Blog

>> SzervizIstván1956 // Alfa 155 1.8 8V // 2019-11-02

Fékcsúszkák cseréje elől
Féktisztítás és csúszka zsírozás hátul
Fékfolyadék csere
Fékrugó cseréje

300 667 km

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2020-01-26

Már egy ideje húzódott a csere, egyszer már pucoltam akkor jó volt egy darabig de most már idegesítő volt, hogy a minden padlogazos gyorsításnál betolta a hibát és még a tempomatot is offolta, szóval megvettem a gyári Bosch-t.

>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-01-26

- tankolások száma: 38 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 20.361 km
- életkor: 166 nap
- össz. menetidő: 290,15 óra (12,09 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.579,72 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,49 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,50 Ft/km
- átlagos napi futás: 122,65 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,28 %

Mint a Trip B is mutatja, mióta E10 megy a tankba és fenn van a téli szett emelkedik a fogyasztás...

 
>> SzervizDömpi (il dottore) // Alfa 147 3 ajtós FL // 2020-01-26

Már egy ideje, ha bemelegedett, elkezdett hátul sípolni a fék.
Először a szerelőm megpróbálta megreszelni a betét sarkát, de mondta, hogy eléggé üveges a tárcsa (még a gyári volt), úgyhogy cserés lesz.
Nem is múlt el a sípolás, úgyhogy csere lett belőle.
Valami lengyel gyártmány került bele, a szerelő barátom szerint ebben a méretben, hátra teljesen jó ár-érték arány.
Majd még a kilincs szorul javításra, eltört benne valami rögzítő, illetve történt egy kis koccanás, úgyhogy lesz egy jobb első lámpa csere és némi polír/fényezés.

 

Semmi különös, csak az éves oljcsere (12e km-t futott), valamint az 1. henger izzítógyertyája szorult cserére.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-02-19

Találtam eBayen egy Hella-Behr vízpumpát. Utolsó darab. Szeretek így ritka alkatrészek után turkálni, van egy sport értéke. Ez pedig itt kapóra is jött, mert ugye a vízpumpa gyári. Lassan 24 éves. Mielőtt ítéletet hirdetek, ezt és a termosztátot nem nagy ügy kicserélni. Nem a hiú remény dolgozik bennem, de felesleges hengerfej leszedést sem szeretnék. Pláne hogy a legutóbbi bejegyzés óta csak a kilométert falja, a vizet nem. Ezt a két alkatrészt kicserélném amúgy is, kezdjük ezzel..
Az autó meg csak megy, teszi a dolgát nap mint nap.

UPDATE 02.13.:
Sikerült termosztátból is eredeti gyárit vadászni. Egy tükör letörős pszichopatának köszönhetően. Normális állapotú Vitaloni tükröt nagyon nehéz találni már, jó sok időbe telt mire találtam, végül ezt is eBayen. Aztán végigböngésztem az eladó holmijait és ott volt amit kerestem, gyári, eredeti termosztát, pajzsos pecséttel. Mindig rizikó így alkatrészt venni, de különleges élmény kibontani, és NOS (New Old Stock) alkatrészt beépíteni. Ide fajult a sok negatív tapasztalatom az utángyártott, autósboltban kapható alkatrészekkel, egy érdekes hobbi lett belőle.
Azt hiszem sikerült ötvöznöm a napi autó fenntartást a hobbi autózással és a veteránozás izgalmaival, és ez egy ideális állapot.
És ehhez ez a dízel Alfa ideális alanynak bizonyult. Nem sok youngtimer rajongónak jut eszébe adagolós dízel Alfával foglalkozni, így meglepő alkatrészkínálat van hozzá, nem is drágán. Autósbolti áron ki lehet élni az alkatrész vadászós hobbit, közben gyári alkatrészekkel szépen gyári közeli állapotban lehet tartani az autót.
Az adagolós dízelségéből fakadóan pedig lényegében nem tud olyan baja lenni, hogy ne tudnánk használni. Persze innen már látszik, hogy egyelőre marad, hogyne maradna...

UPDATE 02.19.
Megérkeztek az alkatrészek. Nem tudom hány ilyen 146 tükör lehet még a Földön, de ennek végre nincs eltörve a felső rögzítése. Évek óta szeretnék egy ilyet, végre lett.

Csütörtök reggel bevittem a felniket és a gumikat a gumishoz. Jól kalkuláltam, egész napra csak ez a négy kerék jutott nekik, sikerült is szépen felszerelni. Semmi sérülés, karcolás.
Ma visszakerültek a helyükre.
Előtte meghúztam a tengelyanyákat és "rögzítettem őket.
A bakokról még nem vettem le, mert hátha eszembe jut még valami.

Két helyen jól láthatóan szivárog az olaj:
- váltó bal oldala
- váltó-motor csatlakozása elöl

 

Kicseréltem gyári újra ,nem volt baja a réginek csak már matt volt és volt rajta egy 1 cm-es repedés a hajlatban.