus módon ez mechanikusan szerelhető, ha jól látom, forrasztani sem kell (?). Hosszabb is, így szinte a kényszerből levágott vezetrékrészt is pótolja.

A nagyreményűnek tartott autóvillamossági szervízben/üzletben megegyező, de biztosíték nélküli relé volt. Az eladó szerint biztosítósban újat nem kapok. Lehet igaza van, még megpróbálom máshol , aztán átmegyek a bontós vonalra. Mivel effektíve filléres volt ez a "majdnem jó" új és sokat kutattak utána, udvariasságból elhoztam belőle egyet...

>> AutóápolásPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2014-03-20

Felkerultek a nyari kerekek, Uniroyal vatta uj, elotte persze gorgoztettem biztos ami biztos a gorgozes benne van az osszegben.