Blog
Bejelentkeztem a Norautóhoz légszűrő cserére. Gondoltam a takarólemez problémája sem jelent gondot, így ott biztosan meg tudják oldani.
Majndem nem így lett, de kb. 1 óra szopás után sikerült a műtét. Mivel úgy gondolták 5 perces lesz a dolog, és itt előre viszik be az árat a gépbe, nagyon olcsón úsztam meg a dolgot (790Ft).
A takaró lemezzel annyit csinált, hogy kivette az összes többi csavart, a műanyag hajlékonysága révén, ki lehetett feszíteni a lökhárató alól. A műtét közben pedig tartottam, hogy ne törjön le, de eltartottam, hogy a szerelő hozzáférjen légszűrőházhoz.
A légszűrőt vittem (2.400Ft).
Ezúton is köszönöm a Norautónál a szerelő srácnak.
A takarólemez elforgó csavarjával valamit kellene kezdeni.
Km óra állás: kb. 143.800
Vettem 2 új gumit (Continental PremiumContact2), mert a rajta lévők (Vredestein Sportrac3) kukásak. Bejelentkeztem futóműállításra is.
Gumik: 43.500Ft
Futóműbeállítás+gumicsere+centír: 11.000Ft
A rajta lévő négy gumiból kiválasztották a két legjobbat, azok kerültek hátra.Szeptemberben azok is cserélve lesznek.
Beállítás+csere után a jobb első kerék jobbra kanyarodáskor sebességfüggően kattogott. Először féltengelycsuklónak tűnt, de hála Adrián cartársnak (http://alfaamore.hu/forum/alfa_romeo_147!1?bookmark=16185956#16185956), kiderült, hogy a felnire ragsztott súly beleér a keréktatrtóba. 3 visszavitel után sikerült meggyőzni a mestert, hogy vegye le a kereket és ellenőrizze. Persze egyből látta, hogy valóban ez a probléma, így sűrű bocsánatkérések közepette javította a hibát. Azóta minden ok.
Ahogy elhoztam az autót a kereskedésből, vittem olajcserére (http://szakiolajcsere.hu).
Olaj: 4,5 l Eni i-Sint 5w40 + olajszűrő
Kicserélték a pollenszűrőket, klímát tisztítottak. A légszűrőt nem tudták kicserélni, mert a kocsi alján a takarólemez egyik csavarja elforog, nem tudták levenni.
Km óra állás: 142.612
Tegnap nem sikerült a tavalyi elsőséget megismételnem, a kategória döntőjében Kau áthúzta számításaim! :) Jó volt, szép volt, jövőre is!


Lacci33 cartárs tegnap (2012. 09. 01.) elvitte a lengőkarokat és szilenteket a nagybátyjához, hogy átpréseljék a poliuretán szilenteket. Elmondása szerint a felső lengőkarok aránylag könnyen megvoltak, viszont az alsó lengőkar egyik szilentjével rengeteget szívtak, mivel az eredeti gumi szilent szinte szétporladt. Még nincs kész a komplett szilentezés, viszont képet már tudtam csinálni.
Update (2012. 09. 03)
Ma az első stabilizátor szilenttel szívtunk. Végülis nem bonyolult művelet a cseréje, de mire rájöttünk a megfelelő technikára, már elég sok idő elment..... a 6. és 7. képen látszik a különbség.... remélem ez majd az utakon is megmutatkozik







hát már esedékes volt az olajcsere, úgyhogy elvittem szervizbe. Az általános dolgok mellett még utánnanézettem miért is füstől a kocsim mostanában. Ki lett cserélve az olaj+olajszűrő, levegőszűrő, pollens űrő. A füstölés oka az volt, hogy ki volt jukadva az intercoler csöve. Átnézettem a futóművet és a fékeket is. a következő olajcsrénél esedékes lesz a bal első felső lengőkar.
A füstölés teljes mértékben megszünt még alacsony fordulaton is!!!!
Ma végre, sikerült foglakozni személyesen az újonccal.. :)
Az akksi rögzítő pánt végén lévő rögzítő nem ért rögzítő szárig, így engedni kellett rajta. Eléggé zörgött előtte.. :) Aztán elmentem próbakörre, hogy biztos megszűnt-e a hang.. hát, vmi hang eltűnt, de van más is.. tompa koppanás hallatszik néha, de nem feltétlenül csak úthibánál.. lehet, hogy a balos torony volt, mert sztem nem volt rendesen meghúzva, de majd holnap kiderül.. :)
Aztán igyekeztem átmozgatni minél több dolgot a motortérben, ott nem találtam semmi "koppanó" dolgot.. :) Utastérben is keresgéltem, na ott azért már vannak nyűgök, főleg a hátsó könyöktámasz mögötti keret. Sajna hiányzik az ajtó és a keret is el van törve..ezt majd pótolnóm kell.
Első lökős nem mozog, bár, oldalt-belül hiányzik pár rögzítő csavar..
Hátsó lökős már mozgékonyabb volt, mert alul a keréknél hiányoztak a csavarok, amik a betéthez rögzítik. Szerencse, hogy felszerelkeztem jó adag bontott csavarral ill. műa pöckökkel és bolhákkal a 155höz. :) De nem sikerült mindet pótolni..
Ami szomorúság, hogy a hűtő menetirány szti bal oldala könnyezni látszik.. :( Csere lészen valsz.. valamint a harmonika szívócső egyik része is fáradt.. kiszakadva még nincs, de sztem nem kell sok neki..




Tudom ez Alfás fórum/blog, DE! mivel alfás vagyok és az enyém épül, ezért meg kell emlékeznem arról a járműről, amivel az AR156 elkészültéig közlekedem. Legalább addig is mozgatva van a PUG, mert általában a garázsban alszik. Ez elég sok idő (mit nevezünk sok időnek?). Ha nincs Opel és Alfa, akkor a PUG az éber. Ezért jegyeztem meg az időt, mert utoljára is 2 hónapig állt a 156. :-)
Szóval, hogy ne kelljen sétálnom, a következő gépet rúgom nyugdíjasba: Peugeot 307 1.6 HDi 110 LE (++ chip segítségével)
Nem fogom most összehasonlítani a gépparkot. Ez most nem erről szólt. :-)







Délelőtt ismét szakadó esőben indultam, mint tavaly, de bíztam benne, hogy jó idő lesz. Így is lett!
Az idei gyorsuláson sokkal több Alfa Romeo gyűlt össze, mint tavaly. Már-már a régi gyorsulási versenyek hangulatát idézte, de azért volt sok más autó is. A versenyen nem indultam, de a nap így is nagyon jól telt. :-)








Megkapta ma a vas a telipolírt!
Elötte alaposan visszacsiszoltam a lakkot minden elemen 2000-es papirral, majd amikor kellően bemattult jött egy barátom, profi Festool géppel felnyomatta.
Először zöld kupakos 3M pasztát használt, majd kék kupakos 3M-et ezzel fényesítette, szedte vissza a hologrammokat.
Még kap majd egy wax réteget,ezt már én intézem.
A lámpa kapott egy alaposabb polírt, 400gép, 1500 gép, 3000 gép , majd paszta.
Az egész meló közel 6órát vett igénybe.
A képek nem adják vissza közel sem ,hogy milyen.
Sajna egy ajtót újra kell fújnom....




