Blog
Két felső lengőkar(TRW) csere, abs jeladó csere, és bal oldalon külső belső féltengely gumiharang csere, valami aranyárú zsírral összerakva.
Óra szerinti 199980km-nél.
166000km-nél, tehát 8000km után cseréltük a 10W-60 Xado-t, 5W-50 Xado-ra. A csereperiódus alatt 8dl olajat töltöttem utána, ami azt gondolom teljesen vállalható. Ebben volt egy Olaszország, autópályán 130-160 között kényelmesen, sok napi használat és néha egy kis dundizás:).
Érdekes jelenség, hogy az autó ha sokat áll alapjáraton és/vagy rányomom a klímát, akkor elkezd füstölni a kipufogó(?). Olaj szaga van és sokat látott szerelők is csodájára jártak a kikapcsolható füstölésnek. Egy mert megszólalni csak, az is halkan, hogy "mintha elvesztené a vezérlést?". Ez biztos mindenkinek sokat mondott, de én annyit értettem belőle, hogy blézacerrel abcugol vezérlést :). Inkább csak csúnya, a olajfogyasztásban nem számottevő. Legalább is azt gondolom, mert a 8dl keletkezhetett abból is, hogy a szelepdeklinél folyt egy kicsit a felújítás óta. Most az is meg lett csinálva, tehát lehet nem fogyaszt olajat egyáltalán.
Hirdettek egy fekete bőrbelsőt, amire rég vártam már. Szegedig kellett autózni érte, de szép is volt, nem is volt drága, ezért megvettem:). Valakinél olvastam, hogy 15 fok alatt ne szereljünk kárpitot, mert törik/szakad minden, de én mindenképp túl akartam esni rajta, ezért én nekiláttam, független a hőmérséklettől. A "B" oszlopon eltörtem mindent amit lehetett, a jobb1 küszöb borítása is 3 darabra tört,miközben megpróbáltam felszedni, tehát megtanultam, hogy hidegben nem szerelünk kárpitot!
Az üléseket persze ki tudtam cserélni, de az ajtókárpitok felszerelését nagy örömömre Tuningman válallta, nem mellesleg az általam eltört összes műanyagot megcsinálták (!), úgyhogy olyan patentul áll a belseje, hogy még a "Béla" is megjegyezte, hogy "nem nagyon láttam még nem nyikorgó bőrös 156-ost..."
Ülésfűtés nincs, viszont fekete:). A régiből ki kéne bányászni, megcsináltatni, beszerelni... tiszta rémálom. Láttam páran megcsinálták, én biztos nem szedem szét.

Szerencsésen megjártuk Horvátországot. Még áprilisban foglaltunk le egy apartmant Nin-ben az Adrialin-on. Nin egy kis gyöngyszem, a legrégebbi horvát település. Mellette homoklagúnás strandok, meg egy gyógyiszapos belső tó is van.
Minden napra kitaláltunk programot, a környék tele van jó helyekkel. Volt egy egésznapos hajókirándulás Dugi Otokra, a Sakarun-strandra. Szuper hely.A part köves, de a vízben fehér homok az aljzat! Körben fenyőerdő...
Átruccantunk Zadarba, az óváros dugig van történelmi emlékekkel. Meg ott a víziorgona!
Aztán pihztünk a helyi lagúnákon is két napot.
Elmentünk Pag-szigetre, és végigmentünk a keleti nyúlványán vissza egészen Metajnáig. Na itt van egy öböl, amit mindenképpen meg akartam keresni.
2km intenzív hegyitúrával kőomlások között, hegygerincen és egy mély szurdokon átvágtunk a 30 fokban, de megérte. Megtaláltuk a Beritnica-beach-t!! A táj hihetetlen, szinte földöntúli. Embert alig láttunk, aki jött is az hajóval. Ide még visszamegyek valamikor.
A szállás 2 főre 280€, pályadíjak oda-vissza kb. 17000 Forint a magyar résszel együtt.
2500 Kunát vittünk, amit módszeresen feléltünk:) Összesen az egy hét 220 000-be fájt mindenestől, de megérte.
Kis prücök azért volt hazafelé, Zadar előtt fölmentem a Pályára, egyszercsak csipog a hibajelző, "motor control failure" és szétszaladt a ménes. 80-nál többet nem ment a vas, és a motor majd kiugrott a helyéből. Félreáltam egy pihenőben, és szégyenszemre felnyitottam a motorháztetőt. Olyan háromhengeres járása volt, lekaptam a motorburkot, szerencsére van a pótkeréknél 10-es csőkulcs.
Elkezdtem mozgatni a CR-csatikat, és a harmadik hengernél visszatért az egyenletes járás. Ekkora mákot!! Kikötöztem dróttal a CR-csőhöz, és úgy jöttünk hazáig. 5 indítás után eltűnt a hibajelzés is, és ment a vas mint a rakéta :) Hisztis olasz k..va :) 2008 óta, mióta megvan , nem láttam még hibajelzést, ezért megbocsájtottam neki.
Pár kép kedvcsinálónak:












Bár teljesen nem voltak lemattulva az első fényszórók burái, éjszaka már sokszor gyengének éreztem a fényerőt. Úgyhogy úgy gondoltam, ártani nem fog, ha felpolíroztatom őket. Ez ma meg is történt, majd tesztelem.




Folytatva ez előzo blogomat végre volt időm beszerelni az új Eibach Pro Kit rugókat (-30mm) illetve az új Bilstein és Sachs lengéscsillapítókat.
A régi lengéscsillapítók még gyáriak voltak, elég sokat kibírtak azért.
Nagyon sok meló volt a csere , (régi csavarok csak sok-sok melegítés ütögetés hatására mozdultak meg...a következő szétszerelés már gyorsabb lenne :)) de megérte a fáradság mert sokkal stabilabb a futómű és jobban is néz ki így ,hogy kb. 3 cm -el alacsonyabb az Alfa.
A komfort nem lett rosszabb sőt nekem tetszik hogy sportos, kemény , nem billeg az autó. Amúgy gyárilag is elég keménby volt a futóműve. Mindenkinek ajánlom ezeket az Eibach rugókat aki ültetésen gondolkozik.
A csere folyamatát nem írom most le mert már sokan megtették, de ha kérdés van írjatok nyugodtan.
Ami tuti kell a cseréhez : rugóösszehuzató, minőségi(!) szerszámok, melegítő készülék (pl kis kézi gázos forrasztó) , türelem, meg jó ha van ott még egy segítő kéz :) nálam apu volt az, örök hála :)
Most már csak arra leszek kíváncsi műszaki vizsgán mit szólnak ehhez az összeállításhoz! (Sokak szerint a piros rugó szemet szúr van aki szerint nem foglalkoznak vele csak az értékek legyenek jók...)
Levezetésképpen pedig kicseréltük a már kicsit elvékonyodott első tárcsákat Brembo Max sport tárcsákra (tömör tárcsa hőelvezető árokkal) + kapott új Brembo betéteket is. Első benyomás alapján nagyon jól fog és nem melegszik olyan könnyen mint a régi fék.
Igaz sok idő nem jutott fotózni de pár képet csatoltam a szerelésről is :)











Motorolaj és szűrő cserélve 177500km-nél. Castrol Edge 10W-60 került bele.
Nyár végi hűvös hajnalon lépte át a 80000. kilómétert Sárisáp és Dág között.
2510 napra volt szükség ehhez a teljesitményhez,ami évi11633 km,ami napi 32 km-t jelent.


Elérkeztem ahhoz a ponthoz, hogy miért csak most jelentkeztem tagnak Közétek :-)
Egy őz volt az oka, sokat autózok a Gemenc mentén, a mamát ki tudtam kerülni, a gidát épphogy nem... Megmenekült, de ahhoz elég volt, hogy sérüljön a bal eleje, szóval a rácsokat cserélni kellett, a ködlámpában izzócsere és a lökhárító karosszériás javítása vált szükségessé. Szóval most tudtam olyan képeket készíteni, amiken egyben van az autó. Egyúttal cserélték a tompított fényszóró izzóit, a csomagtér teleszkópokat, vettem egy garnitúra gumiszőnyeget, csomagtér tálcát. A következő tervezett projekt egy készlet 225/50 r17 Pirelli téligumi, és egy készlet sűrű küllős gyári 17-es alufelni nyárra (úgy nézem, most egy Enzo B alugarnitúra van rajta, az éppen jó lesz télre) Folyt. köv.
1
496
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 164-166
- Filmek
- Építkezés
- Giulia
- Alfás cuccok, kiegészít...
- Zenebutik
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV