Blog

>> EgyébRavlik // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-10-05

Amennyire nehezen indult annyira jól sikerült ez a mi kis minitúránk Prágába. Örülök, hogy kitartottunk, megérte!:)

Viszonylag kevés mintegy fél órás késés után érkeztem a megbeszélt találkozási pontra (mentségemre legyen írva. a 17-ből a 11-be nem egyszerű tervezni) ahol a többiek türelmesen megvártak, lévén végül csak 2 kocsival mentünk és a Mikinek otthon kellet hagynia a GTV-t, pedig bíztam benne, hogy most végre többségben lehetünk a GT-kel szemben...na mindegy, azért nem lehetett könnyű, de remélem a Hapci vezetésével szerzett mosolygások kelőképpen kárpótolták ezért!:) Végül a BeGe pár és a Ravli-CountM "pár":) vett részt eme kiváló időben lebonyolított túrán.

Odafelé, igencsak próbára lettek téve a fékek, amik a Giro óta fel lettek szabályozva és tökéletesen működtek! (6 tized volt az ütés a tárcsákban, nem csoda, hogy korábban kitépte a kezemből a kormányt!) Sokszor csúsztunk bele a 200-240 -es tartományba, amiről hirtelen kellett olykor 120-140-re lassítanunk és azt kell mondjam, hogy összességében hibátlanul muzsikáltak a "malomkövek" és a "satuk"!:) Sztem kb. minimum ilyennek kéne lennie gyárilag. Nem is értem, hogy a 3 lityósokra miért tudtak értelmes fékeket rakni a TB-re meg vicceket...

Kb. 8 körülre foglaltuk el a szállásunkat ahol egy autóevő szörny elnyelte 2 napra a Macchináinkat, amit könnyes szemekkel konstatáltunk. (Na ez volt a parkológép ami elvitte a kocsikat és ki tudja hova tette 2 napra őket!):(

Aki ismer tudja, hogy engem elvinni Prágába az kb. olyan, mintha a egy kecskét vinnének a káposztaföldre, no ennek megfelelően arra készültem, hogy majd jól megittasodunk és valahol ébredünk...
De kevésbé sörimádó társaságunknak köszönhetően Prága egészen más arcait is sikerült felfedeznem, amit ezúton is köszönök. (bár az utolsó esténken Prágában ihattunk volna egy rendeset!:)) hiszen most olyan perspektívákból is megcsodálhattam eme gyönyörű várost amit a kocsmák sörszagú füstje mögül nem biztos hogy ment volna...:) Tehát egy nagyon tartalmas és izgalmas városnézést sikerült kihozni a dologból!:)

Annak külön örülök, hogy a sörszeretetemet megalapozó helyszínen ismételten tiszteletemet tehettem, a Fekete Bika (Chornie Vola, a várban) sok szép emlék felidézésével csalt mosolyt az arcomra! Köszi Miki a biztatást a kereséshez!:)

Rengeteg helyen jártunk és gyönyörű képetek csináltunk. Azt sajnálom, hogy csak ilyen kevesen tudtak eljönni a számomra első nemzetközi Alfás túrára, de megtört a jég és bízom benne, hogy egyszer eljutunk messzebbre is ennél egy picivel több járművel.

Hazafelé méregettük a két gépet egymáshoz, (80-tól gyorsítások) de remélem a Gábor nem vont le túl messzemenő következtetéseket az eredményből, mert tényleg jól megy a kocsija...csak nem elég jól!:))) A fogyasztásunk elfogyasztott literek számában is ennek megfelelően az én javamra dőlt. Hozzáteszem 11 és 12 között jött ki a fogyasztás minden esetben, még úgy is, hogy autópályáztunk és azért ott kergettem a gépet.(..na jó ezzel szemben a 6...pffh..kávédaráló!!:)))

Mindent összevetve, egy nagyon eseménydús és aktív autóstúrával lettünk ismét gazdagabbak, KÖSZÖNÖM!!

 
>> Szervizfrensz // Alfa 156 2.0 TS // 2009-10-05

Bejött a hideg idő, és nem akart melegedni a vízem . 60-70 fok körül volt.
Ma cseréltük ki a termosztátott. Sikerült gyárira mint ami volt benne. Elég hülye helyen volt benne :) mint minden :)

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-05

Beszerelésre került (0905) a nem régen vásárolt Waeco Magic Comfort MSH50 ülésfűtésem az első két ülésre a bőr üléshuzat alá. Csak a képen látható két kétfokozatú kapcsoló árulkodik a fűtés bent létéről. Egyébként sehol nem látszik, hogy megbontották volna az üléshuzatokat. Igényes, szép munka.

[Költségeim: munkadíj 13000Ft]

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-08-13

Sajnos van egy kis gond az önindítóval - illetve valószínű azzal.
A probléma nem újkeletű, a jelenség a következő:
Meleg motornál az önindító nagyon lassan forgat és eztán "véletlenül" elkapja, vagy extrém esetben ha nagyon meleg az autó, és a külső hőmérséklet is magas, akkor egyáltalán nem indul be. Ez utóbbi esetben az akksinál a +kábel meleg!
Lehetséges okok:
- önindító meghalt, elégett, mert sokáig nem volt föltte a leömlő hőjét takaró hőpajzs
- kábelezési probléma (táp) - a tápkábel újra lett húzva, mert hátra kellett vezetni
- önindítón lévő vékony tápkábel hibája
- test hiba
Hibakeresés:
1. Mikor nem indul, közvetlen tápkábelt vezetni az akksiról az önindítóra (esetleg külön akksiról mindezt)
2. Mikor nem indul, bikázni egy másik autóról
3. vékony kábel ellenőrzése
4. önindító felújítás

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-10-02

Ablakmodul üzembehelyezés + csomagtér világítás javítása (1002) egy felsőgödi autóvillamossági szerelőnél.

[Költségeim: munkadíj 3800Ft]

>> EseményDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-10-04

Tegnap éjjel a csajok hazafuvarozása közben érdekes eseményre lettem figyelmes a műszerfalon. Le is fényképeztem. Bocsánat a minőségért, de csak telefon volt nálam. :D

 
>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-09-30

Végre van távirányítóm, sajnos a csomagtartó nyitását erről nem sikerült megoldani, de majd meglátjuk..
+ később szeretnék bele "komfortot" is, azaz hogy felhúzza, és leengedje az ablakokat, sőt a tetőt is így szeretném megoldani.

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-02

Ezzel a praktikus kis "ládával" sikerült rendet tennem a csomitartóba. Majd még szerzek bele szatyorakasztó fület is, de egyébként amíg a nem kerül bele a hifi addig így marad..

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-10-04

2 liter Selénia Racing vásárlása Csörnél, köszönet a vasárnapi átvételért.

 
>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-05-14

Új szót tanultam Retrofit
Jelentése: Alkatrészek és kifutott berendezés-részek cseréje az eredeti gyártás fenntartása és berendezés konfiguráció fenntartása mellett.
Magyarul ez az autóra fordítva annyit tesz hogy adott alkatrész újabb verzióra cserélése!
Érthetőbb egy példán keresztül, a legelterjedtebb retrofit a klíma, mikor a régi R12ből, GYÁRI R134-et csinálnak.

Az én első retrofitom a gyújtáskulcs, mert vallom hogy nem Alfa az Alfa piros kulcs nélkül! :) Beszerelés még nem tom mikor lesz!