Blog

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-13

Alig egy hónapos műszakival vettem az autót kb. két éve, úgyhogy még csak most (1013) estünk át az első közös vizsgánkon. A vizsgáztatást Gerissimo és Alfater végezte, ezúton is köszönöm nekik, hisz azért mint kiderült volt két dolog, amibe bele akartak kötni. De ez belefér így 13-án szerintem.. :) A lényeg, hogy átment, mindenféle kenések nélkül. Tehát az autó műszakilag rendben van. Szerintük. Mert én tudom, hogy lenne még mit faragni rajta. És nem -csak- a lengéscsillapítókra gondolok, ami az egyik kifogásuk volt, hanem a váltóolaj 'folyásra' (ami megállni látszik és azelőtt sose csinálta, úgyhogy nem tudom mitől indult meg és állt el mostanában) ill. a szokásos LMM és lambda szonda csere lehet, hogy szükséges lenne, mert kitudja mikor volt utoljára. Később pedig a fékek és a gyertyák cseréje is elengedhetetlen lesz. Például jövő tavasszal/nyár előn.

Tehát az egyik dolog, ami nem tetszett a T.Vizsgáztatónak az a jobb első lengéscsillapító. Eh.. Erről, talán aki olvasta az egyik nem is olyan régi blog bejegyzésem, az tudja, hogy megvan a véleményem az ilyen rázópados mérésekről. Ahány hely, annyi féle mérés.. Miért jó ez, nem tudom, ill. tudom/gondolom, de ezzel nem is kívánok többet foglalkozni mindaddig, amíg nem érzem az autón, hogy szükséges lenne valamelyik cseréje. Nekem az elejével semmi bajom, a hátsókról már ugyanezt nem mondhatom el, mert ott tudom, hogy a bal oldalon, ha nem is pont a lengéscsillapító, de valami miatt kicsit jobban pattog az autó mint kéne. Bezzeg arra nem mondtak semmit..

A másik, amit szóvá tettek az az, hogy a motoron nem olvasható rendesen a motorszám:) Ez is hihetetlen kicsit, mert akkor mikor megvettem, nem jelezte az eredetiség vizsgáló, hogy ilyen probléma lenne.. Pedig kinek másnak, ha nem neki kellene ezt mondani? Na mindegy.

A lényeg, hogy most két évig nem kell ilyennel foglalkozni, csak építeni, szépíteni tovább az autót. Tehát most friss zöldkártyával, friss műszakival ill. minusz pár tízezerrel rójuk tovább az utakat, ahogy eddig is tettük.



ezen kívül: első szélvédő alatti levélfogó csere (még Erhardtól), váltógomb javítás (mert forgott..), beázás megszüntetése (remélem sikerrel:), váltó olaj csöpögés ellenőrzés (végül a kifolyt olaj letörlése, az újabb cseppeket pedig figyelemmel fogom kísérni), bal első ajtó jobb első ablak emelőgombjának cseréje (mert lefelé megadta magát a napokban..), munkadíj, stb.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-10-13

Reggel hazajöttem az éjszakásból és lepihentem.Amíg aludtam,a Jó Tündér eljött az Alfáért és mialatt én álmomban máshol jártam,ez időben kicserélte a sérült lökhárítót :)
Persze a Jó Tündérnek sincs mindig színhelyes alkatrésze,ezért bordót rakott fel.De egészen passzol hozzá :)
Viszont a Jó Tündérnek volt ködlámpája,mert azt is kicserélte :)
Hála neki :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-10-13

Minekutána sikerült felgumipókozni a lököst,útra keltünk és egészen Csepelig jutottunk,ahol,ha már ott voltam fotóztam kicsinyt,majd hazafelé útbaejtettük a Marklar-féle bontót,ahol Ő maga nem volt jelen de azért tiszteletünket tettük a már legendás helyen.Amióta nem jártam ott,épült egy szerelőakna is.Hiába,a fejlődés megállíthatatlan :)

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-10-13

Nézzük a jó oldalát, legalább nem esik ki a fogtömésem és már jöhet a hó.
Ég és föld komfortban és sajnos designban is a nyári meg a téli közt a különbség.
Remélem azért a héten még nem lesz rá szükség, bár már mondtak hózáport, viszont a síelés miatt mindenképpen fel kellett tenni.
Csere a Tétényi úton a Zengőnél, gyakorlatilag nem kellett időpontot kérni és egyből meg is csinálták.

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2009-10-10

Az első nagyobb Alfa találkozó ahol én is és a GT is ott van, eddig csak külön sikerült ezt megtenni. Mekkor mákunk volt az idővel! Napsütés, tökéletes gyorsulós idő, és még az autót se hiába mostattam le. Este meg már jött az eső, azt hiszem tökéletes volt az időzítés.

Azt hiszem a gyorsulási versenyről nem tudok mit mondani az a +20 LE az meglátszott, azt hiszem nem a rajton múlott, lemaradtunk mint állat :)

>> SzervizSomez // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-10-13

Csöri lecserélte az olajamat Seléniára, plusz új szűrők is kerültek az autóba. Legközelebb 75 000-nél megyek hozzá, és egy gyertyacsere is be fog figyelni. A reggeli első indítási problémámat lehet, hogy most sikerült orvosolni. Bár most nagy hidegek jönnek és akkor meg tökéletesen indul a kocsi elsőre is :)

Az esőben felkeményedő gázpedál előtt Csöri is értetlenül állt. Ha legközelebb is ezt csinálja, meg fogom kézzel ráncigálni a pillangószelepnél, hogy kiderüljön hol szorul. Jobbat nem sikerült összehoznunk. Ettől a két problémától eltekintve az autó remek, nagyon imádom. Ja és vettem még két liter olajat is, hogy a következő cseréig után tudjam tölteni, ami elfogy.

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2009-10-10

Az első nagyobb találkozó a fehér GT-mmel :) Már túl volt a bejáratáson, így kicsit gyorsulgattam is vele. Igyekeztem úgy csinálni, hogy egyesben ne pörgessem szét a gumikat, ezért elég sok rajtot elhibáztam. Sajnos kevés a 170 lóerő ahhoz, hogy Bege széttuningolt (szavai szerint okosan optimalizált!) GT-jével tartsam az iramot, gyakorlatilag mindig elvert. Bettiék szintén 180 Le fölé húzott GT-jét is csak egyszer tudtam megfogni, egy tökéletes rajttal :)

Viszont versenyeztem a régi GT-mmel is, jól elvertem :D

Fotózni viszont alig maradt időm, csak az eredményhirdetés után... nagyon lefoglalt a zsűrizés a főzőversenyen :) Így végül csak a saját autómról készítettem képeket :D
Az első és a második képért köszönet Ruuknak és Györgyusznak!

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2009-10-08

Kicsit jobbra húzott az autóm, nem tudom mitől, nem nagyon emlékszem arra, hogy megütöttem volna a futóművet. Az Autóház Budaörsnél állították be, most úgy tűnik, hogy jó :)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2009-10-12

Egy ingyenes átvizsgálás során hívták fel a figyelmemet arra, hogy a két első gumiabroncsom életveszélyes, mert hosszában mindkettő ki van hasadva szövetig több helyen. Az is kiderült, hogy a bal oldali kormány összekötő karom adta meg magát. Ez szombaton volt, és én már hétfő reggel a futóművesnél voltam a 2 csere abronccsal és a kormány összekötővel.

Most már nagyon jó, és így utólag érzem, hogy eltűnt rengeteg zavaró dobáló, rázó vibráció, és egy furcsa csörgő hang menet közben, ami szép lassan alakult ki kb 2-3E km alatt. Azóta keresem az okát annak, hogy miért torpangat az autó kettes fokozatban olyan 2500-as fordulat körül. A rossz gömbfej miatt nagyon széttartottak a kerekek, tehát hol az egyik ment egyenesen, míg a másik kicsit ferdén, hol pedig fordítva. Valószínűleg ettől voltak a torpanások, illetve a kihasadt gumik nagyon ütöttek. Ezek a jelenségek egyértelműen összefüggésbe hozhatóak a cserélt alkatrészekkel, mert a javítás óta megszűntek. Nem gondoltam volna, hogy a torpanásokra a választ a futómű környékén kell keresni. Sajnos az utóbbi időszakban nagyon sokat foglalkoztam ennek felderítésével feleslegesen. Kínlódás volt így vezetni az autót. Szóval tényleg igazán nem gyengén tropa volt már az összekötő is és a gumik állapota is. Talán még komoly baleset is lehetett volna belőle, ha nem az emelőn derül ki a turpisság.
Még a gyertyákat is kicseréltem idő előtt gyári NGK platinákra.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2009-10-12

2009.10.12..
Jobb lengőkar (13k) cserélve,bal gumiharang kiszakadt,azt is kicserélték.8600ft volt a munkadíj....Ha minden igaz jövő héten lesz új kormányművem,illetve a fűtő radiátort is kicserélik..megyek Pirihez Kulcsra.Ennyi.