Blog
Sajnos egy előzést nem sikerült úgy kivitelezni ahogy szerettem volna... Munkából hazafele előzni szerettem volna és a furgon előtt nem láttam a kamiont ami épp lekanyarodott a sávunkból balra az egyik bekötő útra. Sikerült elkerülni az ütközést és egy kis medrű árokba húztam inkább Alfit. Szerencsére így megúsztam egy levegőszűrőház töréssel és a mögötte lévő lemez elhajlásával. A doblemez is kiszakadt de sikerült visszarögzíteni. Mivel esedékes volt a 10.000 km-es olajcsere így azt is megcsináltuk.
Új levegőszűrőház 35.000-
olaj+szűrők cseréje
lemez és dob rögzítése
KM óraállás: 268.200
2 hete észrevettem egy kis kőfelverődést pont a motorháztető közepén elöl kb 1.5 mm . Carcolorstól rendeltem színkód alapján.Kaptam mellé kimondottan erre a célra való kis pöttyözőt.Teljesen szín azonos lett. Téli gumik lekerültek 17630 km nél. Ezen a télen 2870 km sikerült belettenni a téli papucsokba így összesen 6010 km került bele a kettő tél alatt.Nyári gumik 11612 km től folytatják utukat.
Bár már kb. 2 éve nem az enyém, mégiscsak gyakran találkoztam a régi autómmal hiszen a nagybátyámhoz került. Idővel, mint minden újkori dízelnél itt is előjött a kéttömegű kérdése. Ő már nem akarta bevállalni ezt, így eladóvá vált ismét. A vevő (bár nincs fent az Amorén még) elvetemült Alfás, ez lett az ötödik Alfájuk a családban. Remélem a hajtáslánc helyrehozása után sokáig élvezni fogják, hiszen rozsdamentes kívül-belül szép 156SW nem nagyon van manapság már, pláne piros bőrrel.
Még valamikor március elején lejárt a kocsiról a műszaki. Mivel úgyse nagyon mentem vele, így egy kicsit kitoltam az időpontot.
Simán átment. :-)
km állás: 194.148km



Több cartársnál már működött a Supersprint rendszer és mindenki áradozott róla, én egy kicsit vártam vele, hogy meg tudjam hallgatni valakinél, mielőtt megveszem én is.
Halesznak hála, sikerült meghallgatni és nagyon megtetszett a rendszer kellemesen mély duruzsolásra. Kifejezetten tetszett, hogy alsó tartományban erősebb, míg pörgetve halkabb a rendszer, így nem válik hülyegyerekessé.
Felszerelni kissé macerás volt, a Ragazzonhoz képest sokkal passzentosabb az egész, de végül néhány órányi buherálás után sikerült.
Gyönyörű a hangja, dögös az egész, pont olyan ami ehhez az autóhoz illik. Se nem halk, se nem hangos. Pont ott mély ahol kell és pont ott halkul, ahol már zavaró lenne.
Aki szeretné, ha kicsit sportosabb lenne az autó hangzása, annak ezt a rendszert mostantól ajánlom én is!
DZ-nél mára volt időpontom, full vezérléscsere, szűrők lég és olaj / Multiair is / fékfolyadék / Textar / motorolaj / 8100 Motul X-clean 5W40 ment most bele egy 5ezer km-es átmosásra majd megkapja a Pakelo Krypton 5W40-et / generátor és vez. szíjak, görgők pipa. KM óra álllás 107967.
Átnéztük takarítottuk, gyönyörűen duruzsolt hazafelé is.
Tökéletes precíz munka, ebéd is ok volt, köszi Zoli:-) de a reggeli és a hazaútnál akkora dugót kifogtam, hogy hagyjuk....










~128.000 km-nél ismét felkerültek a Viking nyári gumik. A télibe (Barum) ~11.000 km ment bele az első szezonjában. Egyébként ezekkel is elégedett vagyok, csak ajánlani tudom, a vezetéstechnikai tréningen is jól teljesítettek.
Plusz a vásárlás utáni futóműállítás is beigazolódott hogy jól sikerült, szépen egyenletesen kopnak a gumik, nem nyalja el a belső felét egyiknek sem.
Valamiért itthonról szinte teljesen eltűntek a Nanolex termékek, most épp a motodox.de-ről szerzem be őket. A véleményem továbbra is pozitív róluk, szépen teszik a dolgukat.
Bogároldóból az idei szezonban megpróbálom a Gtechniq PH semleges termékét. A Nanolex bogároldójára habár az van írva, hogy nem bántja a bevonatokat, de erősen lúgos, úgyhogy azzal nem kockáztatok.

