Blog

>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-03-15

Képekben hogy is történt a polirozás! Már három kész van !!! :-D

>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-03-15

Duralumíniumból 3-mas műszertartó lemez a középkonzolon lévő szellőző helyére.
Olyasmi mint a második képen is látható.

 
>> SzervizDozer // Alfa 155 Q4 // 2009-03-15

A motorblokk szétszerelése után mellbecsapott a rideg valóság.
- Főtengely köszörülés - csapágyazás szükséges.
- Henger fúrás + új dugattyúk kellenek.
- Kell még 2 db új vezérműtengely, és a hengerfej is mehet a gépműhelybe.

A balansztengelyek siklócsapágyai az olajteknőben henteregtek, ez volt az oka az elégtelen olajnyomásnak.
Ettől függetlenül a motor többi része is kopott.

A hengerfejről annyit, hogy kb 8 szelepesként üzemelt a Q4 ... minden második bütyök el van kopva vezérműtengelyen.

Aki legutóbb "mókolt" rajta /mivel másnak ezt nem nevezném/ nem sajnálta a jófajta piros tömítőanyagot sehonnan... még a hengerfej alól sem. Találtunk is a motor minden részében kis piros cafatokat henteregni... hogy lenne egy évig impotens az a jóember..

Mérgemben megittam este egy láda sört és egy üveg gömbszörpöt.. amitől most éppen a halálomon vagyok... de legalább tudtam gondolkodni. :P

Marad a gyári teljesítmény, az egyetlen változtatás, hogy a rohadék balansztengelyek mennek a kukába...

Holnap nekiindulok vezérműtengelyt keresni, és kérek árajánlatot a gépműhelyben.

Költségem: ... kb 10k amit elittam... de legalább volt hatása :DDDD

 
>> Tuning és extraDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2009-03-15

Hosszú keresgélés, számolgatás, méricskélés után, megvettem, megrendeltem, és megjött a Parragi Dupla Dtm sportdob. Igaz,hogy 166 nem a sportosságáról híres, de nekem bejön, meg hát kit érdekel, amúgy meg a gyári dob elég drága és "az enyém meg tiszta rozsda volt". Egy teljes hétvégém elment a felszereléssel, még egy bontót is megjártam (de legalább rátaláltam, mivel lakhelyemtől 3 km-re van) ,mert kellet egy 30 cm 50es cső, de a látvány és a hang kárpótol. Ecsetelhetném, a felszerelést, heggesztést, köszörülést, fúrást, dobot fel, dobot le, próba, próbahátán,de hosszú lenne, inkább íme:

 
>> Tuning és extraTibe // Alfa 147 1.9 JTDm (150 LE) // 2009-03-15

Engem is elért a Xenon láz :) Csöri tette bele a 6000K-s szenon szettet. Tényleg ég és föld éjszaka a halogénhez képest...

 
>> EgyébGery83 // Alfa 155 Q4 // 2009-03-15

AutoGauge turbónyomás, és olajnyomás mérő műszerek.
Az olajnyomásmérő az üzemanyagnyomást fogja mérni.

 
>> EseményAlexander // Alfa 146 2.0 Ti // 2009-03-24

Tegnap végre felkerültek a nyári új gumik és persze az új felnik:))) küszöb nincs fent mert müanyagosnál van,,,, Meg alvázvédöztem kezdett 1-2helyen rozsdásodni

>> EseményBaxy // Alfa 145 1.4 Boxer // 2009-03-14

Szép napos időre ébredtünk szombat reggel,ezért úgy gondoltam,hogy -bár lenne itthon mit csinálni- mégse pocsékoljuk el munkára ezt a szép napot.Dolgozhatunk eleget hétköznap.Régóta tervezem,h körbejárom a környékbeli majorokat.
De ugyebár kell egy partner,mert mit sem ér az élmény,ha nem oszthatod meg senkivel?!
Felhívtam Anitát.Persze,hogy igent mondott!!!
Belsőperegpusztán kezdtünk ahol megnéztük a régi leégett magtárat.Valahogy különös varázsa van ennek a helynek.Elidőztünk egy darabig,fotózgattunk,bámészkodtunk,felfedeztünk.
Irány tovább!!!
Következő állomásunk a 6-os major,ez már igencsak kihalófélben van,alig pár házzal.Persze itt is,mint mindegyiknél óriási magtár van,ami üresen tátong.
Pár km-rel odébb van a 81-es major.Bejártuk minden egyes zugát,sok helyen kinéztek az utcára,azonnal kiszúrták,h nem vagyunk helyiek.Mintha megállt volna az idő ezekben a kis majorokban.Kicsit irígylem is Őket ezért az óriási nyugalomért ami körbeveszi az itt lakókat.
Benéztünk a helyi (egyetlen) kiskocsmába.Ahogy beléptünk az ajtón,mintha visszaléptünk volna az időben.A régi pult,a megsárgult hűtőgép...Látták,h nem vagyunk helyiek,kérdezték is,h mit keresünk errefelé.Nagyon kedvesen fogadtak,készségesen meséltek nekünk a majorról és a "régi szép időkről".Látszott rajtuk,hogy nem adnák fel ezt az életet,hiába a fene nagy civilizáció-Ők jól érzik itt magukat.
Lassan kezdett alkonyodni,ezért elindultunk.
Az autóhoz menet megálltunk egy pillanatra a régi focipályán -ami mára már csak egy füves placc legelésző birkákkal- és nagyot szippantottunk a friss levegőből...hallgattuk a csendet amit csak egy-egy bégetés vagy kutyaugatás tört meg...semmi autózaj,semmi kiabálás...csak a mindent átható csend...

 
>> EseményZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2009-03-14

2 Hónap és 19 nap Alfanélküliség után ma délután Főnix hazatért! (Új nevet kapott a hamvaiból feltámadó főnixmadár után! :) ) Ezer hála és köszönet Falcokc mesternek, Whiteskullnak és mindenkinek aki segített újjáépíteni az autóm!!!
Hazafelé kicsit olyan volt mint amikor másik autót vesz az ember, elszoktam tőle na! :) Ha lány lennék sírtam volna annyira örültem! :D

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2009-03-14

Ismét eltelt 10000 Km így meglátogattuk Csöri mestert, kicserélt minden folyékonyat:
Motorolaj
Fékolaj
Váltóolaj
Szervolaj,
és nem folyékonyat:
Légszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő
Természetesen minden folyékonyból gyári.
Megnézte a futóművet is, minden rendben, így valamikor ha időm engedi bejelentkezek, hogy berakja az ültető rugókat.
A munka minősége ismét ahogy mindig, kifogástalan.