Blog
... illetve olaj nincs.
A tegnapi Spider találkozón az oda és visszaúttal kb 500 km-t mentünk.Ebből 2x50 km autópálya 120-130-al (így volt kellemes nyitott tetővel), Herend-M7 (oda-vissza) 110-el, a többi nyugis tempóval.
Hazaérve kb fél liter olajhiányt tapasztaltam, ami már egy kicsit sok.
Nagyon úgy néz ki, hogy 110 alatt nem fogy, de felette...
A múltkor egy Herend-M7 (oda-vissza) 110-es utat tartalmazó túra kb. 1,5 decibe került. Előtte országúton szinte semmi.
Gyönyörű SW nem lehetett kihagyni.
MOT n hibátlanul átment.
5W4O full synthetic olaj és olajszűrő csere. Levego sz., pollen szűrő, diesel szűrő csere
166e miles
Kalaptartó roló javítása. Visszapillantó tartó javítás, festés. Tetőcsomagtartó javítás, festés. Akkumlator tetején a biztosíték ház cseréje.
Nagyon jól húz a verda, öröm vele száguldozni.
Bal elso kerek csapagya teljesen megadta magát, aztán a bal hatsó is. Nagy kaland volt a szerelése, főleg a hatsónak. Mert specialis szerszammal kellett levenni a csapagyat a csapagyvedorol nem beszelve, ami szinte rarohadt a tengelyre.
Ha már javitás akkor a hatsó féket felújító készlettel(o gyűrűk,gumi harang) megcsináltam. Az utak teli sozasa nem tett jot a csapagynak es a pineknek az egyik teljesen beallt.
Féktárcsa csere kesőbb, de fékpofák cserélve és szilikonnal a pinek lekezelve a féknyeregben. Volt sárga és kék festék és kicsit elragadott a hév...pffff
Mostmár a másik oldal marad csak.
Miles 197e




Így, hogy elértük a 320 000 km-t, esedékessé vált az aktuális szerviz. Már rég beszereztem a szükséges alkatrészeket, így csak az időpontja volt kérdéses. Maradtam a már bevált márkáknál, így Bosch olajszűrő, és 5W-40-es Mobil Super 3000 olaj került a motorba egy új Febi leeresztőcsavar társaságában.
Az én fejemben kialakult karbantartási programja az autónak a tavaszi levegő, és pollenszűrő, valamint minden megtett 10 000 km után olaj, olajszűrő, és gázolajszűrő csere. Ez utóbbit biztos van aki feleslegesnek tartja, de nem egy nagy összeg, a cseréje sem tart 15 percnél tovább, s ismerve a magyar gázolaj nem létező minőségét inkább így, mint ritkábban. Természetesen ebből is Bosch-t kapott.
Aztán ha már csápon volt az autó, ismét elfújtam egy flakon alvázvédőt ügyelve a kényesebb pontokra, hisz idén kezdeti terveimmel ellentétben biztos nem fogok odaérni a lakatoshoz, így ki kéne bírja jelentősebb romlás nélkül a jövő tavasszal esedékes műszaki vizsgáig.
Bár mindig a tél a kérdéses, de egyáltalán nem romlott az állapota a legutóbbi beavatkozás óta.




Kiskunfélegyháza - Albánia Durres - Montenegró Ulcinj - Kiskunfélegyháza
2014 km. 6,6 literes átlagfogyasztás 4 fő csomagokkal, sok szerpentin 35-39 fok és a 159 még mindig tart :D



A következő, amit cseréltünk az a szervoolaj volt. A kormányon érezhető a javulás, könnyebben mozog. A gyári olajat kapta a kicsikocsim. :)








