Blog

>> EseménytheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-01-17

Leköltöztettem a házhoz a GTV-t a bérelt garázsból ,így akár minden nap tudom nézegetni :D

Dzsumbuj írtással kezdődött a történet, amit az előző tulaj ránkhagyott, aztán új kerítéssel folytatódott hátul (Ide jön majd még belátás gátló)

Betonalap öntést mi csináltuk,nyilván nem egy profi munka, de vasalva, 15cm vastagságban lett csinálva.Arra,hogy ráálljon a kocsi, tökéletes. :D
Egy rámpát kell még tavasszal önteni elé, mert most igen körülményes a bejárás.

Az ünnepek miatt ,vagy 1.5hónap volt mire hozták a garázsokat.

A GTV garázsa amúgy semmi extra, max annyi ,hogy erősített horganyzott szerkezettel kértem ,és az eleje feketére van festve,hogy ne virítson egy bádog az udvar végén.
Téli álom vége : 2020.03.01.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-01-17

Első körben a múltkori küszöb javítás felület kezelése. Aztán a levél rács környéke rendbetétele.
A pollenszűrő kicserélve (Mann Filter)
Azután bebizonyosodott hogy a külső belső levegő állító lapát nem működik. A motor még megy, csak a lapát nem. Ez az egy marad is ilyen mert nem ér egy műszerfal kibontást.
Az ablaktörlő automata pillanat törlés kicsit szaggatva ment. Kivettem hogy megtöröljem az érintkezőket. Közbe a kiszerelés után láttam hogy valami már le volt testelve a motornál. Az érintkezők takarítása után egy próba test nélkül ami nem tudom honnan csúszhatott ki, de nem volt jól rögzítve ahogy ezt már máshol is tapasztaltam (Riasztó). Kiderült nincs automata gyors törlés, sem kézi pillanat törlés. Méregettem, de a csatlakozóba jó minden. Az ablaktörlő vezérlővel lesz valami gond, és sejtésem hogy utána a motorra vezető kábel egyike volt letestelve. Igazából nem jöttem rá, úgy hogy kerestem másik motort. Csak az fl előtti más, mint csatlakozóba mind a kábelek darabszámában. Míg a FL verziónak van lassú törlése és gyors is, addig az fl előttinek csak egyfajta gyorsasága van.
Sok sok agyalás után úgy döntöttem, hogy át kötöm régi verzióra. Négy kábelból kellett hármat, így hát eredetileg volt egy test, egy pozitív és két vezérlő negatív (lassú és gyors fokozat, vagy csak az egyik vagy csak a másik kap negatívot). A régi fajta csak test, pozitív, és vezérlő test. A vezérlő test(ek) összekötése, így lett kettő vezérlő kábelból egy. Most már működött minden, de úgy mint az fl előtti szériákban.
Az ablaktörlő szerkezet már szét volt kopva, úgy hogy cserés lett az is egy olyanra aminek nincs holtjátéka.
A levél rács alatt a szélvédő keret, és még beljebb ki porszívózva.
Bal és jobb oldali levél rács csere másikra. A réginek hiányzott mindegyik oldalról egy egy tartó fül.
Végül egy új ablaktörlő pár, Bosch Aerotwin AR728s. + téli szélvédő folyadékkal feltöltve.

>> SzervizÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2020-01-16

Bejött a check engine hiba. Elvittem Alsóvadászra, kettő hiba volt, az első: fék gáz összefüggés, a második: üres jel (N) a motorvezérlő egységnek.
Elsőre kicserélték a féklámpa kapcsolót, de sajna nem ez volt a hiba. Ez történt 2019.12.10.-én. 2020. 01.16.-án cserélve lett a start-stop érzékelő. Na itt már kétség sem férhet hozzá, hogy ez volt a rossz, ugyanis ezt már javította valaki mielőtt megvettem az autót. Szakadt volt a vezeték, anno ezt forrasztották, és most megint eltörött.
A vezeték minősége silány, legszívesebben nem ezt a jelzőt használnám, hanem azt, amit a médiában kifütyülnek.
Km óra:166851. Ja, még annyit, hogy a költségekbe a féklámpa kapcs.nincs benne, az 11000Ft munkadíjjal együtt.

 
>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2020-01-16

A csomagtér világítás kezdetektől fogva nem működött. Most jött el az ideje, hogy ezen változtassak. Levettem a csomagtér ajtóról a kárpitot, lehúztam a dugót az ajtózárról, és egy áthidalással adtam feszt. a lámpának. A lámpa világított, tehát egyértelműen ez a hiba. Bontóból rendeltem 8000Ft+postáért. A bontó: Lábatlan, Pathó Zoltán.
A csomagtér ajtóba fújtam üregvédőt, de csak diszkréten, oda ahol szükség van rá, tehát az illesztésekhez. Rozsdának itt nyoma sincs.

 

2020.01.15.
Km: 113.400
Egr hűtőfedél cserélve

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2020-01-16

Az aksi megadta magát. 5 és fél évet bírt. Megint Exide Premium került az autóba.
A jobb oldali menetfény nem világított, mint utóbb kiderült, a xenon javítás alkalmával nem lett összedugva a csatlakozó. Valamint a riasztó kapcsolójában ki lett cserélve az elem.
A legközelebbi autóvillamosságihoz mentem. És bár gyorsan megoldották az aksi bevizsgálását, majd cseréjét, de elég durva összeget mondtak végül, amit már nevetségesnek tartok. Persze szóvá tettem, de nyilván többet nem megyek hozzájuk. Ha megint elektromos probléma lesz, keresek mást.
Na mindegy, remélem egy darabig nem lesz az elektromossággal gond.

>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2020-01-16

Nyisszogas, es mormogás a múlté.
Új lakótárs is érkezett 😉

 
>> SzervizSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2020-01-15

Nálam is előjött a típushibás cicergő belső ventilátor zaj, így gariban cserélve lett.

 
>> Szervizkreol32 // Alfa GT Kupé // 2020-01-15

Új gumik is kerültek az autóra. Kalandos úton de végül a Michelin Crossclimate + került fel eddig nagyon elégedett vagyok vele. :D

 
>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2019-09-14

Vásárláskor látszott hogy szép az alja, szerettem volna ha így is marad.
Akna hiányában nem volt egyszerű de megoldottam, 3 nap alatt.
1. nap
Felbakoltam, szétszedtem alulról, kipufogót leszedtem, dobbetéteket ki. Alaposan lemostam, jó hogy nyár volt.. minden vizes volt.
2. nap
Tökéletesen szárazra sült a napon, Korrantal átmentem a felületi rozsdákon, mire ez megszáradt üregvédővel kifújtam a küszöböket belülről, a bölcsőt.
1kg elment
Alvázvédőből vettem 7kg +1kg volt még, telibe fújtam az alját, 2x a kerékjárati íveket is.
6,5kg alvázvédőt fújtam rá
Míg az autó száradt, lecsiszoltam a kipufogót, zsírtalanítottam, 2 réteg hőálló antracit festékkel lefújtam.
3. nap
megszáradt minden, összeraktam az autót.