Blog

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-01-20

A héten az izzítógyertyák is cserére kerültek. Időszerű volt, még a gyári Bosch-ok voltak benne, igen felkokszolódva. A 4-ből egy hibája okozta az izzítási hiba visszajelzést, de mindet cseréltük. A bekerült gyertyák Eyquem típusúak, egyelőre a hiba eltűnt, indulni meg a rosszal is indult.

Az autó kapott egy kis szoftver utánigazítást is, mert a felsőbb fordulatokon erőtlenné vált, ami kisebb max teljesítményt is jelent egyben.
Az újabb program feltöltése után már szépen forog 4800-ig. Az elméleti max. teljesítmény most 144Le, de ami még fontosabb, hogy 4000rpm-től nem esik meredeken, hanem 4500-ig csak alig csökken.

A turbócső javításával a füstölés lényegesen lecsökkent, néha még látom halványan füstölni. Az okát a programban megkeresem majd, de valószínű, hogy az előtöltésen kell a padlógázhoz tartozó állapotokban kicsit igazítani.

Pár 100 próba km után még várható, hogy ismét finomítok rajta. Igazi kihívás, hogy mit lehet kihozni a teljesen gyári motorból csak szoftveres beavatkozással.

 
>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-01-20

Pár napja megtörtént az új rádió beszerelése az autóba. Már nem a gyári rádió volt benne, de a mostanihoz sem tudtam ipodot csatlakoztatni agy usb-t ezért szerettem volna egy új lejátszót. A választásom egy Pioneer FH-460UI 2 DIN-es fejegységre esett piros gombsor megvilágítással, ami illik a műszerfal szineihez. A beszerelés a kivételig és a középkonzol átalakításáig könnyen ment, de az új rádió nem akart megszólalni. Kiderült hogy az olasz kábelezés ahiba, ezért egy kicsit át kellett kötni, és utánna már jó is lett. Nagyon szépen szól és nagyon okos kis készülék.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-01-19

Elértünk az utolsó állomáshoz is az új fejegységgel kapcsolatban. Ez a funkció már nagyon hiányzott. Megint a Grandvoice-hoz mentem, hogy befejeződjön a project.
A gyári kormányvezérlő az előző fejegységemmel sem akart egyből kommunikálni, egy adapterre volt szükség. Természetesen ez most sem volt másképp, de a már meglévő adapter lett picit átalakítva, így immár ismét tudom a fejegységet a kormányon lévő gombokkal vezérelni. Erről nincs kép, csak öröm, boldogság, stb... :-)

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2015-01-19

Hátsó féktárcsa és fékbetétcsere (TRW) és bal-hátsó kerékcsapágy (FAG) csere. Minden csendes. :) 112449 km

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-01-19

Az autó ugyan téli álmot alszik a garázsban. Én viszont nem tudok nyugodtan a s..men ülni! :D

Ugyebár, régóta szerettem volna már bőrbelsőt az SW-m szövet ülései helyére.
Keresgettem Facelift előttit, viszont ami még jobb lett volna, a Facelift belső.
Na ezt a tervet sikerült szépen túlteljesítenem... egy GTA szettel.
Álmomba nem gondoltam volna, hogy valaha ilyenem lesz, de így alakult! :) ,,Öröm é bódottá!!! "
Árat nem szeretnék mondani, az hogy honnan van, sztem meg már teljesen mindegy.

Elmentem érte, hazahoztam, tisztítás, bőrápolás és bekerült a régiek helyére.
Elektromosan állítható háttámlás, ülésfűtés van, gerinctámasz is, combtámaszos. Jó kemény, sportos, tuti nem lesz olyan kényelmes, mint az előző, de valamit- valamiért! Az ajtókárpitok még nincsenek bent, az egy másik hétvégi nap kerül sorra+ még 12 voltot vezetni a fűtésnek.
Ééééés ami a legfontosabb, hogy fülig ér a szám, mikor benne ülök! :D

Az utolsó 2 kép egy Before- After.

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

A Perjési kipufogó szervíznél jártam ma. Volt egy kis hangja az autónak. Pályán már nagy. Kiderült, hogy balfaszok voltunk, amikor az új rendszert raktuk fel. Kapott a katalizátor és az elsö (nem tudok hosszú ö-t írni :D) dob között egy új bilincset, és a szarul felrakott szilentet a leghátsó dobnál megigazították.
Ja és a faszikám megjegyezte, hogy milyen szép az alja, nem rohad :)
Beülés, indítás, aztán mondom "Ez lefulladt". Pedig nem, csak tök halk lett :) Imádni fogom, de még szoknom kell, hogy amikor kihúzatom 4-5 ezerig akkor nem üvölt. Végre :)

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2015-01-19

Az axial csukló és a kormányösszekötő cseréje után elengedhetetlen a futóműállítás.

Km óra állás: 212.475km

 
>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

Ma vettem 4 db új Hankook téligumit, fel is kerültek új szelepházakkal. Már hiányoztak :) De viszont nagyobbak mint az előzőek, így valószínűleg csalni fog a km-óra.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2015-01-18

Elkerült tőlünk a kicsike,úghogy összegzés következik : Hét évet és egy hónapot töltött velünk,ezalatt 81210 km-t tettünk meg vele. Ez 85 hét és 2592 nap alatt évi 11600 km és heti 955 km és napi 31 km-t jelent. szép volt jó volt,eddig tartott. Emlékét megőrizzük...
Kiszámoltam a költségeket is 1.431.693 ft-ot tett ki az Alfa fenntartása beleértve a vételárat. Ennél több volt a benzinköltség: kb. 2.273.600 Ft. Ez mindösszesen 3.705.600 jó magar forint. Jó kis summának néz ki de havonta már kevesebb:43592 Ft. Ha nem veszem figelembe a vételárat,akkor meg 38121 ft. Nem sokallom az alfázásért.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2015-01-18

Hát eljött ez is,a mai napon elvitték a kocsinkat. Még az idő is elromlott,akár a kedvünk. Hét évig gyűjtöttük együtt a kilómétereket.,egészen mostanáig. Hiányozni fog :((