Blog
Az Alfám ismét csúnya folyadékot csurgatott magából. Mivel a szervó is sokszor nyöszörgött így megijedtem, hogy ismét azzal lesz a baj. Tréleren ment szervízbe a szervószivattyú épségének megóvása érdekében.
Alex szakértő kezei között meggyógyult.
Költségeim:
- tréler: 12.000 Ft
- szervo olaj utántöltés 2.000 Ft
- Olaj: 21.000 Ft
- Olajszűrő: 2.400 Ft
- Légszűrő: 9.800 Ft
- Pollenszűrő: 5.900 Ft
- Vízcső csatlakozó gyári: 6.400 Ft
- Fagyálló: 4.400 Ft
- Munkadíj: 24.000 Ft

Ez is eljött.... Sajnos mondhatni, hogy éppen a legrosszabbkor. Idén úgy terveztem, hogy még a műszaki vizsga előtt ellátogatok Mankyékhoz, mivel már nagyon érik neki egy kis optimalizálás és az EGR kiírása - füstmentesítés, (kiiktatva/ lefalazva már rég ki volt) de ez a jelenlegi korlátozások miatt elmaradt így volt okom félni, hogy nem megy át a bálna.
Ha mindez nem lett volna elég indok a kételkedésre, két nappal a vizsgáztatás előtt bemondta az unalmasat mind a két parkolófényem. Gyors égő cserét követte a biztosítékok átvizsgálása, de (sajnos) minden rendben volt, ezért úgy döntöttem elviszem a falubéli szerelőhöz és majd ő megoldja és mint kiderült el is tudja vinni vizsgáztatni a kocsit. Mondom remek, két legyet egy csapásra alapon át is cammogtam és ráhagytam a szentségelést.
Másnap mehettem is érte. Jobb 1 fékre volt egy kis panasz, kormolásra (hupika), illetve kiderült, hogy maga az égők foglalata adta meg magát. A vizsgára egy rögtönzött foglalat lett odacsípetve, hogy a fotón legyen működőképes.A foglalatok javítása már rám várt.
Turpitól sikerült szereznem egy pár foglalatot, amelyet bátyám segítségével a helyére is forrasztottunk. Eddig tökéletesen működik.
****UPDATE****
Hétvége folyamán sem tétlenkedtem és kicseréltem az ablaktörlő lapátokat (BOSCH ECO) 530mm és 480mm került fel rá. Volt pár apró kezdődő rozsdafelület (max 2cm) a csomagtartón, illetve 2 ajtón, ezeket ideiglenesen több rétegben lelakkoztam átlátszó körömlakkal :D A bal felén lévő Xenon is rászorult egy kis törődésre, mert pislogott. Egy alapos tisztogatás/ újracsatlakoztatás megoldotta a problémát. Na, de hogy sose unatkozzak, ezért valami úton módon folyik a hűtővizem a tartályból. Sajnos idő híján ezt is a falubeli szerelő fogja orvosolni.
Tervben van egy beltér LEDeztetés, az anyag már megrendelve, már csak ki kell várni a futárt Kínából :D
A kötelező dolgok lettek cserélve:
- olaj (5W30 Selenia)
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Km állás: 216.523km
Klímahűtő, generátor szabadonfutó és az eltört csavarok cseréje helyének javítása megtörtén a leömlőnél. Egy kisebb szíj cserélve szintén. Valaki már gányolta ezt a részt. A volt olyan csavar, ami vissza volt ragaszta. LOL Szuper, hogy nem pergett szét. Amióta nálam van azon a részen tuti senki sem próbálkozott a szereléssel, szóval nagyszerű....
Hibák, amik megszűntek:
Másodikban magas tartományban volt egy torpanás, autópályán a halk süvítő hang és a kormolás a motortérben, ezek mind a tőcsavarok hiánya okozta, okozhatta... Indítás utáni csoszogó hang és az alapjárati rángatás, ami meg a csapágyra vezethető vissza. Vagyis remélem. :)
Szervószivattyú jön és klímatöltés, nyomáspróba.
Lassan megvagyunk a fénnyel, igaz ha alapos munkát várunk el, az bizony komoly aládolgozást és előkészítést igényel, nem elég csak letüsszenteni.
Szval türelem van, de úgy tűnik szépen fénylő karosszériaelemek is.
Természetesen a díszlécek sem úszták meg, kíváncsi vagyok, hogy a gumis műanyag elemeken mennyire lesz tartós a megoldás.


Sajnos csak itt tudok hangot adni a csalódottságomnak, ami nem nektek (a blog olvasóknak), de nem is az oldal üzemeltetőinek szól, hanem a gyártónak, mivel kijelentették, hogy ma már kénytelenek a potenciális vevőkre koncentrálni, mert most mindenki SUV-ot akar. Nem mindenki. Nagyon vártam az új GTV-t illetve Spider kivitelt, amit 2019 végén elkaszáltak. Ennek megfelelően teret adtam off-os márkák fejben való kibontakozásának, ami nagyon hamar leszűkült arra a pár autóra, melyek már évek óta közel álltak hozzám. Mivel Roadstert kerestem, viszont nem soft-top-ban gondolkodom, így valóban nem maradt sok választás. Jövő tavasztól egy piros Mazda MX-5 RF-el fogom járni az utakat. A 147 még marad pár évig páromnál, viszont mivel sokat pakol, kombi jobban preferált, de Giulia SW sem létezik, így nagy az esélye, hogy alfa nélkül maradunk a következő években. Jelenlegi tendenciát látva annyira már nem is sajnálom.
Pár éve tervezem hogy lecserélem a téli gumikat. Múzeális darabok lettek, és esőben már nem volt tapadás. Abroncskernél berendeltem Fortune nevű kínai gumikat, és ma felszerelték. Hú mennyivel jobb mint a régi volt!


otthoni munka, fél év 1.000 km :(
ennyiért nem rakatom fel a téli gumit
nyári vissza
161.000 km
Korábban ugye már kicseréltem a hátsó futóműben a bizonyos 3 szilentes (pontosabban 1 szilent 2 G szem) lengőkarokat, azonban már akkor láttam, hogy ennél bizony jóval többre lesz szükség hosszabb távon. Most, hogy az autó téli álmot alszik, van idő bőven ilyesmire, így neki álltam szétbombázni a komplett hátsó traktust. Első körben kiszedtem a rugókat, az azokat tartó lengőkarokat, illetve a felütköző gumikat és poharakat. Pontosabban ami maradt belőlük :) A képek beszédesek, egyértelmű, hogy akad tennivaló bőséggel. A jó hír, hogy a lengőkarok és a rugók sincsenek erősen korrodálva, csupán felületi a rozsda rajtuk, így egy jó homokszórás, szinterezés után szinte olyanok lesznek, mint az új. A felütköző poharakból már megvannak a gyári újak, a gumikat kell még beszereznem. Ezen felül cseréltetni fogom a G szemeket és szilenteket a lengőkarokban, továbbá tervben van a komplett hátsó bölcső leszerelése, és minden alkatrészt homokszóratni, szintereztetni, ahol szükséges szilentet cseréltetni fogok. A fékek is teljes felújításon fognak átesni.





1
677