Blog
Update: A kézikönyv elérését már nem tudom biztosítani, de azt érdemes szerezni hozzá.
-------------------
Úgy láttam, hogy nem nagyon van hasonló jellegű blogbejegyzés a Blue&Me beüzemeléséről, ezért úgy gondoltam, hogy írok erről pár sort.
Biztos sokan vannak még úgy, mint én, hogy a Blue&Me-hez nem kaptak kézikönyvet a használtan vett Alfájukhoz, anélkül pedig egyáltalán nem egyértelmű, hogyan kell a rendszert működésre bírni. Ezért első körben meg is osztanám egy cartárstól kapott pdf-es verzióját a kézikönyvnek:
Blue&Me manual magyar
Ez alapján egyébként nagyjából minden világos lesz. Amíg ezt nem kaptam meg, a netről próbáltam összegereblyázni az infókat. Találtam pl. hasznos youtube videókat a mobil csatlakoztatásáról. Pl. ezt itt: How to pair your mobile via Blue&Me to your Alfa Romeo | Wessex Garages (Ja, igen, angol tudás azért szükséges)
Mondjuk az autó nem egy 159-es és mások rajta a gombok is, ami miatt azért nem volt minden egyértelmű, de a már belinkelt kézikönyv segítségével minden világos lesz.
Egy pár apróságot szeretnék még hozzátenni, ami nem szerepel a kézikönyvben, mégis fontos és én elkínlódtam ezek miatt egy darabig. Ez a Media lejátszót érinti, ugyanis nekem fontos, hogy USB stick-ről, magyarul pendrive-ról (vicces, hogy a pendrive kifejezést inkább csak mi használjuk, az angol nyelvben nem ez a bevett) lehessen zenát lejátszani. A gyári rádión csak CD lejátszó van, pedig a CD már 2010-ben is egy ritka állatfaj volt, mára meg szinte kihalt.
Elsőnek azt szerettem volna elérni, hogy bluetooth-on keresztül a telefonon lévő zenéket tudjam lejátszatni a kocsival úgy, ahogy egy bluetooth hangszóróvel tehetem, hogy kivezérlem oda a jelet. Teljesen logikus ötletnek tűnt, de sehogy sem akart működni. A neten való kutakodás alapján arra jutottam, hogy ez nem lehetséges alapból. Bár a Blue&Me árul olyan app-ot az apple store-ban (talán androidra is van, nem győződtem meg róla), ami segítségével ezt megtehetjük, de nem ingyenes.
A kesztyűtartóban lévő USB csatlakozóval összekötve viszont gond nélkül játszhatunk le zenét a mobilról. Én annyi furcsaságot tapasztaltam (egy Samsung A5-ösöm van 5.0.2-es androiddal), hogy ha billentyűzár mellett dugtam rá a telefont, akkor nem érzékelte a rendszer. Csak akkor ismerte fel, ha fel volt oldva a telefon, amikor rádugtam.
Ugyanezen a csatlakozón keresztül játszhatunk le zenét a pendrive-ról is. A lényeg itt annyi, amit nem ír a kézikönyv, hogy az adathordozó FAT32 fájlrendszerű legyen, mert NTFS-sel nem akarja felismerni.
Nagyjából ennyi okosság jutott most eszembe, remélhetőleg hasznos lesz majd néhány tagnak :)
Találtam a Facebook-on egy Ti pedálszettet le is csaptam rá azonnal. Ráadásul helybe hozták. Még jó hogy nem rendeltem meg az újat mert megevett volna a fene.



Elszenvedtem életem eddigi legsúlyosabb közlekedési balesetét...
Győrben a lámpa már messziről sárga, mire megálltunk már bőven piros. A mögöttünk jövőnek meg éppen nem sikerült megállnia, úgyhogy finoman lekoccolt minket.
Egyszerűen csak nézett valamit az út szélén és későn vette észre, hogy mindenki áll. Félreálltunk a buszmegállóba és sűrű elnézés kéréseinek közepette tanulmányoztuk át a kocsikat.
A Megane rendszámtábla tartó keretének az alja érte el a lökhárító fekete betét. Az meg rugalmasan engedett. Csak annyit vettem észre, hogy a vonószem "ablaka" kinyílt. Visszacsuktam.
Mást nem láttunk, úgyhogy elváltak útjaink.
(A fényképen látható függőleges csík csak a felvert kosz nyoma.)



Tankolás után osztás, szorzás, az eredmény: 6,2
Ebben van egy Nyíregyházi és egy Mezőkövesdi tali, autópálya, országút, meg sok munkába járás, 205-ös gumik, és aránylag dinamikus közlekedés.
Ha a 156 kapott ilyet akkor a kistestvér se maradjon ki a sorból. A beszerelés itt sem jelentett gondot, nagyon egyszerűen ment.



A múltkoriban láttam itt az Amore-n egy szépen kivitelezett megoldást, miként lehet kiváltani a szivargyújtót USB csatlakozóvá. Mivel nem dohányzom és már untam hogy nem találok olyan átalakítót ami nem esik ki a helyéről, rendeltem a sárga testvérektől egy ilyen ketyerét. Nagyon egyszerű volt kicserélni, minimális farigcsálás kellett csak. Még a csatlakozók is jók voltak, úgyhogy bármikor visszaállítható a gyári állapot.


Német Misinél aláírtam a jelenlétit ma reggel.( Előzménye: Schulek - nagyon korrekt és elfoglalt szerelő - mesterrel tavaly aug.-ban lebeszéltem, hogy a télen ezeket csinálja meg.Decemberre mondta vihetem, aztán januárra, aztán februárra....aztán köv.vasárnap hívjam aztán ismét, aztán február közepe lett és azóta naponta 6-7 x hívtam minden nap!!!! - még ma is de nem veszi fel a telefont!!!a 3-ból egyiket sem.....ez még ok, de: vissza sem hív!!!!!upsz na itt befejeztem a kontaktot vele, ez emberileg elfogadhatatlan számomra. )
Nos, Misit hívtam 05-én akkor 26-án reggel 8-ra adott időpontot és ennyi.
Alsó és felső munkahengerek csere, motorolaj ( Agip I-Sint 10-40 )és szűrő ( UFI ) csere, fékfolyadék ( Textar ) csere, munkahengernél 1 db cső csere ( legyártották D.keszin ) 4-es hengernél fagydugó tömítve, csere később ha lesz.
Patika lett minden, és 4 nero AR volt ott ma....:-)




A teljesség kedvéért felleltároztam a csomagtér alatt található üreget:
- szükségpótkerék
- gyári csavarkulcs
- gyári ollós emelő
- vontatószem
- központosító csap (alufleni cseréhez)
Az emelő valószínűleg még soha nem volt használva, mert a mozgatórúd közepén a kenőanyag érintetlennek tűnik.




Kapott az indexek fölé QV logokat a bella, Ugo Sivocci emlékére!!!A szokásos fehér háttér helyett ezek krómosak...ez jobban áll a nero szigonynak és harmonikusabb is a króm kilincsekkel!
8
352
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 155
- Junior
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV