Blog
Szóval mostanában az újra lábra állításon dolgoztam javában, az üzemanyag rendszer alu csövekből dash fittingekkel nagyjából összeállt, a kábelezés a gotech-hez az önindítóhoz,az AChoz és a világítás egyes részeihez kész. Ami hiányzik még az irányjelző , a műszerek, a ventilátor bekötése valamint a tankra 2 plusz fitting hegesztése. És akkor a kompresszor... szétszedve várja,hogy az új cuccokkal összerakjam,de ahogy rakosgatom ide oda keresem a helyét, valahogy nem annyira találom. Viszont az alfagtv6.com-ot böngészve low cost ITB építést találtam. Régebben én is szerettem volna, de az AHMotorsport 1500GBP+áfa ára kicsit (nagyon) kedvemet szegte. Itt a fórumon viszont bmw k75 és triumph daytona és speed triple fojtószelepeket alakítottak át. Hát rákerestem az ebayen és 17e/sorért lehetett lőni, de a szerencse rám kacsintott és nagyjából és kikiáltási áron (1GBP) vittem darabját a pillangósoroknak amik ma megérkeztek és miután nem bírtam magammal az elsőt feldaraboltam és V6 turbo szívócsöveivel és 164 V6 24 gumi torkaival felpróbáltam. Nos, a helyzet az,hogy gyakorlatilag a tengelyt kell összekötni újra a fojtószeleppotinak új helyet csinálni és kb kész. Ami még készült a fittingekkel megtámogatott üzemanyagszűrő és tank elhelyezése.






Betétet kellet cserélni megint, mert úgy visított a Brembo és a Textar is, hogy nem igaz..
Ezúttal a gyári betét került bele, a Csörgő autószervízben. Pontos, precíz, pedáns munka! Köszönet! :)
Megérkeztek az új Bilstein B4 gátlók illetve hátulra csak Sachs-ot sikerült jó áron venni, de nem baj mert nagyon dícsérik.
Ezekhez a gátlókhoz keresek Eibach rugókat (-30mm) , úgy tűnik Ebay-ről lesz mert ott jóval olcsóbb mint itthon.Ha minden elkészül akkor teszek fel még képeket:)
Addig is egy kis info mindenkinek: az Eibach ajánlása alapján hátul ugyanaz a rugó van a benzines és diesel 156-osban (EW1020002HA)...elől viszont különböző.
EW1020001VA -> 4 hengeres benzines 156 + 147-es jtd & benzines.
EW1021001VA-> V6 benzines és jtd 156-osok.
Több infó itt található:
http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?11=279&14=4&10=943E7B9137C645B9875D73778C2C0A61279004&12=101&52=1&30=2
Tehát aki ültetésen gondolkozik ezeket a cikkszámokat, ajánlásokat vegye figyelembe, hogy elégedett legyen a végeredménnyel:)
Update: 2014.07.30. Megjöttek a németországból rendelt Eibach rugók (Pro kit szett, 30mm -t ültet) Tehát már minden megvan a cseréhez....csak idő kell hozzá :)
Folyt köv.


Bár erre az évre nem terveztem fejlesztést az autón, végül rászántam magam egy fóliázásra, LLumar fóliák borítják már egy ideje az autó üvegeit a B oszloptól hátrafelé. Furcsa, de már megszoktam, nem mellesleg tetszik is. :)
Viszont ami ennél is nagyobb, és hirtelen jött projekt volt, az az első lökhárító. Május közepén sikerült belecsúsznom egy szakadó esőben hirtelen satuzó mercibe, még szerencse, hogy mentünk vagy 20-al, ennyit a villámrajtokról a zöldnél... -.- Melóváltás mellé kellett egy ekkora kiadás, mint üveges tótnak a hanyatt esés, de szerencsére nem adtam a tervből, ha már törik fejlesszünk. Így elkezdtem keresgélni GTA lökösök után. Használt nem volt, új nem olcsó, nincs hamar, de ha már elkezdtük csináljuk. Ami még nehezebb volt az a GTA index. Szinte beszerezhetetlen, ha van is arany áron (40ezer forint fölött volt egy pár Németországból...) Végül Zé. nagyot mentett, neki hála hamar megjött, és még olcsó is volt, nagy köszi újra! :) Lököst Főnix tuningtól megrendeltem, árban még ők voltak a legjobbak, 1-2 hetet ígértek a szállításra. (Próbáltam Lengyelországból is rendelni, ahol sokkal olcsóbban csináltak volna, elég minőséginek kinéző darabokat, de a szállítási költség miatt sajna nem érte volna meg.) A problémáim itt kezdődtek, mert bő 3 hét kellett mire megérkezett. Ez még nem volna gond, de az első hely ahova vittem, csak problémáztak, és megpróbáltak lehúzni, hogy ez így nem jó, ez így nem fog elkészülni, meg üvegszál az milyen szar már, stb... Fehérvári 120-at nem ajánlom senkinek, még ha nekem ajánlották is anno... Itt jött az ötlet, bár nem akartam messzire vinni a melót, felhívtam Csabit, az üvegszál koronázatlan királyát, hogy mit lehet tenni. Szerinte a meló egyszerű, csak a határidő necces. Igen, mert nagyon vártuk párommal alfacity-t, nem lett volna jó törött autóval menni. A legnagyobb probléma a kis matrica rendszámmal volt, amit nem akartam kidobni. Végül sikerült átmenteni, bár nem volt egyszerű kör, de sikerült. Mire elkészült még a fényezést jelentett gondot, akire rábíztam volna, neki a határidő nem fért bele, akinek belefért volna, nem bíztam volna... Végül kb. az utolsó pillanatban egy barátom ajánlott egy fényezőt a 22. kerületben, neki a frissen felújított motorját (ami egyébként sajnos alfacity áldozata lett, a hazautat már nem bírta...) fújta, nagyon szépen. Tettem egy próbát. Nem voltak olcsók, de végtelenül korrektek. Ma hoztam el a teljesen kész autót, mert hiába a színkód, hiába a színminták, a motorháztető és a két első sárvédő három különböző színben pompázott, így míg az egyik oldalán szép volt, a másikon nagyon elütött a szín. Így vállalták, hogy utólag a fényezés árában összefújják és polírozzák az autó elejét. Szép munkát végeztek, Kövesdi Dénesnek megy egy újabb pacsi, no meg az őszinte ajánlás.
Képek alább, Alf4City nagyon jó volt, le a kalappal a szervezők előtt, nem mellesleg nagyon jó volt együtt bandázni két nagyon jó barátommal, Gegével, és Bencével. No meg újra látni Fannit és Györgyuszt. :) Főleg utóbbi tűnt el meglehetősen az utóbbi két évben... :D Képek facebook-on már aznap felkerültek, így azokat nem ismételném... :)
(Árak. Fólia: 22ezer, üvegszálas lökös: 54ezer, GTA index, hűtőrács: 26ezer, hozzánemértőhelyen lökös próba 5ezer, műanyagos munka, rács: 33.000, fényezés: 40ezer. Plusz egy vadi új embléma, amit apumtól kaptam ajándékba.:)








Nagy mennyiségű pénz belelapátolása után elhalálozott. Béke poraira.
Ma fogkefét ragadtam és kisikáltam a koszt a gumikéderek mögül valamit a felniket rendbe raktam. Sokkal szebb lett! :-)




A hetedik olajcsere. Szervezési okokból most először nem sikerült tartani az általam kitűzött 15 ezres olajcsere-periódust, csak a gyári előírtat tudtam teljesíteni. (De 20 ezer helyett így is 19 ezer km után cseréltettem. 70.100-nál ugyanis volt egy nem várt olajcserém, az olajhűtő meghibásodása miatt).
Megint az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (Selenia Sport 5W-40 olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő).
Az olajcsere mellett cserélni kellett a hátsó féktárcsákat, fékbetéteket. Ezúttal Brembo márkájúak kerültek fel, meglátjuk, mennyit bírnak majd.
Tönkrement a kézifékem is, cserélni kellett a kézifékköteleket is.
Még a garancia ideje alatt rendeltem egy jobb oldali kilincset, mert kezdte magát megadni. Természetesen mikor esett szét teljesen? AlfaCity előtti héten. Most ezt is kicserélték, garanciálisan.
Ismét visszakerült a vezetőülés hátuljára az ismét leesett térképzseb... (sosem fog véget érni ez a kálváriám...)
Köszönöm a kedves ügyintézést Horváth Lacinak :)

191.000 km környékén már nagyon tönkrementek a riasztótávirányítók nyomógombjai. Caesar CT-211U riasztóm van, és kicsit kutakodva a neten, találtam egy helyet, ahol forgalmazzák és foglalkoznak is a Caesar riasztók problémáival. (http://www.caesaralarm.hu/) Elmentem ide, és a két régi, rossz távirányítómban kicserélték a nyomógombokat, valamint vettem két új távirányítót is, darabját 3600 Ft-ért. Így most már van 4 működőképes távirányítóm, remélem a következő 5-10 évben nem lesz ezekkel gondom.
191.000 környékén egy már nagyon régi problémát szüntettem meg: Magyarországon ültetett autót vezetni mazoizmus. Nagyon jól néz ki, ha egy autó ültetve van, de minden egyes fekvőrendőrön fennakadni vele idegtépő. Ráadásul a fennakadások (sok sajnos totál elkerülhetetlen) roncsolják is az alsó alkatrészeket, és rengeteg gondot okoznak. Éppen ezért beszereztem az UNIXból 55.000 Ft-ért eredeti méretűnek titulált spirálrugókat, és kicseréltettem 6.000 Ft-ért az ültetőrugókat ezekre. Hát ég és föld. A kisebb úthibákat meg se lehet érezni (VÉÉÉGRE!), és sokkal nyugodtabb vagyok a fekvőrendőrök miatt.
Na akkor itt gyűjtöm az eddig elvégzett feladatokat:
1. vásárlás után nem sokkal:olaj- és szűrő csere; vezérlésnél szíjak és görgők cseréje
(nem volt velük gond, de biztos, ami biztos alapon a gondos gazdi lecserélte őket)
2. hűtővíz termosztát (vagy valami ilyesmi) cseréje: folyton ingadozott a szint, azóta semmi probléma
3. kézifék-bowden cseréje (mert fogott, ha kellett, ha nem)
4. folyamatos izzó kiégések (a helyzetjelzővel most sincs valami rendben)
2014.07.23.
Egy újabb izzócsere...
2014.10.10.
Megint ezek az izzók...
Most éppen a bal hátsók. Hol égnek-hol nem...
2014. 12.06.
Olaj-, és szűrőcsere. 150.000 km óraállásnál
2014. 12. hátsó ablaktörlő motor cseréje
1
479
Fórum
Friss topicok
- Zenebutik
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Giulia
- Spider
- Forma-1
- Belül is érezzük jól ma...
- Filmek
- 155
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV