Blog
Bevallom hogy nagy érdeklődést nyújtottam az elmúlt pár évben az Alfák iránt. Vagy minden 3. nap nézegettem hsz-n hogy volna e egy remek autó vételre. Eleinte a 147-es felé húzott a szívem volt már kinézve is, és lementem érte siófokra de a tulaj nem igen akarta végül eladni az autóját és a törzskönyvét sem találta. Az egész olyan szétszórt volt hogy inkább gondoltam kivárok. Aztán nemrégiben felcsillant egy remény, meghirdettek egy alap felszereltségű GT 1.8 ast. Másnap fel is hívtam a tulajt mire ő mondta hogy másik autó miatt adná el és addig él az ajánlata míg a másik autó is el nem kell. Így sürgőssé vált a döntésem. Hamar megbeszéltünk egy időpontot ahol összehoztuk az első találkát és kipróbálhattam a vasat. Azonnal beleszerettem és onnantól arra figyeltem hogy tudok kijönni a legjobban. Ez volt 2012 január 20 körül. Másnap 21-én autószerelő ismerősünkel alánéztünk és kipróbálgattuk újra. Tökéletes volt. Már akkor tudtam hogy családban marad:-)) Január 28-án megvettem tőle az autót árban énszerintem nagyon jól.Örülök mert nem volt összetörve és továbbiakban is iparkodunk a legjobban vigyázni rá:-) Szervízkönyv megvan hozzá és mindössze 34 348 km volt benne vételkor. Mert a legújabb szabály szerint a pontos dátum mellett a pontos km állást is bele kell írni eladáskor.
Új akkut kapot a gép. A régin meglepődtem, hogy csak 66 Ah/300A -os volt.
Most egy 74 Ah/680A -os akkut kapott.
Szóval nyár elején megvettem. Nyár közepén el is kezdtem használni. Hozta amit vártam tőle. Egyszerű szerkezet, megy és csak megy. Amit a vizsgára megcsináltunk az elég volt egész évben. Télre kellett egy téli kerék szett. S csak tisztán tartására s pár apróságra, extrára kellett költenem... Sikerült is 3500km-t megtennem. Átlagban 10,2L es ! Fogyival. OK, hogy igénytelen, mint az atom, de ez majdnem annyi, mint a 2000 8V 155 é. De ez egy fűnyíró és nem is megy ahhoz képest... Így megfogalmazódtak a 2009-es tervek... ;)
Nem fűtött a bella ezért kapott egy új Behr termosztátot!!!most már olyan meleg van benne mint a demjéni melegvízben....
Alfredo névnapja alkalmából (febr. 7. Rómeo) olajcserét (Castrol 10w40), új szűrőket, fojtószelep tisztítást, teli tank benzint és egy mosást kapott. 145500km.
2012.02.09.-én ki lett cserélve a kuplung munkahenger igaz utángyártottra remélem jó lesz.Az egész munka művelet kemény 20 percig tartott.

Elérkezett a negyedik olajcserém időpontja. Úgy tűnik, ráálltam a 15 ezres olajcsereperiódusokra, a bejáratás utáni 4000-es olajcserét követően mindig úgy jött ki, hogy 15 ezrenként cseréltettem. Ez jó, hiszen rövidebb, mint a gyár által előírt 20 ezer, de azért az ideális a 10 ezrenkénti lenne.
Az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, így most ez került az autóba. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető különbség... egy kicsit halkabb motorhangnak például örülnék :)
A szervizelést ismét az Autóház Budaörs végezte. Most került sor az első és a hátsó fékbetétek cseréjére is, érdekes módon kb. egyszerre koptak el...
Garanciában cserélték a váltógombot , ugyanis az alsó fele elkezdett mattulni. Megigazították a lógó motorvédő műanyagokat is és a kilincseken is állítottak kicsit, télen a hidegben ugyanis néha nem ugortak vissza a helyükre.
Köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!



2012 02 07-én meg adta magát a kuplung munkahenger sajnos folyik belőle az olaj úgy néz ki csere szavatos már meg is rendeltem elméletileg holnap itt is van és még olcsóbb mint a bontott igaz utángyártott.Ha minden jól sikerül akkor talán még beszerelésre is sor kerül.Folyt.köv.
Szép lassan haladok a kocsival sajnos, mert meló mellett elég nagy arányban jelentkezik az időhiány tipikus esete, de a lelkesedés egy fikarcnyit sem csökkent, cserébe a megszállottság foka egyre nő :) Legutóbb az első fényszóró állító motor tartóját sikerült , hogy elegánsan fogalmazzak könnyűfémből rekonstruálni, valamint a gyenge állapotú belső jobb hátsó lámpát is kicseréltem, közben beszerzésre kerültek Nici barátomon keresztül szűrők mindenhez, egy 2.körben már tényleg tökéletesen illeszkedő termosztát, kézifékbowdenek,szelepfedél tömítés, 4 külső kilincs, mert osztrák léte miatt a kilincseket kicsit megette a sólé, de most már megvannak a csilli villi új vasak is.

2
674
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Stelvio
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV