Blog
Oké, alakulni kezdett a dolog, bekerültek a hüvelyek (a görög gumigyűrűkkel), dugók, felkerült a karter is, hátsó ftg. szimmering, első ftg. szimmering, ilyen apróságok.
Mire megjött a hengerfej, az a régi ötletem is megvalósításra került, hogy szeretném az alu szelepfedelet feketére szintereztetni, selyemfényű fekete lett belőle, nagyon szép és nagyon jó is, 8.000,- Ft-ért csinálták meg, persze előtte meg kellett csinálni a homokfúvást is, a kettő összesen került ennyi pénzbe. Persze végül csak nem maszkolták ki az Alfa Romeo feliratot úgy, ahogy kértem... De mindegy.
De hát ha azt hinnéd, hogy innentől sétagalopp volt.. Áhh. Dehogy. Egy faszt.
Mert hogy ez a jótét lélek Szabolcs úgy volt vele, hogy nem akarja, hogy szart rakjunk össze, szóval miután feltöltötte fagyállóval, leszedte a kartert, megnézni, hogy nem ereszt-e át a GÖRÖG GYŰRŰ.
És de. Áteresztett. A négyes hengernél...
Ez ugye azt jelentette, hogy akkor a motort újra szét kellett fűzni, és szerezni kellett újra gumigyűrűt, amit most találtunk a Szakál-Metálban (cikkszámra nem volt, csak ha típusra keresel...), szóval akkor ugye még egy kör HF tömítés, szívósor tömítés, plusz a kurva sok munka pluszban...
Remek, mert már csak Glaser HF tömítés volt, ami talán jobb minőségű, de már nem is annyiba került, mint a Reinz...
Itt összesen még 39.232 ,- Ft-ot hagytunk.. ::)
Utolsó képen az újabb szétszedés eredménye... :)








Már régóta zavart hogy a háló olyan mintha víz folyt volna rajta (1.kép).
Kiszedtem a helyéről, szétszedtem két darabra, majd befújtam azzal a tisztítószerrel ami másodszor a kezembe akadt. (Az első a hideg zsíroldó volt, azzal mégse akartam.)
Finoman mindenhol lefújtam majd a fürdőkádban zuhannyal alaposan kiöblítettem. Először fekete lé jött le ami aztán kitisztult.
Száradás után eltűnt a kosznyom, királyság van.
Végül kicseréltem az ablaktörlő gumikat arra amit a múltkor rendeltem a netről. Érdekes mert a felső része egy fém profilban megy, nem kell a két sín ami a sima gumit tartja.







2022.02.18 - Olajcsere, olajszűrő, légszűrő csere, gyertya csere.
Km: 30.825
Elkezdődött tehát a motor szétkapása, és elég hamar világos lett, hogy bizony ráfért a nagy felújítás. Az előző tulajdonosok áldásos hatása megtette a magáét.
Nagyjából semennyi hónolás nem maradt a hengerfalon, és hát a gyűrűk sem voltak már a helyzet magaslatán, ez a hengerfej leszedése után viszonylag világos lett.
Lekerült a hengerfej, elvitte Szabolcs a gépműhelybe, ahol kb két hetet ígértek, ami azért csúszott, de nem emiatt kaptunk agyvérzést elsősorban.
A hengerfej felújítása összesen 48.000,- Ft-ba került, a HF-es mester szerint botrányos állapotban volt, rég találkozott ennyire szarral, ugyanis a szelepek nem nagyon akartak zárni, feltehetően legalább részben emiatt háromhengerezett alapjáraton...
De lehet, hogy ludas volt benne az is, hogy a karbitalp tömítések teljesen szanaszét voltak repedezve, ami nem valami nagyon jó ómen, ha fals szívásról van szó.
Képeken a szétszedéskori állapotok láthatók :)
Amennyire vissza lehet követni, az autó viszonylag sokáig állt egy helyben (hardy hibával, éveket), de csak a hűtőből engedték le a vizet, úgyhogy annak rendje és módja szerint a fagyálló kikezdte belülről a blokkot, de annyira azért még nem volt vészes, bíztunk benne, hogy ennek ellenére tömíteni fognak az örökkévalóságon át várt görög gumigyűrűk...
Szegény autónak elég kemény sorsa lehetett, a hatodik képen lévő olajos homokot a blokkról kellett levakarni...
Végezetül kidőlt belőle a motor, mehetett az összelegó...







Ezután elkezdődött a szerelés január 17-én, ahol a bontás során még néhány probléma napvilágra került. (A hátsó motortartó bak konkrétan kipottyant a helyéről a motor kivételekor...)
Ennek okán meg kellett venni még:
kardánfelfüggesztő csapágyat,
középső hardyt,
kellett egy gyári olajnyomás jeladó (ugyanis valami GANZ jeladó volt beletekerve, amivel nem csak az a baj, hogy fordítva mér (mivel a gombáról vesz testet), hanem az is, hogy csak 6 baros, a mi műszerünk pedig 8... szóval nagyon igényes megoldás volt ez (is),
6 db szelepfedél lefogatócsavar gyűrű,
motorháztető tartópálca patent (hiszen miért is lett volna benne gyári...),
4 gyertya (abból sem jó specifikáció volt benne),
ekkor már beszerzésre került 2x6 liter Total 10w50 olaj,
egy testkábel és két darab H4-es csatlakozó az első pilácshoz, ami eddig sose volt hosszabb időtartamban jó...
Ha hozzászámolom a kopó dolgokat - Brigéciol, féktisztító, tömítéskaparó, egyebek- akkor ezek mindösszesen 51.601,- Ft-ba kerültek.
Mivel halott volt a jobb oldali váltótartó bak, és kiderült, hogy sajnos a gyári dobozban nem adnak a blokk és a hüvely közti, az olaj és a vízteret elválasztó gumigyűrűt, viszont legalább nem is nagyon lehetett kapni (ahogy jobbos váltótartót sem...), keresgéltünk, Szabolcs talált.
Egy helyen volt ez a kettő együtt, Görögországban, amit kifizettem január 22-én (összesen szállítással együtt 82.62 Eurot - 29.663,- Ft-ot), majd következett a várakozás...
Ugyanis a görög posta egy reumás csiga sebességével gondolta a szállítást, pedig nem kértem volna ingyen... Ezért -szerintem- elég sok üresjárat keletkezett, mire megérkezett február 7-én a Posta logisztikai központjába, majd onnan Veszprémbe... (Ha az OKP-s rendeléssel vetjük össze, végképp nevetséges)
De nem ez volt a cuccal a legnagyobb baj...






A múltkori tankolásnál vettem észre, hogy nagyon lötyög a tankajtó. Utánaolvasgatva kiderült, hogy típusbetegségről van szó. Rendeltem új pöcköt hozzá kemény 1600Ft-ért (rendeltem kettőt, hogy legyen tartalék). A csere kb. 10percet vett igénybe. Most mát úgy áll az ajtó, mint Katiban a gyerek :-)



3
524
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Junior
- Forma-1
- Alfa reklám
- 4C
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10