Mutasd

>> Esemény2018-01-21

Véget ért a leghosszabb kapcsolatom. Rengeteg élményt, utazást, ismeretséget és kalandot köszönhetek a GT-nek, ami talán a legszebb magyarországi GT, legalábbis az én szememben biztosan :)
Az elmúlt egy évben rengeteget gondolkoztam rajta, eladjam-e, maradjon-e még 2-3 évig, rengeteg érv és ellenérv sorakozott egymás mellett, sőt naponta mást gondoltam. Biztos ismeritek ezt az érzést... Hozzánő a szívedhez, és azt gondolod: á én ezt sosem adom el, oldtimer lesz belőle! :) Minek adjam el, alig kapok érte pénzt, jó lesz ez még 20 évesen is... Satöbbi, satöbbi.
Egyetlen hibája volt az, ami végül megkönnyítette a döntésemet azzal kapcsolatban, hogy eladjam-e: a motorja. Mert bár tényleg az egyik legjobb motor az 1,9-es dízel, soha semmi bajom nem volt vele, de egyszerűen meguntam, nem jelentett már élményt nekem. Főleg, hogy az előző GT-m is dízel volt... A 170 lóerő zseniális, a nyomaték méginkább, szuper a karakterisztikája ennek a motornak, óriásit lehet vele autózni, sőt, kettesben, hármasban még a hangja is tök jó... de egyszerűen a fejemben egyre inkább elhatalmasodott az érzés, hogy elég volt a dízelből. A világ egyik legszebb formájú kupéjában ülsz, lehúzott ablakokkal nézelődsz a pirosnál, és hallgatod a traktorhangot, a kerregést... És ez egyre erősebben zavart. A dízelmániások most biztos röhögnek rajtam... De két dízel GT után szeretnék végre valami mást.
Ráadásul 42 éves leszek, szeretnék még pár jó autót hajtani a hátra lévő életemben, szóval nem ragadhatok be ebbe az autóba, még évekre. Mert bár azt terveztem, hogy majd csak 10 évesen adom el, egyszer csak jött a kattanás, hogy menjünk tovább... :)
Most lesz egy offos autóm (de azért egy olyan, amit Olaszországban gyártanak), ami viszont segít abban, hogy végre legyen egy hobby Alfám, aminél nem kell kompromisszumokat hozni a használat érdekében. Egy V6-os GT a tervem, meglátjuk, sikerül-e olyat találnom, amibe megéri beleszállni. Most ezt kezdem hajtani, remélem néhány hónap múlva meg is tudom valósítani. Aztán meglátjuk mi lesz :)
Szóval most pár hónapig nem lesz Alfa Romeóm, de tudom, hogy ez nem lesz egy hosszú időszak, mert "Alfa nélkül lehet élni, de minek" :)

Egyébként nem maradok Alfa nélkül, barátnőm, Gyoppka 147-esét is sokat vezetem, ami szerencsére benzines, és imádom a TS hangját. :) De akár szüleim szintén fekete 147-esét is bármikor elkérhetem, ami valójában az enyém, mert én vásároltam Nekik :) Lehet fel is teszem az autóim közé :)

UPDATE: az autóm úgy tűnik, nagyon jó helyre került, Ausztriában járja majd a gyönyörű hegyi utakat :) Első látásra szerelem volt az autóm az új gazdája számára :) Remélem nem vettem el a kedvét a dízeltől a fenti soraimmal... Sok boldog kilométert a GT-vel, Szandra! :)

 
>> Esemény2017-12-27

Eléggé átlag alatti a futásteljesítménye a GT-mnek, 8,5 év alatt futott 150 ezer kilométert, ami évente csak 17.647 km... Havonta pedig csak 1470 km.

De azért összességében már sokallom a 150 ezres számot :)

 
>> Szerviz2017-12-26

Apróságokat javíttattam:

- baloldali ülésfűtés kapcsoló cseréje
- jobb oldali ülésdöntő bovden cseréje
- kézifék bovdenek cseréje
- jobb felső lengőkar cseréje

>> Szerviz2017-12-06

Felkerültek a téli Alpin5-ösök, amelyekben eddig összesen két szezon és 9.193 km van.

A nyári szett gumijaiba összesen 10.800 km kerül idén, két szezon után 22.923 km van bennük. (Az egyik gumi új, abban csak 5670 km van).

 
>> Szerviz2017-09-15

Kellett egy új akkumulátor, mert már tavaly télen is gyengélkedett és jönnek a hideg éjszakák. Ráadásul az erdélyi túránk előtt nem akartam kockáztatni. Exide került bele megint.

>> Szerviz2017-09-08

Most, hogy ki van fizetve, jönnek a kiadások? :)

Alsó turbócsövet kellett cserélni az autómon. Ismét az Olasz Autók Házában javították, mint 8 éve mindig.
Ha már ott volt, kicseréltettem a váltó- és a fékolajat is, gondos gazdiként.

 
>> Szerviz2017-08-07

Befizettem az autóm utolsó részletét! :)

Ezt a hatalmas örömhírt az autóm azzal ünnepelte, hogy bevonzott egy lassú defektet. Sajnos olyan helyen volt a lyuk, ahol nem lehetett javítani. Szerencsére még csak tizenvalahány ezer km volt a gumikban, így csak egyet kellett vásárolnom.

 
>> Szerviz2017-06-19

A fehér GT-mmel rekordot döntöttem. Azt hittem ilyen már nem lesz, hogy ilyen sokáig ugyanaz az autóm. Legutóbb a 145-ösömmel töltöttem nagyságrendileg ilyen sok időt, de az is csak 6 év volt. Ez viszont már 8... És az a durva, hogy rohadtul nem tűnik annyinak.

Ha tudnátok, mennyi minden történt ezalatt a 8 év alatt... sok jó, sok rossz... és mindennek részese volt az autóm is, valamilyen formában.

Mostanában újra jó dolgok történnek velem, velünk, de nem mondanám azt, hogy az elmúlt időszakban nem inogtam volna meg másik Alfa Romeók miatt... De egyelőre marad. Legalábbis a mai állás szerint. Aztán ki tudja :)

Szóval a műszaki vizsgán kívül a következők történtek:
- jobb hátsó kerékcsapágy cseréje
- antenna cseréje
- csomagtartó teleszkópjainak cseréje

 
>> Esemény2017-06-03

Ez volt az első külföldi Alfa Romeo találkozóm a GT-vel. Pedig jó sokat terveztem már...
A romániai alfások nem viccelnek, minden évben valami brutálszép helyszínen tartják a rendezvényüket. Idén egy gyönyörű tó partján, illetve környékén volt az AlfaFest.
Jövőre egy új helyszínen lesz, tuti megyünk!
Pár fotó :)

 
>> Szerviz2017-03-31

Beütött a tavasz, felkerültek a nyárigumik!

A téli Alpin5-ösök rendkívül keveset, 4108 km-t futottak ebben a szezonban. Összesen két szezon és 9.193 km van most bennük.

A nyári Vredestein kerekek most második szezonjukat kezdik, 12. 123 km-rel.