Blog >> carbon
Egy unalmas pillanatomban (koronavírus) eszembe jutottt, hogy van egy darab megmaradt carbon fólia. A váltó kar köruli részt vontam be egyelőre, mert ennyi anyag volt de annyira tetszik, hogy megpróbálom a fejegység körüli nagy részt is bevonn. Meg is rendeltem aliról a foliát. Az új váltógom már úton van.

A minap olvastam egy elektromos vs belsőégésű autók karbon lábnyomáról szóló cikket. A cikk konklúziója sem volt egyértelmű, de a számok elgondolkodtatóak. Tényleg akkor vagyunk zöldek, ha villanyautót veszünk? Kétlem...
A cikk szerint 5t CO2 egy belsőégésű motoros autó legyártása, míg 8.5t egy elektromosé. És itt álljunk is meg. Ez pontosan azt jelenti, hogy csak a városi fogyasztással számolva, 4 év (25e km) napi városozás alatt, kb egy hónapnyi időt az autóban ücsörögve eregetek a levegőbe annyi CO2-t, mint ami egy új benzines legyártásával(!!) jár.
Egy új villanyautónál ugyanez közel 7 év! És akkor még csak legyártódott, nem ment egy métert sem. Ennyit arról, hogy mennyire "zöld" magatartás városi rohangálásra új villanyost venni.
Persze, ott a korom és a NOx. Nem bíztatok én senkit, hogy öreg dízelt vegyen. Csak jó néha elgondolkodni, hogy mit is nevezünk környezettudatosságnak. Mi a kisebb rossz, és biztos e, hogy a divatot követve tényleg "zöldek" vagyunk? És biztos e, hogy a huszonéves közutálatnak örvendő dízel a fekete bárány? Az enyém az zöld, ez tuti biztos :-D
Első fényszóró csere ... kis carbonnal megspékelve :) persze már új xenon hatású tompítottat és LED-es helyzetjelzőt is kapott a bestia :) szerintem a végeredmény önmagáért beszél...





Kicsit megszívta már a nap a fent említett részeit a kis pirosnak, carbon fóliával orvosolva lettek.


A múlt hétvége termése.
A gyári B oszlop fóliát megrágta a nap és az idő. Beszereztem mostanság nagyon "menő" 3D Carbon fóliát. Szerintem jól sikerült. Mindenképp jobban néz ki, mint előtte.
A tetősínt is megviselték az elemek. Szürke és kopott volt. Adtam neki matt fekete festékkel. Mintha új lenne!


Azt hiszem nem ez az utolsó carbon fóliás posztom. :) Nagyon nem kommentálom..beszéljenek a képek. :)



Régóta tervben volt a dolog, és most hogy láttam Kócosw barátom megcsinálta, én is vettem a bátorságot és egy tekercs fóliát, majd nekiestem egy-két elemnek. Még van 1-2 amit be szeretnék húzni, ha lesz időm folytatom.






Ime a kepek a carbonolt cuccokrol beepitett ällapotban.Az optika sztem jo, azt hogy mennyire tartos majd meglätjuk...Egyet tegnap probakeppen a felhuzäs utan ujra foliätlanitottam, maradek nelkül eltävolithato, ugyhogyha ugy adnä a dolog hogy nem tetszik,vagy felholyagosodik egyszerüen letepem es mintha ottsem lett volna...









Ma a komplett delöttöm räment a "maradek" bevonando alkatreszre.
Reggel 8 kor mär az alkatreszeket bontogattam ki a kocsibol. Ezek utan következett a tökölös resz...Kapcsolok kiszedese, tisztogatas, foliadarabolas, räillesztes, hajszarito, simogatas,hajszarito, kivant reszek eltävolitäsa etc, etc,etc...es egyszercsak negyed 2 lett. Ekkor keszültek el az elemek. Nemlettek mindenhol tökesletesen a sok kerek sarok miatt,de a hiba alig läthato,minimalis ränc formäjäban.Az eredmennyel nagyjabol elegedett vagyok. :)
A munka utan mintha bomba csapott volna a szobäba..Negyed ora takaritäs követte a tevekenyseget... :D
Most egy napig ällni hagyom öket szobahömersekleten, majd holnap melo utan beepitesre kerülnek.








