Blog

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-07-21

Elég régóta terv volt egy ilyen csatlakozó beszerzése, de valahogy mindig elmaradt. Ebay-en nézelődve azonban a nagyon kedvező ár miatt azonnal lecsaptam rá. Ma meg is érkezett, kipróbáltam, működik, csak még a legmegfelelőbb progit kell hozzá megtalálni Androidra. Párat már kipróbáltam, de még nem tudom melyik válik be a legjobban.

Update: Úgy néz ki, hogy a Torque Pro a befutó app.

>> Szervizgabor978 // Alfa 156 1.6 TS // 2014-07-21

Előjött egy elég idegesítő hiba a gépen,reggel első indításnál(lényegtelen hogy 10 vagy 30 fok van) ingadozik az alapjárat(értsd kb 700 és 1000 között).ha adok neki gázt lényegtelen mennyit úgyse nagyon veszi észre kis idő múlva elkezdni kipörgetni majd ha elpörgetek 2-3 ezerig és elengedem a gázt beáll emelt alapjáratra.Onnantól megszoktam várni hogy visszaálljon az alapjárat 1000 körülire és indulok,a gép teljesen erőtlen sokáig kell csúsztatni a kuplungot hogy ne fulladjon le,majd 2 de inkább 3-ezres fordulaton kell vele közlekednem mert megtorpan.Ha csak 1-3 órára rakom le akkor indításnál már semmi baja sincsen,8 óra munka után újrakezdni a reggeli szokását. gyertyát cseréltem ötezer kilométerrel ezelőtt,gyönyörű sötét fekete volt, az egyik(kettő) még olajos is,a többi inkább csak benzinben ázott,ezt betudom annak hogy 2km-t mentem vele hidegen és utánna cseréltem.bár akkor sem feketének kellett volna lennie. Nos a szép az egészben hogy betudtam légtömegmérő hibának és vettem egyet ,bosch volt benn (0280217111),meat & doria márkát vettem 27000 pénz volt,beszereltem és reggelig nem is piszkáltam,majd reggel vártam a csodát de nem jött ,épp ugyanazt csinálta. Új ki be a dobozba régi be és azóta is csak van.Semilyen motorhiba jelzőlámpa nem világít ,még hőfok jeladóra gondoltam,bár valószínű szervíz lesz belőle.Ez még várat magára.

>> EseményAndrewxy // Alfa 147 1.9jtd // 2014-02-21

KM: 154400km

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2014-07-20

Minden (klímás) Alfa autó életében eljön az idő, amikor csapágyas lesz a klímakompresszor.

Indítás után csicsergett már egy ideje. A szíj is csinálhatta volna, sőt, talán korábban az okozta. Végigpróbáltam már pár fajtát (gyári/Gates/Dayco/Conti) el is hallgatott anno, de most újra rákezdte.
Sőt... A mai 500km-s út vége felé már nem ment a klíma (előtte sem volt egy nagy szám) és ami sokkal nagyobb baj: járó motornál és csukott motorháztetőnél is hallható fémes hangja van. Na ilyen régebben nem volt.
Emellett még forró is a szíjtárcsa, bár ez lehet a hosszú út és a 33 fok hőm miatt is. Ami azonban feltűnő, hogy a kompresszor szíjtárcsája és a kompresszorház vonalában a szemben lévő vízcsövön és az alul elmenő klímacsövön is szurokszerű "lerakódás" van, ami a kompresszortól jött. A gumiréteg, amit mintha sprayből fújtak volna a hűtővízcsőre, az a klímakomp. szíjtárcsájának a rezgéscsillapítása. A nagy hőtől megolvadt és a forgás kifújta a tárcsa szélére, illetve tovább is... :(((

Átmeneti megoldásnak felkerül egy 1038 mm hosszú ékszíj, ami a klíma nélküli modellekhez való. A vezetőgörgőt is ki kell szedni, mert útban lenne.

Rendeltem is egy bontott, ám nagyon jó állapotúnak kinéző kompresszort, ami egy 2008-as autóból származik.

Technikai infók az Alfákban (is) gyakran alkalmazott Sanden SD7V16 kompresszorról:
- franciául
- németül
- németül, a csapágycsere menete
- hivatalos Sanden szerelési útmuató (angolul)
- robbantottrajz a kompresszorról
- a Sanden cég honlapja

SD= Sanden
7= 7 dugattyú
V= állítható löket
16= 160ccm hengerűrtartalom

Belevaló csapágy pl. az NSK 35BD219DUK, két oldalt tömített 35mm (belső átm.) x 55mm (külső átm.) x 20mm (magasság).


Átmeneti megoldás

Megvolt a szíjcserés operáció a rövidebb, 6PK1038-ra.
Most már nincs klíma, van viszont csönd. Újra szép kultúrált dízeles hangja van az autónak. :)

A szíjfeszítőt a legegyszerűbb egy standard 1/2"-os nyomatékkulccsal+15-ös dugóval elnyomni, evvel van elég erőkar. Ezzel a manőverrel felvételt is nyert a nyomatékkulcs az "autóskészletbe*". (*: Erről úgyis akartam már írni, ebből poszt lesz akárki meglássa.)


A javítás

Két hét elteltével meg is történt a szervtranszplantáció. Mivel épp nálam - akarom mondani kéznél - voltak a(z arányosan) nem túl nagy méretű kezeim és nem is nagyon szerettem volna csápos emelő nélkül leimádkozni a motorvédő burkolatot, így besegítettem a klímásnak.
Maga a kompresszor 4 csavar kicsavarásával vált levehetővé. Az alsó csavarok kitekerése kíván egy kis elszántságot, képzelőerőt és nőgyógyászati előképzettséget (értsd: Alfa-szerelés). A környező vízcsövek megbontása nélkül kijött felfelé.

Az eredeti leengedett gáz szerencsére szép zöld szinű volt a kontrasztanyag miatt, ez jó jel, mert nem volt elkoszolódva. Fémforgácsnak sem volt nyoma, így elég volt egy egyszeres átmosás.

A feltöltés után még nem kapcsolt a kompresszor kuplungja, ennek oka az előző kuplung elolvadt tekercse volt, amely egy 15 amperes biztosítékot küldött a túlvilágra. Az új biztosítékkal már ment minden és álló helyzetben 11 fokos levegőt állított elő a klíma (külső hőm.: kb. 30°C).


Csak óvatosan!

Konrád Péter tapasztalt klímaszerelőtől megtudtam, hogy a hazai bontott vaterás, stb. kompresszorok nagyon nagy része sajnos hibás. Ezek pontosan a hazai karbantartási morál ("amíg megy a klíma, nem nyúlunk hozzá") következtében vannak szétkopva. Szerinte a bontósok több reklamáció és visszavitel után is eladják ugyanazt a kompresszort. A vevőjelölt pedig viseli a beszerelés, feltöltés, majd kiszerelés költségét. Korrekt. Aki nem küzd krónikus pénzhiányban és biztosra akar menni, inkább vegyen jóárasítva kb. 250 euróért egy új kompresszort, vagy bízza a klímásra a bontott beszerzését. (Neki megvannak a bejáratott, többnyire megbízható forrásai.)


Következő lépésként sort kerítek a szervószivattyú és a vákuumszivattyú cseréjére (bár utóbbit nem az ékszíj hajtja).

Fontos! A klíma hosszútávú működéséhez elengedhetetlen a ventillátor első fokozata. A 156-ok kb. felében ez nem működik. (Durva becslés.) Régebben már írtam az okáról: az el-elromló előtétellenállásról és ennek, ill. a ventillátornak a lehetséges kontakthibájáról.


A megadott összeg a teljes akció hozzávetőleges árát jelenti, alkatrész+mdíj+feltöltés. (Ebben az új csapágy kb. 10eFt-os ára nincs benne, ez ui. nem került beépítésre. Emiatt eladó! Bontatlan, megegyezünk!)

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2014-07-19

Továbbra is 191.000 km-nél, de egy héttel a rugócsere után elvittem futóműállításra a kocsit. Állítólag nem sokat kellett rajta állítani, de azért most már nyugodtabb vagyok.

>> Eseményszasza(SW) // Alfa 156 SW 1,9 JTD (110LE,euro3) // 2014-07-19

Köszönöm azoknak akik a mai napon felköszöntöttek!

Köszönöm a családomnak az Alfa Romeo tortát!

Nem lettem fiatalabb,de nem is érzem,hogy öregebb:)
A pici sajnos még nem ehet belőle,talán legközelebb:)

 

Többször írtam korábban, hogy valami vonyít az ékszíj körül. Mikor cseréltem, akkor kiderült, hogy a klímakompresszor szíjtárcsájának csapágya az. Első gondolatom az volt, hogy egy fizetésem fogom otthagyni az alkatrészért, de mreni cartárs megnyugtatott, hogy azt a csapágyat külön is lehet cserélni. A szíjtárcsa kiszerelése a klímakompresszor levétele nélkül:

- Egy 5-ös tor fejű csavar tartja a kuplung külsejét, ezt le kell venni.
- A külső borítást (kuplung külső részét) le kell venni
- A szíjtárcsát még mindig a helyén tartja egy zéger-gyűrű, ezt ki kell imádkozni. 2.4 M-Jet esetében ez picit nehézkes, sok hely nincs.
- Ha lent van a zéger-gyűrű, lehet óvatosan kocogtatni lefelé a tárcsát.
- Csapágy kipréselése, majd az egész visszafelé.

Ha valakinek kell a csapágyszám, akkor a gyári: DAC355222RR9D KOYO gyártmány. Szóval csapágyboltban 35 x 52 x 22 kétsoros görgőscsapágy.

Amit én vettem: PFI (Made in USA) Bearing PC35520022CS

 
>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-07-19

Hétfőn (2014. 07. 14.) Lacci33 cartárssal szétszedtük az autóm belsejét. Sajnos vásárláskor nem figyeltem meg elég alaposan, de később észrevettem egy lyukat a padlólemezen. Tanulva abból a hibából, amit a 146-nál elkövettünk, nem hagyott nyugodni. Kivettül a szőnyeget, elvittem az autót melóba. Kivágtam azt a részt, ahol már magától hullott ki a padló, behegesztettem. A behegesztett részt lekentem alul-felül karosszériagittel. Másnap drótkefével megtisztítottam a kocsi alját és egy a munkahelyemen használt rozsdaátalakító cuccal lefújtam. Ezzel az anyaggal bekentem belülről is a veszélyes részeket. Szerdán (2014. 07. 16.) egy komponensű poliuretán rozsdásodásgátlóval fújtam le az alját. Ezt a cuccot is hagytam száradni, dolgozni jó pár órát. Erre fújtam állítólag korrózióvédelmet nyújtó fekete alapfestéket. Másnap pedig felkentem rá 2,5 kg BODY alvázvédőt. Először fújni szerettem volna, de nem jött össze, úgyhogy jó vastagon kentem ecsettel. Nem lett egy csodálatos kinézetű, de szerintem elég tartós lesz.

 
>> Szerviztkr // Alfa 156 1.8 TS // 2014-07-18

Kész a két oldali küszöb lakatolása és a teljes autó fenéklemezelése.
Pluszba jött az alvázvédőzés,ami a küszöbre is került a hosszabb élettartam reményében.Az alvázvédőzés és a fényezés megdobta még a végösszeget 30ezerrel,igy a vége 180ezer Huf lett :-(
A képekből nem nagyon látszik a végeredmény,de élőben nagyon jól sikerült.No rozsda
A küszöb alatti merevítésekről és hézagkitöltésről nem készítettem képeket.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2014-07-18

Nehezebben indult cserélve lett az akksi, 74Ah-sra!