Blog

>> Eseménymex86 // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Distinctive // 2014-01-16

A vas már éles használatban.

Eddigi átlagfogyi comp alapján 7,6l az elmúlt 600km alapján, ebben már volt regeneräläs is, föképp rövidben hasznälva, hosszúban országúton simän mutat 7 alatti átlagokat is az adott útra.
A szij még mindig sir hidegen, egyenlöre semmit se tettem vele.
Kijavitott ülésfütés hibátlanul müködik.
Navi visszaállitása sikerült, zene szebben szól ebben mint a 166-ban, irt MP3 cd-t viszi, remélem DVD-röl is fogja.

Generátor betárolva polcra, nem tünik problémásnak a jelenlegi, meleg motornál mért töltés megfelelö, hidegen nem volt az de ezt betudtam a kieg.fütésnek.

Amire vár: szijsirás megszüntetése, hengerfej vizcsökollektor légtelenitö csavar csere (THX Csabiii159), EGR kiiräs. Valszeg késöbb ki lesz herélve a DPF is vagy szerzek egy rosszat és azt ütöm ki, majd kap chipet is. De ez még a jövö zenéje, marad-e hosszútávon a vas, ez még nem dölt el.


De egyre jobban szeretem :)

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-01-11

Sógorral mentünk egy tesztkört, Ő kergette a 159-et, én meg követtem a 147-esével és figyeltem. Fullgáznál dob egy füstpamacsot, de nem durván nagyot, visszapillantóból nem látszik, normálisan haladva nincs füst, nyélgázon is csak addig amíg magára nem talál a motor. Szóval úgy néz ki jó lett a konfig.

>> Szervizkisspeti23 // Alfa 147 1,6 TS Distinctive // 2014-01-15

November óta sok minden történt..
Sajnos az autó előző tulaja kegyetlenül elhanyagolta az autót.. szegényen a külsőségekre adás nagyon látszik, de olajcsere nagyjából ezer éve lehetett, ezzel indítottam szervizelés ügyileg. Az autó sajnos a tetőablaknál nem kicsit beázott. Egyrészt az elvezető cső, ha minden igaz, a beltér felé állt, így nem hogy kivezette volna a vizet, inkább bevezette az utastérbe.. Ez volt a második javítás. A futómű kopogott, először csak bal elől (lengőkar+szilentek cserélve), illetve hátul cserélve lett a két féktárcsa+fékbetét, mindkettő el volt rohadva már, fékhatás minimális volt.
Az első lökhárító tartó bakja is már porladozott a rozsdától, így ott is csere volt, szerencsére egy ügyeskezű karosszériás másfél nap alatt helyrehozta.
Ami még előttem áll: kipufogó csere (ezer helyen kifúj..), jobb első lengőkar csere, ő is nekiállt kopogni sajnos.

Röviden így állunk most. :)

 
>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-01-15

Ma mentem volna kicsit mozogni munka után. De az Alfa úgy döntött ez most 3km gyaloglás lesz a munkahelyről hazáig. Lemerült az akksi. Egy kedves cimborám kisegített, meló után eljött hozzám és elvitt a Tescoba, TopDrive (Jász Akku gyártmány talán) 62Ah akku bezsákolva, pénztárca 15k-val könnyebb. Kíváncsi leszek meddig bírja, 2év garancia van erre is mint a legtöbb akkura. A barátomnak meg jövök egy sörözéssel.

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2014-01-15

Régóta nélkülöztem a bal hátsó ajtó használatát, mert a kp zár motor megvétel óta üzemen kívül volt, most cserére került, így még tökéletesebb lett a bella

 
>> Szervizresznekiakee // Alfa 145 junior // 2014-01-15

Sziasztok gyors segítség kéne mert műszaki napja a nyakunkba liheg az 145 alfámmal történet a kövi hátsó hidat cseréltünk mert a régi csapszeg állapota siralmas volt meg minden készre szerelt híd ment be alá és ott derült ki hogy a két abs jeladó csati nem stimmel az enyémmel nekem a kocsiból jövőn volt a pöcök és a régi hídon meg a dugaj de az újon meg pöckös volt nah levágtuk kicseréltük a két dugót újra forrasztottuk tegnap az egyik drága alfa sprintes ismerős ki is ütötte az agyából de még mindig jelzi ill nem is működik segítsetek mit nézzek vagy mit csináljak hozzáteszem addig jó volt az abs köszi előre is a tippeket

 
>> Tuning és extraszasza81 // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-01-15

Végre felkerültek a kötelező elemek, és egy kis extra is a küszöbre. Nem nagy dolgok, de még büszkébbé tesznek :)

mod.: Ja igen, kicsit koszos is szegény. :(

Ma számot vetettem a dolgokkal, és megírtam a szerelőmnek, mit szerezzen be, valamint hogy adjon időpontot.

1) olajcsere
szükséges olaj: SELENIA SAE WR PE (Pure Energy) 5W-30
ACEA C2
FIAT 9.55535-S1
feltöltési mennyiség: 4,6 Liter
előző olajcsere: 2013.01.25.
akkori óraállás: 135 706 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 12 511 km

2) váltóolajcsere
szükséges olaj: TUTELA CAR MATRYX SAE 75W-85
API GL-4, ALLISON C4, ZF TE-ML 06,
FIAT 9.55550
feltöltési mennyiség: 2,3 Liter
(2013.10..29-én hoztál 1 Litert, amiből a féltengelycserekor kifolyt mennyiséget utántöltöttük. Ehhez akkor 2,5 dl-t használtunk, tehát még kb. 0,7 Liter van otthon, ezért szerintem elég ha 2 Litert hozatok)
előző olajcsere: még nem volt, csak utántölt

3) üzemanyagszűrő
cserélve volt 2013.01.25-én
akkori óraállás: 135 706 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELL CSERÉLNI

4) levegőszűrő
cserélve volt 2012.01.28-án
akkori óraállás: 122 323 km
csereintervallum: 40 000 km
jelenlegi óraállás: 148 217 km
-> NEM KELLENE CSERÉLNI, DE CSERÉLEK, NÉHA ELÉG POROS UTAKON JÁROK (lovaglásra menet ki a tanyára Tápiógyörgyén), ÉS MÁR 2 ÉVES A SZŰRŐ

5) pollenszűrő
cserélve volt 2013.05.17-én (klímásnál)
akkori óraállás: 139 643 km
csereintervallum: 35 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 8 574 km / 8 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI

6) szervóolaj
cserélve volt 2013.04.13-án
akkori óraállás: 138 147 km
csereintervallum: nincs megadva
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 10 070 km / 9 hónap
-> NEM KELLENE CSERÉLNI

7) fékolaj
cserélve volt 2012.10.13-án
óraállás: 132 743 km
csereintervallum: 70 000 km vagy 24 hónap
jelenlegi óraállás: 148 217 km
futott km: 15 474 km / 17 hónap
-> NEM KELL CSERÉLNI, csak majd júliusban (lehet akkor majd féktárcsa és fékbetét is is cserélve lesz)

Továbbá úgy döntöttem, kicserélem a tompított izzóimat Osram Night Braker Plus-ra.

 

Pár hete lett meg a magyar rendszám a kocsira, kicsit lassú és körülményes a magyar ügyintézés, de hát ez nem újdonság.
Most volt komplett vezérléscsere, összes szűrő, olajcsere (csak a Selenia), jobb első rugó cseréje illetve termosztát csere.
Az alja kapott egy mosást és kezelve lett alvázvédővel.
Most egy darabig remélem rendben lesz! A km óra állása 189 ezer km.

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2013-08-30

Úgy hozta a sors, hogy hosszabb időre külföldre költözöm, ráadásul a vad keletre, ahová nincs szívem magammal vinni Kis Sárkányt. Ezért hosszabb pihenőre kényszerül a vas.
Garázsban várja, amíg hazaérek, előtte jó alaposan lemostam, lewaxoltam, kipucoltam, kicsit túlfújtam a gumikat és azokat is leápoltam, majd szépen betakargattam egy takarófóliával.
Remélem nem lesz semmi baja...

Km. óra állása: 34856 km. - most megint nem megy bele egy ideig...