Blog
8500km-tert mentem az Alfival kb 8 literes átlagfogyival számolva 680 liter benzint égettem el az 420as benzin árral 285600Ft tyűűhaa :S A következő alfi egy JTD lesz több mint valószínű..
Elkezdtem összegyűjteni az alkatrészeket a vezérléscseréhez:
vez.módosító:43000Ft
Conti vezérlés szett (szíj,görgők,pumpa):34000Ft
Kell még:Szelepfedél tömítés,Szívó oldali vezérműtengely szimmering és kezdődhet a műtét
Km állás:201500
Megjött a meleg kezdeni kellene valamit a klímával,gázhiány miatt nem kapcsolt be a kompresszor(nem használta az előző tulaj a klímát ezért szökhetett meg a gáz)Nyomáspróba majd töltés(15000Ft) után 5-6 fokos levegő,viszont a napokban azt figyeltem meg,hogy fél-1 percenként ki-be kapcsol a kompresszor,valószínűleg túlnyomás miatt..
Volt egy olaj csere is a gyakori városi használat miatt csak 7000km-t mentem az előző csere óta,most csak egy alap Mobil Super 2000 X1 10W-40(7000Ft)+szűrő ment bele,7-8 ezernél úgy is csere lesz.
Km állás:200000
Akkor kezdjünk bele..2014 Februárjában megvettem éltem első Alfa Romeo-ját egy 145 1.4 TS személyében..Áron alul,de melegen néha leálló motorral.
Első Teendőim:Főtengely jeladó csere (10000Ft)
Lambda Szonda +Diagnosztika (20000Ft)
Olaj csere:Castrol Edge FST 10W-60 (12000Ft)+szűrők
A kocsi üzembiztos,de sajna erőteljesen megszólalt a vezérlésmódosító..
Km állás:193000
Ez volt a második alfacity mióta megvan a 145 :) Már az elsőt is nagyon élveztem de ezt még jobban. Köszönöm a szervezést. Nagyon jól éreztük magunkat ! Annak ellenére is hogy sikerült picit átszabnom a kipufogó geometriáját. Sajnos leért egy helyen úton City felé. Ideiglenesen Dróttal rögzítettem, de mielőbb orvosolva lesz a probléma, két új dobbal.
Visszatérve Sunsitybe , előre sikerült foglalni szállást Füreden, nem messze Sunsytitől, így este is tudtunk maradni . :) Nagyon tetszett maga a Sunsity és az éjszakai élet ami ott van, és jó volt találkozni az ismerősökkel, és újakat szerezni . Viszont hiányoltam a típus parkolókat. De ennyi baj legyen. Idén volt 20 éves a 145, kaptam 6 db matricát , köszönöm azoknak akik az én kocsimra rakták :)
Másnap beiktattunk egy fürdőzést a Balatonon. Jó időnk volt szerencsére. Már most várom a következőt ! :)










Végre rászántam magam hogy kicseréljem az ablaktörlő lapátokat. Esőben még nem volt annyira vészes, de amikor elkezdték csinálni a töltést a munkahelyem felé, és a kamionok felhordták a sarat az útra, akkor már igen. :) Mivel szinte nem láttam ki a szélvédőn. Rászántam magam és vettem rá egy pár Valeo First Multiconnection lapátokat. Első tapasztalataim nagyon pozitívak. remélem ezek tovább bírják mint az előzőek.
Km: 137 845 .


Leszedtem a hátsó ajtókárpitokat és a sínt, mechanikus részeket lefújtam WD-40-nel. Előtte a hátsó ablakok úgy jártak fel-le, mint amik készültek nyugdíjba, de most újra meghoztam a munkakedvüket. Az egyik ajtó már profi módon volt leszedve, a szigetelés össze-vissza szaggatva, műagyag kapcsol leamortizálva... Végül is sikerült, összeraktam, öröm és boldogság.
A pajzs mögötti rész a lökhárítón az autó színében pompázott. Nem mindig tetszett, úgy gondoltam jobb az feketén, szóval ma az is kapott négy réteg matt fekete festéket.




Felragadt az autóra pár kígyó, és egy Amore felirat :) Csak diszkréten és visszafogottan, nem versenyautó. Köszönet GT-nek.


Első fékek elkezdtek csikorogni, de fékhatás OK. Előző tulaj tájékoztatása szerint betét+tárcsa új. Elvittem szerelőhöz megnézetni - említett alkatrészek valóban nemrég lettek cserélve, viszont a betét minősége hagy némi kívánnivalót... Egyenlőre maradnak, de valószínűleg nem kopásig.
Szerelő szerint "meg lehet érdesíteni" a betétet. Beavatkozás után a fékhatás továbbra is rendben, a csikorgás lényegesen csökkent, de nem múlt el teljesen.
Az első pozitívum, hogy közel volt hozzánk a helyszín így nem kellett sokat utazni, de azért alakult így egy szép kis konvoj. Badacsonytomajról 7 Alfával vágtunk neki a balaton északi partjának. Tihanyban a várakozás meghozta gyümölcsét. 35 Alfa Romeo gyűlt össze a rév parkolójában nem kis galibát okozva. Nagyon nagy élmény ennyi autóból álló konvojt vezetni.
Suncity egy remek választás volt a szervezőktől. Az a mediterrán hangulat, a jó idő, a sok szép Alfa, egyszerűen tökéletes volt. Szokásunkhoz híven kitelepedtünk az autók mögé, napernyő, székek, Sör :)
Élveztük az egész napot, sok régi ismerőssel találkoztunk de sajnos sokkal nem.
A 4C gyönyörű, a hangja isteni. Szép lett.
Méltó ünneplés volt, "megadtuk a módját" :) Boldog Szülinapot AlfaAmore!
Remélem a 20.-on is ott leszek veletek.
egy kis negatívum:
-fizetős WC
-parkolóhelyek ( az aquapark bácsikája kicsit durva hangnemben akarta kinyilvánítani igazát)
-sok offos talicska
-fagyizási lehetőség (lehet, hogy csak mi nem találtuk)









0
491
Fórum
Friss topicok
- 164-166
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Építkezés
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV