Blog
Igaz, hogy nem ma volt, de a közelmúltban. Átléptük a 260 000 kilométert, a közösen elautózott kilométerek száma pedig közelít a 20 000-hez. Szeressük egymást! :D

Egy ideje terveztem már, hogy az első helyzetjelzőket lecserélem LED-re. Szerdán meg is vettem kettő darabot, majd az egyiket be is tettem. Nem ég. A visszajelző nem világít, tehát csak félig jó. Aztán ment az ötletelés, hogy hogyan lehetne megcserélni a polaritást maradandó károsodás nélkül.
Ma elmentem egy villanyászhoz, szembesítettem a problémával, nagyon rázta a fejét, hogy kicsi a hely megcserélni a helyzetjelző foglalatához vezető kábeleket; mert máshogy nem nagyon lehetett működésre bírni az ledeket. Így hát szétvágta a vezetékeket és kicsit hosszabbra is hagyta, majd betettük a ledeket és most jó.
A vicc az egészben az, hogy ugyanilyen led, ugyanilyen autó, és nincs megfordítva benne a polaritás.
Érdekesség: csak gyújtással világít a hibavisszajelző, de ha jár a motor, már nem. Fénykürtre is fel-fel villan, de nem mindig.




Nagyszervíz, km: 122.323
Tekintve, hogy 119 225 km-rel vettem meg Gabriel-t, bár a szolnoki Fiat szervíz computeres vizsgálata szerint stimmel az óra, nincs visszatekerve, biztos ami biztos alapon úgy voltam vele, ejtsük meg a 140-ezres nagyszervízt.
Cserélt alkatrészek:
- komplett vezérlés
> vezérműszíj - Dayco, teflonbevonatú
> feszítőgörgő és vezetőgörgő - Ruville
> vízpumpa
- olaj és olajszűrű csere - Selénia WR 5W-40
- levegőszűrő, pollenszűrő
Problémák:
- hosszbordás szíj egyik görgője kézzel megpörgetve is nagyon sistergett, ezért ez is ki lett cserélve.
- az olajleeresztő csavar fejét az előző tulaj "szervíz-szakembere" enyhén szólva lesarkalta, sőt a peremét is elnyírta, ezért egy nagyobb sorja befelé ált. Ennélfogva ne lehetett teljesen betekern a helyére, a csavar nem illeszkedett tökéletesen, ergo enyhén szivárgott az olaj. A csavart elvileg csrélni kellett volna, de hétvége lévén ez lehetetlen volt. Fogtuk hát a csavart, leköszörültük a sorját, majd hegesztettünk rá egy megfelelő méretű anyát. Tökéletes lett, de a következő olejcserénél kicserélem.
- A váltóolajszint ellenőrzése negatív eredményt hozott, a teknőn lévő kis csavar kitekerése után az ujjammal nem értem el az olajszintet. Után kell tölteni. Ezt két-három nap múlva tudom megejteni, be kell szerezni az olajat. Sajnos a főtengely szimeringjét ki kell cserélni, mert ott szivárog a váltóolaj. Nem vészes, de meg kell csinálni. Ez további 15 000-be fog kerülni.
Ma van ötödik éve, hogy tag vagyok az Amorén. Piszkosul megy az idő.
Fékgenerál(elöl hátul új tárcsák betétek)+rugócsere-jobb első.Műszaki vizsga.
Már régóta szemeztem ezzel a sporttáskával mérete pont jó kisebb "kiruccanásokhoz" ideális ezért a hét elején meg is rendeltem a "lóherés" kulcstartóval együtt! A bögre meg a nyakbalógó már régebbi szerzemény de ezek is innen valók!


na lassan csak végig értünk a kuplung összes alkatrészén ami tönkre mehet!
most épp a kuplung főhenger volt soron! alkatrész 12000 ft
munkadíj 6000 ft de most legalább jó! :)
elértük a 160000km igaz nem ma hanem már december elején de csak most volt időm írni róla! :)
0
480
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Építkezés
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV