Blog
Jata cartars közreműködésével bekerültek az új számlapok, bemókoltam az új váltógombot is.
Felkerültek a küszöblécek is végre.



Lepucoltam a MAP szenzort, igazából azt vártam hogy hozza sem kel nyulnom, hat hozza kellett...
Km: 89541


Hol is kezdjem?Nemrég vettem egy ill. kettő 155-t a bordó felújításra vár és az is volt a tervem vele a másik meg bontóba való.Erre a nerora véletlen találtam a neten és törött autóként hirdették mert lecsúsztak az útról vele😕.Múlt héten szombaton elmentem megnézni,el is hoztam mert a sérüléseket leszámítva nagyon tetszett. Jelenleg ott tartok,hogy ezt fogom rendbe hozni(hozatni😉),mert nagyon tetszik😍!Még dillema van mert a bordót se szívesen bontanám el😕.




Tavaszias időnek köszönhetően kicseréltem a kerekeket. Cseréltem még a fék légtelenítő csavarjainak a kupakjait. Illetve kép készült még a kormányról az új logoval, és a kerekek logoival. Téli kerekek felniközepe is átalakult fekete-fehérre (ezt elfelejtettem fotózni...), határozottan jobban sikerült mint a nyárié, mert itt eltávolítottam az eredeti logot, és úgy került fel az új, míg a nyárinál az eredetire lett ráragasztva. A hátsó embléma is lecserélődött.
Óra állás: 300894km
Nyári gumi első tengely (Linglong): 42016km; hátsó tengely (Superia): 16386km
A téli gumikban: 31699km






Bal hátsó féknyereg felújítva. Amivel meg tudott szivatni közben, azzal meg is szivatott. :D Imádom! A lényeg, hogy elkészült. És mindezt úgy, hogy a fékelős szerszámkészletem pont házon kívül van. Persze ez csak akkor tűnt fel, amikor a dugattyú már a kezemben volt. A légtelenítő csavar sem adta könnyen magát. Szóval, minden ellenem játszott. Erre most nem lesz gond egy darabig.
A téli szerelgetések során egy érdekes "tárgyat" találtam seprés után a lapáton (1. kép). Sokáig kerestem, hogy mi lehet, aztán meglett. A bal küszöb aljáról pottyant le az alvázvédő. Kilátszik az eredeti szürke alapozó.
Sikerült vennem alvázvédőt, így ma lefújtam az érintett részt.
Az első kör után még áttetszett a szürke, a negyedik réteg már nagyon hasonlított az eredetire.






Sikerült szereznem egy 145 comp csatit. Ma szétszedtem, hogy a belőle kinyert érintkezőket majd fel tudjam használni.
A fehér fedél alatt valami ragadós cucc volt. Nem tudom mi lehet, de sok-sok év után még gusztustalanul ragadt.
Remélem jók lesznek a kibányászott érintkezők...










Mivel a gyári filc megfáradt és összeesett ezért csináltam oda 1 alu lapból takarófedelet, gyors karbonozást / Mörus Carbon Arte / kapott és ment is be a helyére.
/ Nem VTN, nem matrica /




Hát ez is a végéhez ért, kalandos 1 hetünk volt, sok 12órázással.
Nullára szedtem a kocsit, minden kifújtam kívül, belül. Aztán összeraktam, és még minden működik is :D
Bár ilyen egyszerűen ment volna, mint leírva. Egész jó állapotú volt az autó, nem sok mindent kellett javítani, a hátsó lökössel voltak gondok ,de az is szép lett.
Még vissza van egy teljes polír, de már használható az autó.
Szerintem elképesztő szép színe van, mindenkinek ki törik a nyaka utána, a feketével ez nem volt tapasztalható.
Először az ajtók, géptető belsejét kifújtam, meg a falcokat ,és vissza raktam mindent az autóra,lökhárítókat kivéve. Ennek az az oka, hogy 37% gyöngy van a bázis festékben ,ami elképesztő sok, és féltem külön fújni szín eltérés miatt. De nem tér el a lökösöktől sem, patent.
Kapott egy mágneses tolatószenzort is, a lökös mögé kell beragasztani ,így nem kell a bumszli szenzorokat belefúrni ,és tud szép sima maradni a lököse :)
Most következik a motortér buhera, és a beltér :) Lassan tényleg egy új autó lesz.








Megtörtént a váltóolaj cseréjének az utolsó fele, úgyhogy mostantól friss váltóolaj dolgozik benne. Ezen kívül cserélve lett egy féltengely csukló, mert kifordított kormányállásnál kerregett.
Következő teendő a nyári gumik cseréje lesz.