Blog

>> Tuning és extranoobi32 // Alfa Giulietta 1.4 TB Multiair TCT Turismo // 2015-04-13

Hiányoltam a kocsiban az USB bemenetet, valamint gyakran navigálok okostelefonnal amit szerettem volna kihangosítani.
Így került beépítésre egy Dension Gateway Lite BT modul (mellékesen Made in Hungary :)))

A beszerelés egyszerü mint a pofon, lényegében plug&play. Ami viszont elöfordulhat hogy gyárilag nem a rádiónak megfelelöen van beállítva a hangerö a modulon. Ez szintén kiküszöbölhetö a megfelelö konfigurációs fájlok felmásolásával a modulra. Ezek a fájlok elérhetöek a dension honlapon.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2015-04-12

Már unalmasvolt... kellett valani amitől újra bele szeretek. Gyönyörű! :) míg a felnivel játszottam a párom tavaszi nagy takarítást hajtott végre Alfin :)

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

Csináltam egy kis tuningot. A TS szívászajcsökkentő dobozát többen lecserélik a V6-osok szimpla csövére. A doboz helyett lett berakva egy 100-as cső (a doboz szűkít is és össze-vissza kanyarog benne a levegő...). Nem mertem közvetlenül a légbeömlőre ráhúzni, csak felé fordítottam.
Jön a tesztüzem... :)

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

A kuplung a próbaúton megint elkezdett ereszteni. :(
Szépen engedte el a nyomást és amikor hazaértem csöpögött a váltóharang aljáról a hidraulika folyadék...
Amikor felnyitottam a motorházat, akkor láttam, hogy a váltó tetejéről folyik a folyadék.
Szerencsére, csak a hidraulika cső végén lévő tömítő O gyűrű eresztett (valószínűleg légtelenítés közben, vagy berakáskor csípődhetett el). Vasárnap nem tudtam újat szerezni, így a légtelenítéshez használt második O gyűrűvel megcseréltem. Kuplung remélem már nem vacakol többet...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)

A jó időre való tekintettel a hétvége a Balaton jegyében telt.
Szombaton - miután egy gyors látogatást tettünk Csörinél - az északi részt jártuk be. Külön kiemelném Örvényesen a Huszár éttermet, ahol megebédeltünk. Minden évben betérünk ide, és mindig megelégedetten távozunk. Megjártuk Tihanyt, a félszigetet és amit csak lehetett.
Vasárnap Keszthely volt a cél, ahol tettünk egy hajókirándulást is.
Több, mint 450 km-t mentünk, a Várpalotáig terjedő első részt leszámítva nyitott tetővel. Leégtünk rendesen. A napszemüveg helye fehér foltként világít a pirosra sült arcunkon.
Király volt, köszönet az időjárásnak!

Hatalmas élmény volt a pörgős TS a téli gázolajpusztítás után.
1. Az a hang, amit 5.000 felett ad hátborzongató.
2. Használható fordulatszám tartomány hihetetlen.
- Faluba érve NEM kell visszakapcsolni. Ötödikben át lehet csorogni. A kormosnál egyet-kettőt vissza kell pakolni.
- Egyesből indulva, azt kipörgetve akár a legmagasabb fokozat is kapcsolható. Magyarul 0-100 egy váltással. Igaz, érdemes a többit is használni, mert érdemes kihúzatni - lásd 1-es pont! :-)))

Vasárnap a Balcsi partján menet közben a Pók átlépte a 175.000 km-t.
Kicsit számoltam és elborzadtam.

100 km/ó-nál a motor ötödikben pörög úgy 3.000-et percenként.
A 100 km megtételéhez 60 perc*3.000 1/min= 180.000-et fordul.
Ha végig ötödikben mente volna le az össztávot (ami ugye nem igaz), akkor 175.000/100*180.000=315.000.000 (azaz 315 millió) megtett főtengely fordulat jön ki.
Ennél a valóság azért jóval több, mert 1-4 fokozat is használva van, és alapjáraton is pöfög azért élete során a vas.
315.000.000 - még leírva is nagyon sok...
...és gyakorlatilag nem fogyaszt olajat, fémtiszta a fojtószelep és tiszta olajat engedtünk le 8.500 km után.
Még legalább 250 millió fordulatot kívánok neki :-)

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-04-12

A Vasúttörténeti parkban ezen a hétvégén került megrendezésre az Oldtimer Show. Ennek keretein belül a Fanat-X csapat összehozott egy tuning autó találkozót is, melyen mi is részt vettünk. Jó hangulat, jó társaság és végre igazi napsütés, jó idő. Tavasz van, épp ideje! :-)

>> SzervizMisu77 // Alfa 155 1.9TD // 2015-04-12

Elkezdődött a karosszéria javítása, hát elég sok gond van vele. Remélhetőleg hamar a végére fogunk jutni.

 
>> AutóápolásCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-04-11

Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.

 
>> Eseménycsokagm // Alfa 166 2,4 JTD // 2015-04-12

Sajnos a péntek 13. engem is utolért. Hungárián megtörték az autó elejét. Így kénytelen voltam beállni a szervizbe. El is gurultam időpontot kérni. Azt egy másik jeles napra Bolondok napjára kaptam.
Amik sorra kerültek: - első lökhárító fényezés + műanyagozás
- bal első sárvédő fényezés+ egyengetés
- bal-jobb ajtó fényezés
Ha már ott jártam kuplungot is cseréltettem mivel néha csúszkált.
- Az új kuplung+ alsó kuplung munkahenger csere történt.
Szépül az autó :)