Blog
Komplett hátsófék felújítás. Teljesen berohadt az egész, nehezen nyíló csavarok, elporladt gumialkatrészek, sőt az egyik dugattyút is szét kellett vágni, mert a benne lévő alkatrészt át kellett szerelni az új dugattyúba... miért nem adják a szetthez azt is?!
Egy teljes napi munkával kész lett , szuper! :)
250.700 km












Új vezérműszíj
Új balansz szíj
2 új vezérműtengely szimering
- Tegnap sikerült összerakni az alú szívósort, a szigetelő gumik meglepően jó állapotban voltak. Minden régi bilincset ami az összenyomós féle volt azokat kicseréltem rendesre, csak jobban rá lehet húzni.
- szívósor közbe láttam hogy a visszamenő üzemanyagcső a üzemanyag híd és a tűzfal alja közötti csatlakozás között eléggé repedezett, ezt is kicseréltem.
- a fényezőnél meglett beszélve hogy alfacity-re kész a teljes lakat és a fényezés :)
288 235 km



A téma, amiről mindenképp blogot szerettem volna készíteni... sajnos néhány hete beletolattam egy tűzcsapba, a fotón látszik az eredmény...
Jelzett a radar, csak olyan lendülettel mentem hátra, hogy nem volt időm lefékezni...
Hosszas keresgélés után találtam Debrecen belvárosában egy karosszériás emberkét, aki szinte csak Alfákkal foglalkozik, így nem is volt kérdés, hogy hová vigyem a kocsit javításra.
Úgy megcsinálta a kocsit, hogy jobb/szebb lett, mint előtte volt. A hátsó lökhárító amúgy se volt esztétikailag tökéletes, volt rajta pár karc/kopás. 3 elemhez lett végül hozzányúlva:
- hátsó lökhárító (javítás + fényezés)
- csomagtér ajtó (javítás + fényezés)
- első lökhárító (ezzel alapból nem volt baj, de volt rajta kavicsfelverődés bőven, ezért ha már úgyis ott volt a kocsi, lefényeztettem azt is).
Jövő héten viszem ugyanerre a helyre políroztatni a kocsit, biztos, hogy nem kapott polírt korábban, így most ez belefér :)

Úgy gondoltam itt az ideje, hogy megírjam az első néhány blogomat. Másfél éve van nálam a kocsi, de eddig nem igazán történt vele semmi (a kötelező szervizeken kívül), amit nagyon dokumentálni kellett volna...
Néhány napja hidegindításkor kiírja, hogy nincs izzítás (pre-heating glow plugs not available), ezért vettem 5 darab Beru gyertyát.
Sikerült egyedül megoldanom a gyertyacserét, kijött simán pár másodperc alatt mind az 5 darab (gyáriak voltak még és ott 8nm-rel húzzák meg őket, ha minden igaz). Az újak berakása is egyszerű volt, megkentem a meneteket kis gépzsírral, és próbáltam kb annyira meghúzni őket, mint ahogy a gyáriak voltak. Kicsit tekergettem őket, hogy meglegyen az érzés :) nyomatékkulcsot nem szereztem végül. Beru márkájú gyertyákat vettem, ugyanilyenek voltak benne eredetileg is.
A képen a régi gyertyák láthatóak, amik közül valószínűleg csak az egyik rossz (gondolom a legalsó). Tudom, illet volna az új gyertyákat is lefotóznom, de akkor még nem gondoltam a blogírásra.

1
672
Fórum
Friss topicok
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV