Blog
Napokban lecseréltem a kormányt.
Sikerült szerezni Eng-Custom-tól egy példányt az utolsók közül. Elégedett vagyok az eredménnyel.
Picivel kisebb átmérő, vastagabb karima. Anyagra is minőségibb.
Kapcsoló sort kellett cserélni a két kormány között.
Csere jóval egyszerűbb mint a Giuliettán vagy a Miton.


Lebontottam a befecskendező sort és benéztem a helyükön a szelepekre.
Nem túl rózsás a helyzet.
4 szelepen látni valami lerakódást...
Nekiálltam a kipufogó csonk leszedésének is. Folytatás holnap...




Második lépés a pollenszűrő cseréje lett volna, de csak a berakáskor derült ki hogy nem jó méretűt rendeltem. Hogy hogy sikerült azt nem tudom, már a visszaigazoló levélben is a "rossz" van benne. Szerencsére a leggagyibbat rendeltem :-)
Szóval most egy Filtron-t rendeltem.
Ha már szétkaptam a levélrácsot nekiálltam kicserélni a vezető felőlit. Még tavaly áprilisban szerezte Erhard.
Át kellene szerelni rá az ablakmosó csöveit, de ezt az elmúlt 20 év megakadályozta. A belső csőcsatlakozáson mindkét fehér könyök el van törve. (9-10. kép) Hogy ilyet honnan lehet szerezni nem tudom. Csövet minden esetre rendeltem, ha hosszabbra hagyom nem kell a könyök.
update 2021.12.27.
Sikerült rendelnem "könyököt", remélem az fog jönni ami kell. (60609776)
update 2021.12.30.
Megjött a jó pollenszűrő, betettem. Előtte kipucoltam a helyét és az egész rács alatti részt.












Bemelegítésnek a téli projektekhez kicseréltem a levegőszűrőt.
Belül volt rajta egy kék folt, kívül valami bogár maradványai.
UFI ment bele.







A múltkor felmerült bennem hogy nem lehetne-e némi pakolási helyet nyerni a csomagtartó felső részén.
A tartálytól balra - a burkolat mögött - csak 5 relé és egy biztosíték van. Ha ezt al tudom tüntetni nyerek némi helyet.
A reléket át lehet tenni a tartó belső oldalára, a gond az hogy egy maradt, az ami eddig is a második sorban volt.
Utána jártam az I53 (20A-fehér) relé a tanksapka nyitó reléje, azt akár a kábelek közé is begyömöszölhetem.
A gond már csak a vastag kábelköteg a csatlakozókkal.
A legközelebb megnézem hogy az egészet nem lehetne-e a hátfal másik oldalára átrakni a tető üregébe.




Egyik napról a másikra olyan hangot adott ki a kocsi, mintha csúszna az ékszíj. Szóltam Pisti barátomnak, hogy valami nem OK a kocsival. Távgyógyításba csak annyit mondott, hogy hosszbordásszíj és főtengely szíjtárcsa csere. El is került hozzá az autó, ahol jött a meglepi. A szervószivattyúból szivárog az olaj és csöpög rá a szíjfeszítőre. Emiatt csúszik. SOS-be kerített hozzá új TRW szivattyút. Kicserélte a szíjtárcsával, szíjjal és a feszítővel együtt.
Nagyon pöpec lett. Sokkal könnyebb a kormány és szinte alig hallani a motor hangját.
Km állás: 225.135km
2021.12.23 Feleségem szólt hogy nem működik a hátsó ablaktörlő és az ablakszálfűtes sem. Hátsó ablaktörlő csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtés szintén nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte és hátsó ablakszál fűtéskor a pótféklámpa világított. Csomagtérajtó burkolatok le, kiméregetes hogy hol zár össze. Biztosítékok ellenőrizve. Hátsó ablakszálfűtes reléje is kicserélve a biztosítéktáblában. A probléma a csomagtérajtóban lévő zár nyomógombja volt. Ehhez kellett egy pár óra mire meglett, már úgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnézem hátha összedörzsölődött valahol mint kb. minden 5 ajtós típusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)
2022.01.09 újból előjött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtérajtót zárt állapotban. Újból a burkolatok lebontása, kimérés, tesztelés. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszériáról a negatívot.
