Blog
Vennem kellett 2db új gumit .
Sikerült találnom használt 225/45R18 goodyear EfficientGrip 80% gumit 2012-es-t olcsón :)
Mai napon kész lett az autó,a cseréhez még az üzemanyagtartályt is ki kellett venni.Jobb bal oldali csere volt.Sokkal feszesebb lett az autó.Lengőkarcs:5700/db,futómű áll,4600,Csere 8000/ oldal,benzintank kivétel 4000.Tardy autószervíz Debrecen Postakert utca.

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=43&t=5888&start=250
http://www.google.de/imgres?safe=active&biw=870&bih=463&tbm=isch&tbnid=NLOqO7kumO6-SM:&imgrefurl=http://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-159-alfa-brera-alfa-spider-939/112105-sitzheizung-ohne-funktion-sitz-ausgebaut-abgezogen.html&docid=YDT7kqP2Zrlf6M&imgurl=http://www.bilder-hochladen.net/files/al75-1y-14bf.jpg&w=640&h=480&ei=RwKOUuymAayp7AatooGgDw&zoom=1&iact=rc&dur=202&page=2&tbnh=141&tbnw=196&start=8&ndsp=12&ved=1t:429,r:13,s:0,i:119&tx=28&ty=76
Az új hengerfejen még eszközöltem 4 furatot + 4 gyertyának. Így lett egy TwinNord:)
Denso IU24 gyertyákkal fog gyújtani, +2 fokra az elsődleges gyertyákhoz képest.

Jelentem az autó kiment a szerelőhöz. A fékeket összerakta, hamarosan beemeli a motor-váltó egységet a helyére. Lecseréli a fékcsöveket, beköti és már szinte készen is van. Az biztos, hogy a saját lábán képes lesz elindulni, kanyarodni és megállni. Szerintem ez lesz a legszembetűnőbb változás az eddig történtek közül. A lélektani hatása legalábbis biztos ennek lesz a legnagyobb.

Figyelmesen olvasva a topic e tárgyban írt észrevételeket, hozzászólásokat , úgy döntöttem, hogy a gyári előírástól eltérően 15-20 e km-ként cserélni fogom az olajat. Az előző olajcsere óta megtett km: 16.144. Nos a mai napon megejtettük az olaj és a szűrők cseréjét, beleértve a gázolaj szűrőt is, ha már úgy is benne van a szettbe. Természetesen a SELÉNIA PE WR 5W-30 olaj került a motorba.
-Szerviz szett: UFI (Gyári Szűrők+ Selenia olaj)
Most már nyugodtan lehet autózni!

Az úgy kezdődött, hogy.....olyan fura érzés volt kuplungolni egy ideje, olyan plötty. :)
Egyszer semmi gond, következő alkalommal meg mintha a pedál útjának az első fele eltűnt volna, csak simán beesett ha hozzáértem. Később már nagyon bent fogott csak a kuplung (5mm a padlótól).
Másnap meg minden rendben.
Telefonáltam Csörinek aki messziről nem tudott pontosat mondani.
2 nap múlva már nem tudtam váltani.
Volt egy érdekes utam Várpalotára kuplung nélkül! :)
1500RPM körül ha ügyes az ember szépen beugrik a fokozat. :)
A vége: hidraulikus kinyomócsapágy csere, kuplung tárcsa ,szerkezet csere + 2 záródugó a motorblokk oldalán cserélve (itt olajszivárgás volt)
Most vaj puha kuplunggal repesztünk! :)
Km.:186327

Mivel az autót úgy vettem, hogy már nem működött a kijelző, annyira nem is izgatott, hogy mit írhat ki... egészen mostanáig :D
Phon Cartárs és az AlfaDepo segítségével szert tettem egy újabb infocenterre, de a külső állapota valami siralmas volt. Ráment egy estém a csiszolásra, és mivel polírral sem lett az igazi, vettem egy matt fekete festékszórót, és lefújtam 3x. Szép lett, de a mélyebb karcok (valószínűleg leeshetett, vagy durván szerelték ki az előző kocsiból) még látszanak. Jó látni és megtudni, hogy mit is ír ki ez a okos kis szerkezet.






