Blog
A karosszérián megmaradt horpadásokról és közelebbi környékükről leköszörültem sarokcsiszolóval a festéket, egészen a csupasz lemezig. A lerakódott port egy ronggyal letöröltem, hogy tiszta legyen a terep. Egy filctollal berajzoltam a horpadások legmélyebb vonalát ill. a körvonalait. Ezután egy vastagabb deszkát kerestem, ami átéri az első- és hátsó kerék közti távolságot. Nekitoltam a kerekeknek támaszként használva. Ennek nekitettem a hosszabbik cső alját, amire ráhúztam a „láncos” csövet. Ezt beállítottam az egyik horpadás magasságába, majd alatta szorosan rákattintottam egy bádogos fogót, hogy ne csússzon lejjebb. A lánc végén levő lemezt Co-val rácsíptem a horpadásban jelölt vonal egyik végére. A cső tetejénél fogva jó kis erőkart ad, így húztam ki a mélyebb horpadások kb 80%-át. Minden egyes kihúzás után letörtem a lemezt, ill. később jobbnak láttam, ha kicsit a hegesztéseket megvágom flexszel, így könnyebben lejött . Ezzel megelőztem a karosszéria lemezének kiszakadását. Igy folytattam a többi horpadásnál is.
Mikor már csak kisebb nyomai maradtak a horpadásoknak, leköszörültem a megmaradt hegesztés nyomait. Kézzel átsimítva újra bejelöltem a megmaradt kisebb horpadások mélyebb részeit. Jöhet a finomabb „kihorpasztás”. Ehhez kellett egy vastagabb falú (3-5 mm), kb 12-15 cm-es csődarab. A két végére lemezből vágtam lezárásokat. Ezeket kifúrtam 7-es fúróval, majd ráhegesztettem a cső 2 végére. Egy 6mm átmérőjű köracél darabot (kb 40-50 cm) átszúrtam a lyukakon, majd a köracél egyik végére hegesztettem egy M8-as anyát ütközőnek. Kész is a „negatív kalapács”
A vastag falú cső könnyedén kell, hogy csússzon a köracélon, aminek a szabadon maradt végét hozzá hegesztettem a horpadáshoz, majd kifele rángatással „kikalapáltam” lassacskán, óvatosan. Ezután bevágás, letörés és ezt ismételve számtalanszor, a maradék kis horpadások újabb 80%-ban eltűntek. Újra leköszörülés. Ekkor már annyira jónak láttam a felületet, hogy következhet a gittelés.



A blog segítségével megpróbálom bemutatni, hogyan javítottam ki a kocsin, egy koccanás okozta sérüléseket. Olyan eszközökkel dolgoztam, amilyenek szinte minden háznál megtalálhatóak. (kivéve a CO hegesztőt, ezt én is egy barátomtól kértem kölcsön 1-2 napra). Igy meg lehet spórolni egy csomó pénzt a biztosító által kifizetett zsetonból.
Előkészületek
A kocsi sérült elemeit megtisztítottam, hogy jól láthassam és pontosan behatárolhassam a sérült helyeket. Mivel jelentős felületen voltak elég mély horpadások (3-5cm)a bal hátsó ajtón és mögötte lévő sárvédőíven, sajnos nem volt elég csupán újrafényezni az elemeket, hanem valahogy a horpadásokat kellett először amennyire csak lehet eltávolítani.
Először is leszedtem a hátsó ajtó belső borítását, hogy hozzá férjek az ajtó belső részeihez. A legnagyobb horpadás kb 80%-át egy jókora tenyércsapással sikerült kiugrasztanom, szinte az eredeti formájába. Valamennyire a többi kisebb horpadást is ki tudtam nyomni ill. ütni gumi kalapáccsal. A többi megmaradt horpadáshoz már kellett egy kis „segítség”.
Volt itthon egy darab ¾”-os csövem, kb 1,5 m hosszú. Egy nagyobb átmérőjű csődarabra (kb 25-30 cm hosszú), ami lazán rácsúszik ez előzőre, hegesztettem egy M8-as csavart, merőlegesen a cső hosszára. Kellett még egy darab lánc, amit ráakasztottam a csavarra, körbehúztam a csövön, majd mikor összeért a legközelebb eső 2 láncszem, egy másik M8-as csavarral és anyával összefogtam. A lánc egyik végét hagytam lógni kb 30-35 cm-t. Erre ráhegesztettem egy lemezdarabot (nem kell nagy).


Mivel a gyári hangszigetelés alle zusammen szétrohadt és darabjaira hullott az elmúlt 25év alatt, úgy gondoltam kap egy kicsit szofisztikáltabb megoldást. A brit Noiskiller cégtől jöttek a felhasználási területnek megfelelő hang- és hőszigetelő táblák, szépen kommótosan végzek is a felragasztgatással.



A mai napon leszedték az első üvegekről a fóliát, mert nem műszakiztatták így le.... :S a vizsga sikeres volt, fény derült miért csúszkál a feneke is :) mivel a gumi vékonyabb, mint eredetileg, így nem kell annyi nyomás sem bele, és levitték 1,6ra, és tökéletes értéket kaptunk :)) úgyhogy műszaki kipipálva..... később meg jön az új fólia. ami már sötétebb lesz hátul mint most :)
Mai napon elmentünk az élményfürdőbe, de mikor jöttünk haza véletlenül a garázsajtónak a jobb eleje nekiment..... jelzem nem én voltam :) :(( Majd szép lesz újra.....

Sajnos még mindig nem tudtam lefényeztetni a kocsi elejét, mert valami mindig elviszi a félretett pénzt! Most pl. a felnik és a gumik! :-(
3
556
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV