Blog

>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-06

157 750 km-nél, 46 750 km után kapott új gyertyákat. Igencsak ráfért. Próbakör után igen jónak tűnik. Az alapjárat továbbra is kicsit magas, de sokkal simább. 2000-es fordulat alatti rángatás is eltűnt, olyannyira hogy kettesben, gáz nélkül, alapjáraton simán gurul. Eltűnt az 5500 feletti erőtenség is. Pótoltam egy-két csatlakozónál a már málladozó vagy hiányzó bandázsszalagokat is. Következő lépés egy erőmérés lesz padon, remélhetőleg már jövő héten. Kiváncsi vagyok nagyon hogy ez a jó, haladós érzés mit mutat számszerűleg, grafikonon.

 
>> Eseményricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-01-05

Nagyok lettünk!

 

Tavaly megrendeltem, ma megjött.
Gyorsan betettem a helyére és megpörgettem a motort. Tekeri ahogy kell, tengelyátmérő, külső átmérő és fogosztás stimmel - pipa
Maga a fogaskerék keskenyebb, de a középvonala ugyan oda esik, mert a régi alján van egy bemélyedés. (7-8. kép) - pipa
A tengely furata a régin 7,4 mm hosszú, az újon 12,4 mm - itt az új felső feléből le kell venni 5 mm-t.
Az újnak az elején van egy pereme ami kiáll a fogaskerékből, erre nincs szükség - le kell esztergálni
A régi belső átmérője 45 mm, az újé csak 41. A betét és a gumi csillapító így nem fér bele. - Két megoldás lenne:
1. A furat bővítése, ezzel viszont elfogyna a teljes perem és a bordázott részig érne a lyuk. Elvesztenénk a perem miatti tartást. Főleg úgy hogy az alsó részen útban lenne az esztergakésnek a három váll ami az erőt adja át.
2. A bele való darabból veszünk le 4 mm-t átmérőben, innentől passzol. A gumit meg kézzel bele lehet faragni.
A másodikat választottam.

Holnap esztergályozás lesz :-)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2021-01-05

Lekerült a régi nyomtáv, azt megkapta a GT, és kapott nagyobbakat.

Hátsó nyomtáv +5mm, és végre aluminium. :)

Első képen még a kisebbik van, bár képen nem látszik különbség.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2021-01-05

Baromi szarul nézett ki elöl nyomtáv nélkül, azt már az előző blogpostban is kifejtettem, és említettem, hogy szeretnék előre is egy párt, és csak aluminium jöhet szóba.

Felkerült az adok-veszekbe egy pár 25mm-es jó áron, csavarokkal, 3percet volt fent a hírdetés, lecsaptam rá gyorsan.

Na ,de a dolog nem ennyire egyszerű. A GT hátsó nyomtávok kerültek előre, a GTV hátsó nyomtávja GT-re hátra, az újonnan vásárolt pedig a GTV-re hátra, mert ott -sem- voltam megelégedve a nyomtávval, de így szerintem elég baba mindkét autóm. A 147-esünkön elég jól áll a Q2 felni nyomtáv nékül, itt látszik ,hogy mennyivel szélesebb a GT....

 
>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2020-12-10

Ismét lambdaszondát kellett cserélni, a felső kettőből az egyik elhasalt. 2 éves volt. Alig ment pár km-t mivel nagyon ritkán vesszük elő a garázsből az "öreglányt".

Utána le is vizsgázott csont nélkül.

km: 176 246

>> Egyébricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2020-10-02

Reggel sajnos arra mentem le az autóhoz, hogy egy szög áll ki a bal hátsóból.

 
>> Szervizricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2020-10-30

Cooler cső kilyukadt -> csere
Olaj, szűrők -> csere
196930 km

 
>> Tuning és extraricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2020-07-31

Pioneer MVH-S420BT
JBL Stage 2 604C
JBL Stage 2 624

 
>> Szervizricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2020-07-29

Sajnos, vásárlás után jött is az első hiba. Generátort kellett cseréltessek.
191885 km