Blog

>> Tuning és extraAzzurro // Alfa 145 Quadrifoglio Verde 2,0 // 2008-12-07

A gyári riasztó megadta magátt, ezért cserére szorúlt..

 
>> AutóápolásÁki // Alfa Alfetta 2,4Td // 2008-12-07

Kapott egy gyors mosást. Ráhullanak a falevelek meg, rászárad a kosz és az csúnya nyomot hagy egy világos fényezésen. Mielőtt ellepi a hó télire lemostam ezeket a dzsuvákat róla. Meg beraktam a csomagtér zárat, csak annyira,hogy letudjam csukni és ne folyon be a víz!

 
>> AutóápolásKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-12-07

Tegnap (1206) elvittük az alfát egy élményfürdőbe (Agip kút, autómosó) mert már szegényre ráfért egy fürdés. Miután megszárítkozott, kívül alapos törölgetés és belső porszívózás, portörlés és keréknyomás ellenőrzés következett.

Ma (1207) pedig felkerültek az utolsó matricák is az autóra, egy olasz zászló és egy magyar mivoltunkat jelképező. Ezeket már régebben beszereztük/csináltattuk, de idő és jóidő híján most ragaszkodtak csak az autóra.

>> SzervizAdamV6 // Alfa 75 2.5 V6 // 2008-12-06

Már a kocsi alatt van kb az autó értéke mégegyszer:fék,futómű,válto,kormányzás,felnik,gumik,kardán,féltengelyek...meg még sok más...pár kép...

 
>> SzervizAdamV6 // Alfa 75 2.5 V6 // 2008-12-09

Mivel a kipuff egy rakás rozsda volt és a kardan miatt le kellett venni,nekiálltam és drótkefével lesikáltam az egészet,majd rozsdamaróval adtam neki rendesen,végül pedíg hőállófestékkel szebbé varázsoltam! Remélem jó lesz még egy darabig...nyárig...

 
>> EseményDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2008-12-06

Tegnap éjjel átléptük a 150 000 km-t. Lekopogom, a kocsi szinte tökéletes, erő van benne, most pár kicsi és egy kicsit nagyobb horpadástól eltekintve még sérülésmentes is.
Fényképet nem tudok mellékelni, mert nem volt nálam gép, megállni nem tudtam, mert nem volt hol, plusz még forgalom is volt, szirénázó mentőautóval bonyolítva. Megpróbáltam telefonnal, de akkor jött a mentő, utána meg már 150001-et mutatott. :D

>> EgyébAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2008-12-06

Ma vettem egy Bosch AeroTwin ablaktörlőt (550/530 mm), mert a régi - igaz olcsó - ablaktörlő nagyon csíkozott, és este az esőben nem sokat láttam. Leginkább emlékezetből és tapasztalatból mentem, mert nem nagyon láttam a sávokat :)
Remélem nálam is beválik az új ablaktörlő, mert jókat hallottam róla

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-12-05

Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2008-12-05

2008.12.05-én megtörtént az ismételt nagyszervíz, amely 2 napot vett igénybe.
Cserélve lett:
Vezérlés módosító
Kuplung; Valeo
Motorolaj; Selenia 20K 10W40
Szilentek
Akkumlátor
És még néhány apróság: bendix, olajszűró, levegőszűrő, a vezérlésnél néhány szimering.

Az összes költségem 138.000 Ft volt munkadíjjal
Km óra állása: 116.280

Tettem fel néhány képet a régi kuplungról.

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2008-12-05

Még a nyáron kapott egy ütést az olajteknő, azóta fogyogat az olaj. Falcokc-tól vetem egy bontott, de teljesen ép kartert (selespeed hozta el, ezúton is köszi), azt most cserélte ki a Béla. Az új olaj szintén Castrol Edge Sport 10w60 - 9000 km-nél cserélődött. Beszerelte a lemezkéket is, amiktől azt vártam, hogy megszűnik a ciripelés, de nem lett eredménye, mert még mindig zörög valami. Ha már leszedte a kipuff elejét, berakattam egy flexibilis csövet is, hátha ott zörög - hát ez is hiábavaló volt. Átnézte a váltó bovdeneit is, valamivel jobb lett, de még mindig akadozik egy kicsit. Lélekben elkezdek felkészülni egy váltó felújításra, nehogy valahol a prérin adja meg magát. Jó lenne rendberakni mihamarabb, mert szeretnék javítani a váltókar optikáján, és kellene hozzá, hogy ne lötyögjön.
A legfontosabb mindenesetre most a kartercsere volt, remélem az olajszint marad a helyén.
karter 12E
olaj 15E
flexcső 5E
Béla 25E