Blog
Ma olajcserén esett át a Szerelmem!
Vércsoportja némiképp változott, mert 5W40-et kapott.
A márka örök nálam és ez a Xado :)
Csak ajánlani merem mert bár sokat kap a verda, mégis pöpec és úgy ketyeg, ahogyan kell :)
Ezzel együtt megejtettük a többi cserés macerát is (légszűrő, gázolajszűrő...)
A jövő havi terv (és nem várt) kézifék kötél csere és hátsó stabilizátor szilent csere...
De ez már legalább nem fog "fájni" annyira :D:D:D:D
Sikerült egyeztetnem Zé.-vel, és vasárnap azaz 01.19-én felkerül végre az első lökhárító (az enyém már nagyon karcos,törött, repedezett) a bal első sárvédő ( az enyém egy sajnálatos parkolás következtében eléggé behorpadt, és a festék is pattogzik le róla) és végül a ködlámpák cseréje is megtörténik, (betört egy kavicsnak vagy inkább kőnek köszönhetően) az alfaamorés rendszámtábla keret is felkerül.
Köszönöm tipoatti-nak, tőle sikerült jó áron és minőségben teljes mértékben elfogadható alkatrészeket megvásárolni.
A műtétről képeket is rakok majd fel.
És úgy alakult, hogy új munkám lesz. Aminek következtében a hétköznapi munkába járás nem a Bestiával fog megtörténni :-( A jelenlegi lakhelyemtől kb 5 km-re lesz a munkavégzés helye. Erre a kis időre fölösleges be indítani az autót, be sem melegszik, illetve csak nagyobb kárt tennék szerintem benne hogy ilyen rövid távon használom Budapesten.
szétrobbant a difiben az egyik kis kúpfogaskerék... még csak azt sem mondanám, hogy nagyon meghajtottam az autót, egy főútra balra kikanyarodásnál egyszercsak marha nagy csattanás, és pörög a motor üresben.
sikerült elvergődni egy nem-fizetőparkolós részig (néha még össze-összekapcsolt), aztán a céges Panda mind a 33 kW-jával bevontattuk a műhelybe.
küzdelmek árán lejött a váltó, és habár "csak" a kuplungház felé ütötte át a burkolatot a szétrepülő diffi, de sajnos olyan mennyiségű spén és foghulladék van szanaszét, hogy nincs szívünk ugyanezt a váltót visszatenni, ki tudja, mit darált magába.
persze a házon ütött rés miatt a kupplungba is jutott olaj, meg egyébként is elég avittas a tárcsa, úgyhogy az is megy a levesbe.
bontott váltó mellé tehát jön még egy új kupplung, aztán megy össze az autó ...
így utólag visszagondolva, mikor az első átnézés után a féltengely-kihajtás szimmeringet cseréltük, mintha nem lett volna elég olaj a váltóban - ki tudja, mennyit ment így.
Elérkezett a vezérlés csere ideje, nálam még nem volt cserélve eddig. (megbíztam az előző tulajban).
Meglepődve tapasztaltam ,hogy nagyon jó állapotban volt a szíj (Gates) illetve a vezető/feszítő görgők és a vízpumpa (gyári) is hibátlanok voltak.
Most kapott egy INA szettet + Graf vízpumpát...ezt ajánlották mert fémlapátos nem műanyag. Úgy tervezem ,hogy 90 ezer km-t hajtok bele az új szettbe:)
Kicseréltem a pollenszűrőt is ebben 30 ezer km volt látszik is rajta :)


A hátsó még eredeti stabilizátor karok elég rossz állapotban voltak, kotyogtak már. A gyári műanyagokat Meyle fém karokra cseréltem, amik már ránézésre is sokkal komolyabb darabok a gyárinál.
A középső kipufogódob felmondta a szolgálatot, lyukasra rohadt. Kapott egy új gyári hangolású Walker középdobot. Szándékosan nem sportdobra, esetleg dob nélküli csőre cseréltem (először azt akartam), mivel hamarosan egyenlő hosszúságú első csövet kap és azzal együtt már túl hangos lenne hosszú távon.
Az év utolsó napjan hangos zörgést hallottam a motortérből ami egyre hangosabb volt. Így az évet Csörinél kezdtem aki diagnosztizalta illetve meg is oldotta szinte azonnal a hibát. Ki lett cserélve a szabadonfutó illetve a feszítő. Az egyik tönkretette a másikat.
Meg kicsit kopogott a hatulja ami nem kicsit idegesített, igy ki lett cserélve az egész stabilizator amit viszont én csináltam.



A mai szerviz szoftveres részét magamra vállaltam.
Egy ELM327-es interfészem van, de már az 1.4-es verzió.
A MES 1.4-el nullázni akartam a szervizintervallumot, de nem találta a csatlakozást. A motorhoz hozzáfért, máshoz nem. (Vételkor csak a motorral teszteltem.) Ekkor szedtem szét az interfészt, hogy biztos ki kell venni az ellenállást és berakni a többit, ahogy az oldalon áll. Nos, ebbe már nem kell. Gyárilag "át van építve". Mégse megy. Aztán "elővettem" a régi FES3.6-ot. Ugyan azokkal a beállításokkal mindent látott és sikeresen nulláztam a szerviz számlálót.
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 124203 km
Utolsó szerviz km-állása: 108046 km
Utolsó szerviz dátuma: 08/27/2013
Szerviz: 5
Napok száma az ut. karbant.-tól: 142 nap
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 18843 km
Következõ szervizig fennmaradó napok: 223 nap
Olajcserék száma: 5
Olaj elhasználódás foka: 41,996 %
Következõ olajcsere távolsága: 14700 km
reset
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 124203 km
Utolsó szerviz km-állása: 124203 km
Utolsó szerviz dátuma: 01/16/2014
Szerviz: 4
Napok száma az ut. karbant.-tól: 0 nap
Következõ szervizig fennmaradó távolság: 35000 km
Következõ szervizig fennmaradó napok: 365 nap
Olajcserék száma: 6
Olaj elhasználódás foka: 99,99 %
Következõ olajcsere távolsága: 35000 km
Eljött az idő, elgurultunk Csörihez.
Először is felújítottuk az első fékeket. Kapott a Párduc új Brembo tárcsákat és Ferrodo betéteket. Nagy valószínűséggel a gyárban is ezeket tették be. Az betétbe vésett feliratok egyeznek a mostanival. Rendesen el voltak fogyva, már a kopásjelző is látszott, még pár fékezés és világít. Már nem is feküdt fel rendesen a tárcsára sem.
Aztán kapott friss olajat a váltóba. Álló helyzetben kezdte nehezen venni az 1-est, a csere után ez megszűnt. Mondjuk a leeresztett olaj sötétebb is volt a betöltöttnél.
Harmadik lépésként jött a vérátömlesztés, a motorolajcsere.
Negyedik lépésként kapott egy új antennát, mert megint megette valami a cég előtti parkolóban.
Hazafelé felfrissülve suhant a Párduc.











