Blog

>> SzervizDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2014-07-31

Régen írtam már, de most ennek is eljött az ideje. Itt a nagy nap vagyis az előtte való nap. Az autót befejeztem, de még nincsen készen kivéve egy két dolgot amin már nem akarok változtatni. Egyelőre műszaki vizsgára alkalmas állapotban van. Holnap reggel megy az autó egy jó ismerős műhelyébe ahol átesik egy műszaki előtti átvizsgáláson, és ha minden rendben akkor vizsga, ha valami kehe van még ( márpedig szerintem lambda szondát cserélni kellene, más remélem nem lesz ) akkor marad a szerelőnél és csak később lesz vizsga. Nagyon nem is akarom mozgatni addig amíg nincs sikeres vizsga mert nem olcsó ez az útvonal engedély, de ez van. Több mint egy éve kezdtem hozzá a felújításnak de kész lettem. Lehetett volna gyorsabban is másképp is de nekem így jó mert szinte teljesen én csináltam és elégedett vagyok vele. Ha vizsgán minden rendben lesz kiélvezem a kocsival ami még maradt a nyárból és ősszel megkapja ami még hátra van ( gta lökösök, gta küszöbök és fekete fényezés. Na ekkor lesz 100% ban kész. ) De ennyire ne menjünk előre előbb vizsgám legyen. Egy későbbi linkben még lehet összegyűjtöm mik lettek rendberakva, kicserélve, átalakítva de ezeket az előző bejegyzések azért tükrözik nagyjából. Azért egy pár képet teszek fel a jelenlegi állapotról.

 

Találtam egy FL2-es infocenter kijelzőt tőlünk néhány kilométerre elfogadható áron, így rászántam magam a vásárlásra és a cserére. Az eredeti rossz amióta megvettem és nagyon zavart, hogy ha nem klímázok erőből, akkor nem látok rajta semmit. Azonban a 30-35eFt körüli ár (bontott) elriasztott tőle.
Kiszedtem, betettem az újat és azóta lőn bolgodság! :)

>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-08-07

Elég szarul indult már a gép. Kellett neki kis idő, hogy tudjam veretni, de akkor se nagyon ment. Néha hallottam, hogy serceg valami. Gyertyában papíron még van 25 háromnullás kilométer. Már vadásztam sok mindenre, de nem találtam a hibát. Ma eldöntöttem, hogy csinálok egy felvételt, hogyan is indul az autó. Előtte viszont átnéztem az elejét. A következőt találtam (lsd.: képek). Bal első trafó csavarjai kiesve és szétperegve a szelepfedélen. Remélem reggel minden jó lesz vele. A buherálás után teljesen máshogy viselkedett a kocsi.
De, hogy ez hogyan történt az rejtély.

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2014-07-31

Ki kellett pengetni néhány befeketedett izzót.
Elég fura volt úgy menni egy kört, hogy a kilométeróra nem volt a helyén. Kb. rossz szem feelingje volt. Csak egy foltot láttam és zavart. Nem mondta senki, hogy 80 Ft ez a fika izzó. :-) Ettől fogok éhen halni.

>> Tuning és extraSziszkóóó // Alfa 156 1..9 jtd // 2014-07-31

Még alap

 
>> Szervizcezso87 // Alfa 166 2,4jtd // 2014-07-31

Megtörtént az olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő, váltóolaj cseréje.
Jobboldali külső gumiharangot is ki kellett cserélni, mert ki volt szakadva. Ez nem volt egyszerű, de fórumos segítséggel sikerült. Utólag is köszi.
Bezsíroztam a váltó mozgató mechanizmusát, mert szorult oldalirányban, azóta mintha kicserélték volna.
155.000km

 

Együtt töltött idő: 1.848 nap
Km óra állás: 171.420 km
Együtt megtett út: 38.233 km
Tankolt üzemanyag: 3.169,13 liter
Üzemanyag költség: 1.224.798 Ft
Átlagfogyasztás: 8.29 liter/100 km
Üzemanyag költség: 32,05 Ft/km

 

Ma újabb magasságokba indultunk.
Először megmásztuk Pillerhöhe-t, de ez csak bemelegítés volt a maga 1.559 méterével (1. kép). A cél Kaunertaler Gletcher volt, illetve a a Kaunertaler Gletcherstrasse, ami 2.750 méterre vezetett fel, és tudomásom szerint a hetedik legmagasabb autóval elérhető pont Európában.
Az út 1.200 méterről indul és csodaszép. Először felmentünk a tetejére, majd ott egy pár km-es gleccsertúra után eljutottunk a jég belsejébe. A jég repedéseiben körbe lehet járni. Hihetetlen látvány.
Kis pihenő után a Karlesjochbahn-nal felmentünk a 3.108 m-en lévő csúcsra. A tetőn van a határ, szinte mindenki csinált képet az egyik lábam itt, a másik az olaszoknál témában.
Kabinos felvonóval vissza 2.750 méterre, onnan a Pókkal vissza a völgybe. Először kis kitérőt tettünk a 2.150 méteren lévő Ochsenalm-hoz, majd rövid megálló a gleccser felduzzasztott tavánál. Érdekesség, hogy a gát nem betonból van, hanem a helyben bányászott kőből (3. kép).
Remélem a 10. képen jól látható, hogy milyen pólóban voltam :-)

 
>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-07-30

Alfacityben nyertem egy autóüveg fóliázást az Immi-ker Kft. jóvoltából, melyet a tegnapi előzetes egyeztetés után a mai nap be is váltottam. Meglepetésemre egy 156 Selespeed várt a bejáratnál! (1. kép) Yeah. (2. kép) Közös fotózkodás a nyeremény felajánlójával a GT előtt. Nagyon rendes volt minden alkalmazott, fiammal együtt még ajándék csokit is kaptunk - Köszönjük! ;) Végül is a 05-ös fekete fólia mellett döntöttünk (3. kép), mely szépen fel is lett helyezve az üveg belső felületére, igen profik a srácok! Kaptam egy ideiglenes igazolást, plasztik kártya később, postán érkezik. Hazafelé beugrottunk vásárolni, amikor is a madaras teszkó parkolójában egy nuvola GT mellé parkoltam, melyet egy hölgy vezetett (4. kép)
Teszteltem még a MM mélygarázsában a fóliát, hátrafelé neon fényben semmi! :D

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-07-30

Lassan 5 éve, hogy megvettem az autóban lévő JVC fejegységet. Egy fantasztikus kütyü, imádom, de eljött a pillanat, hogy elkezdtem másra, többre vágyni. De mi lehet a több, egy ilyen tényleg szinte minden igényt kielégítő termék után? Nos, a nagyobb monitor, érintő képernyővel. És mivel a kinyílós cuccok sosem tetszettek, így csak a 2 DIN-es méret maradt, mint opció. Ezzel nem is lenne gond, ha a 156-os alapból simán 2 DIN-essé lenne alakítható, mint a 147-es, vagy a GT. Sajnos ez nem így van. De csak nem hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem keresgélni külföldi fórumokon, illetve a YouTube-on. Kiderült, hogy bár melós dolog, de mindent meg lehet oldani. Így hát jöhet a 2 DIN-es cucc! Na, de milyen? Milyen legyen, mit tudjon, stb...? Évek óta Android operációs rendszerrel szerelt telefonom van, illetve ugyan ilyen tabletet is használok. Eléggé megszerettem az Android rendszert, és mivel korábban már hallottam Windows-t futtató fejegységről is, elkezdtem keresgélni, hogy vajon Androidos van-e? Hát, van. Van magyarországi forgalmazó cég is, de arany áron, gyenge konfigurációval, na meg a Pioneer is gyárt Android képes cuccot, de az sem ad akkora szabadságot, mint a sima, tiszta Android. A YouTube-on sok videót megnéztem, illetve olvasgattam is tapasztalatokat, végül mint már olyan sokszor, most is az eBay-t hívtam segítségül. Elég nagy mennyiségben vannak fent ilyen-olyan fejegységek, azok közül kellett a legmegfelelőbbet kiválasztani. Ez sikerült is, elkezdtem számolgatni, és arra a következtetésre jutottam, hogy ha sikerül jó áron megnyerni egy aukciót, akkor bizony megéri belevágni a dologba. Következett az eBay bújása, és sok aukció elbukása. Lévén, főleg a távol keletről jönnek ezek a műszaki cikkek, valahogy mindig bőven éjfél után, jártak le az aukciók, így pár dollárral mindig túl lettem licitálva, miközben aludtam. Aztán az egyik reggel 5-kor ért véget. Éppen korábban is ébredtem, és végül bizony enyém lett, amit akartam, mindössze 68414 Ft-ért. Természetesen tisztában voltam vele, hogy erre még rá jön a szállítási költség, majd itthon a vám és ÁFA. Sikeres aukció után írtam az eladónak, hogy ha már lúd, legyen kövér, én bizony szeretnék egy digitális TV adás vételére alkalmas egységet is pluszba. Felajánlotta, hogy egy közel 50ezer Ft értékűt küld nekem, mindössze 13000-ért. Tetszett az ajánlata, elfogadtam.
DHL-lel küldte, végig nyomon tudtam követni, hogy merre jár a csomag, vasárnap megérkezett Magyarországra, majd vámolás után ma meghozta a csomagszállító. Mivel korábban már rendeltem műszaki cikket külföldről, tisztában voltam az árakkal, de számomra ismeretlen okokból most kicsit túllőttek a dolgon, és olyan értéket dobtak ki, ami jóval több, mint amire számítottam. De most már mindegy, lényeg, hogy ma megérkezett. :-)

Költségek:
68.414.- A fejegység ára,
9.270.- Szállítási költség,
13.921.- A digitális TV vevő ára,
38.938.- Vám + ÁFA

Na, és a fejegységről pár szó...
Szóval Android 4.2.2 fut rajta, márkáját tekintve AutoPumpkin. természetesen tud magyarul is. Cortex A9 1,6 GHz két magos processzor, 1 GB Samsung DDR3 RAM, WiFi, Bluetooth, GPS, FM rádió és minden más, ami egy Androidos telefonban, vagy tabletben benne van. Digitális és analóg TV vevő, DVD lejátszó, USB, tolató kamera előkészítés és ami a legfontosabb, kormányról is vezérelhető!
Kaptam hozzá ajándékba egy 4 GB méretű kártyát, amin rajta van az IGo teljes Európa térképpel, természetesen ez frissíthető, bővíthető.

Azt hiszem, jó lesz, csak kerüljön be. Na, az nagyobb meló lesz, de sikerülnie kell! :-)