Blog
Egy ideje már a párom jár (többet) Bözsivel, így Ő volt aki először érezte, hogy kicsit furcsán kezd viselkedni bizonyos kanyarokban a drága. Eleinte kicsit kétkedtem, mert nálam nem produkálta... de azért átnéztem az első futóművet, de nem találtam semmi biztosat. Bár a jobb első lengőkar még nem volt kicserélve, de ott sem találtam erre utaló jelet, nyomot. Kis idő elteltével kissé erősödött a jelenség bizonyos kanyarokban... hát elvittem egy kicsi tesztre a kocsit és lám, valóban... mintha kicsit bebicsaklana kanyarban az egyik kerék... és a szervó olaj is csúnya szürke lett. : o Újabb nyomozás, részletesebb, alaposabb... Kiderült, hogy a kormánymű bal oldalán jobb kanyarban kottyan a fogasléc. Azonnali csere szükséges. Mifi cartárstól vettem (5000.-) egy bontott kormányművet, amit beszereltem a régi helyére. Remekül működik, remélem sokáig így is marad! :)
A két kormánymű nem teljesen volt egyforma, így sajnos nem volt olyan egyszerű a csere, hogy a régi ki, az új be... Nem egyezett a belső kormány összekötő átmérőben és az újon bowden vezető volt, míg a miénk még az öreg Td-n rudazatos, így annak a konzolját is át kellett szerelni. No, ez némi akadályba ütközött, merthogy az eredetin ez húsz éve volt rajta és nem igazán akart lejönni... végül kénytelen voltam lefúrni ... Mindent frissen zsírozva és új olajjal feltöltve szereltem be.
231.770 km












Bontott pillangószelep
+ új tömítés az olajbetöltő kupakba. 3266 Ft
Idő közben bekötöttem a nappali menetfényes ködlámpákat. Volt egy plusz kimondottan menetfény vezérlőm, de ezt sajnos nem lehetett bekötni, mert közös testen van a menetfény és a ködlámpa, a vezérlő egység meg negatív oldalt vezérli. A már bent lévőnek a vezérlőjére meg nem mertem rákötni, mert az meg 28Voltot ad a fejeknek. Ezért egy sima relével kötöttem be...



Felkerültek a nyári kerekek, de előtte végeztem egy kis felújítást a féknyergeken illetve a féktárcsákon, A nyergeket átfestettem, mert elég csúnyán megkopott a lakréteg, rendeltem hozzá hőálló matricát, majd ezután lelakkoztam.



Sikerült a belső tér kipucolása. Nem volt annyira koszos, így könnyű dolgom volt. A csmagtartón lehetne még dolgozni, de elégedett vagyok így is az eredménnyel. Spray -> vár -> kefe -> porszívó. Az autótakarítás nem az én műfajom (inkább cserélek olajat), de annyira belejöttem, hogy az asszonykám offosát is megpucoltam kicsit :-) .



Az autó belül szép világos kárpittal van szerelve. Kiötlöttem, hogy egy kicsit megtakaríthatnám. Persze első nekifutásra csak kézi erővel. Semmi takarítógép meg hasonló urizálás, csak valami habos cucc amit kézzel szétmajszolok, kis kefe aztán minden ragyog :-D.
Mivel ez elég későn jutott eszembe már csak a "gazdaságos" volt nyitva a környéken, így hát betértünk. Sikerült is találni olyat amiben van bizalmam, aztán nekiugrottam a puttonynak. Nem gyors a dolog, de nagyon jó ár/érték aránnyal bír a cucc. Kb 2000 HUF volt a teknősös spray, és tényleg tisztít. Holnap lehet, hogy az utasteret is kipucolom :-).



Ma sikerült pár bontott cuccot beszerezni...
A két új csavar szűrőre és a hozzá tartozó tömítések és az új szűrő már megrendelve.
A jövő héten kellene szerezni műanyag benzincsövet és akkor tudok újat összerakni.





Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)



Bal hátsó csonkaállvány csapágy/gömbcsap/gl-szem, ahogy tetszik, ismét beadta a kulcsot, igaz sajnos Birth került bele tavaly, ami amint látható is nem egy jó minőség. Kb 10.000.km-t bírt, ami érdekessége, hogy hosszirányban kopott meg, előre hátra tudott mozogni, keresztirányban nem kottyant. Nah most így amit az úton előadott a kocsi, nem volt egy élmény na. Éles jobbkanyarnál-vagy nagyobb keresztbordás út hibánál /vasúti átjárón áthajtva elment a kormányközép, majd egy 50méter után visszatért, eközben olyan volt mintha félrerántották volna a kocsi hátulját. Nah most okulva az előzményekből, Lemfördert kapott, lengőkarba meg egy Ruville került a belső oldalra. Kapott négy új Kayaba rugót is a gép.
0
540
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV