Blog
Ma hazahoztam a jó öreg V6-ot a szerelőimtől. Kicserélték a kuplungot, mert csúszott. Úgy néz ki, még a gyári darab volt. Megejtették az esedékes vezérléscserét is, a szíjat már ildomos is volt, mert a szivárgó olaj kicsit már kezdte tönkretenni. Megszüntették az olajszivárgást is, a vezérműtengely szimeringjeinek cseréjével. Kapott a kocsi 6 új gyertyát is. Az esedékes 10.000 km-es olajcsere is megtörtént, a gyárilag javasolt Selenia Racing 10W-60 került bele. 179920 km-t mutatott a műszerfal.
MOL EVO Diesel
22,05 L
előző tankolástól futott km: 824
átlagfogyasztás: ??? km
költség: 10 141 Ft
pontjóváírás: 0 (507 pont)
A mostani nyári/téli cserekor a gumisom megfosztotta a felnijeimet a leharcolt 255/35 ZR19-es Michelin PS2 abroncsoktól. Mindezt széles vigyorral a száján, és hozzátette: "Csak, hogy tavasszal ne legyen kísértés'"
Kényszerpályán lévén elkezdtem hát nyárigumi szett utánnézelődni.
Egyet eldöntöttem: szigorúan a 235/40 ZR19-et fogom venni, és min 95%-ost, vagy inkább újat.
Volt egy srác, aki mondta, hogy a Hankook-nál melózik, majd néz nekem K117-est, 45-50 per darab lenne.
Még tavaly leadtam a drótot egy ismerősömnek, aki Ausztriából szokott behozni jó állapotú használt gumikat. Szeptember végén hívott, hogy lenne a kívánt méret, de akkor nem volt egy fillérem sem (féltengelycsere előtt álltunk). E hét kedden újra hívott, hogy van zsír új PIRELLI 235/40 19 méretű 40 000 Ft/ db áron.
Azt sem tudtam, hogy PZN vagy PZR-e, esetleg csak sima zero és azt sem, hogy mi a DOT száma. Így hát szerda este elmentem és megnéztem.
Azt hittem, leesik az állam:
Pirelli PZERO NERO
235/40 ZR19 96Y XL
! ZSÍR ÚJ ! (ld. fotók) - még szőrösek :-)
DOT 1410 (azaz 2010 14.heti) mind a 4 darab
160 000 Ft a garnitúra
Háttérsztori: osztrák gumisnál egy faszi megrendelte 1,5 évvel ezelőtt, hagyott 300 € előleget, de azóta nem jelentkezett a gumisnál. Az én ismerősöm, meg többek között ettől az osztrák gumistól szokott behozni használt gumikat. Most ez az osztrák gumis mérgében bagóért odaadta az én ismerősömnek ezeket a gumikat, mert ott nem kell senkinek ez a méret, az én ismerősöm pedig már egy ideje kereste nekem ezt a méretet. (vagy igaz, vagy nem, tőlem lophatta is)
Ma este el is hoztam őket :) Mostmár csak legyen mielőbb tavasz!






Leugrottam Csörihez, hogy kicserélje az olajat, meg a gázolajszűrőt. Pár nappal korábban meg csináltam egy légkondi tisztítást akkor meg ki kellett cserélnem a pollenszűrőt, meg akkor már a levegőt is cseréltem.



Hosszas tanakodás, vizsgálódás, eszmecsere, alkatrészpróba, ilyen-olyan adalékok próbálgatása, diagnosztika után a nyomásszabályzó cseréje (köszi Ferke!) megoldotta az alapjárati rail nyomás ingadozást és ezzel együtt egy stabil és egyenletes alapjáratom lett végre! 300 bar-t tartja szépen :)
Köszönöm mindenkinek aki itt a fórumon és emailekben segített nekem!
ui. a bűnös a képen látható...ennek ennyi volt a pályafutása... ja és az még mikroszűrő sem volt ebben, az "újon" már ott van.

Egy igazán jó lapátot szerettem volna, kicsit meg is döbbentett az ára... Bosch volt az előző is, bár nem ez az aerotwin, de jól törölt hosszú időn át. Remélem ez is sokáig végzi majd a dolgát.

Sajnos ismét eltörött a szíjfeszítő patronomat tartó vaslap.... Cserébe kiderült, hogy az egész szíjfeszítésem rosszul van összerakva mióta megvan az autó (sok éve). minden alkalommal mikor bármiért le lett szedve a szíj, ugyanúgy -mint kiderült rosszul- lett összerakva ahogyan volt... Kiderült, hogy miért törik el ilyen sűrűn ez a vaslap.... Nálam ennek, és a szíjfeszítő keréknek minden csavarja fixre volt eddig húzva, és a vaslap nem merőlegesen állt, hanem a ptronnal bezárt egy kb 45 fokos szöget! Mint kiderült, ennek mozognia kell. Így most a perselyeket (azt sem tudtam, hogy van, mivel teljesen be volt rohadva) kiszedtem, letakarítottam zsíroztam, és jól- függőlegesre összeraktam..... Ismét előjött a hozzá nem értés bosszúja, de cserében már ezt is bármikor meg tudom újra szerelni.... Gyakorlatilag lassan nem lesz olyan probléma a motortérben, amit ne tudnék egyedül megcsinálni!
Így most új szíjat kapott, illetve a generátor fesz szabályzó is újra lett cserélve
JA és egy újabb köszönet jár a titkos Alfa szerelőmnek, aki már megint telefonos segítséget nyújtott..... :)

Gyorsan repül az idő, eljött a műszaki vizsga ideje. Sikeres vizsga, 2 évig újra nyugalom.
Km óra állás: 122200
Mindig kiégtek a ledes helyzetjelzők, ezért beraktam ezt a kütyüt. Meglátjuk mükődik-e.
Főbb jellemzők
Megakadályozza a feszültség tüskéket.
Leírás
Védi az autó elektronikáját az elektromos rendszeren keletkező feszültség tüskéktől. Az érzékeny elektronikai berendezések használatánál kimondottan ajánlott a használata, így megakadályozza az izzók hirtelen kiégését. Egyszerűen csatlakoztassa az akkumulátorhoz.
-------------------------
Update: Erre a célra nem jó. A helyzetjelzők továbbra is kiégnek.



2
462
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
- 156
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8